Mijn zoontje is nu 9 1/2 week. Overdag blijft hij ongeveer 1 1/2 uur wakker na de fles en wil dan weer naar bed. Dit gaat allemaal goed. Ook 's nachts slaapt hij goed maar ik heb een vraag over het doorslapen. Jesse wordt elke nacht rond 5 uur 'wakker'. Hij jengelt wat maar wanneer ik de speen erin doe slaapt hij weer verder. Dit doe ik zo een stuk of 3 keer waardoor hij uiteindelijk nog doorslaapt tot half 8. Dan geef ik hem de fles. Nou vraag ik me af of dit een goede manier is om in een ritme te komen.? Zou hij uiteindelijk door blijven slapen tot half acht of moet ik hem toch rond vijf uur al de fles geven?
Soms hoor ik mijn dochtertje ook midden in de nacht.....vaak rond vier uur....ze kletst dan wat en heel af en toe jengelt ze even. Ze lijkt dan ook nog wel wat in slaap. Zolang ze niet huilt laat ik haar liggen. Wanneer ze honger heeft laat ze zich wel horen hoor!! Zolang je kindje met speentje wel weer in slaap valt, zou ik dat blijven doen....en zeker wanneer je kindje overdag wel genoeg voeding krijgt. Met echte honger slapen ze vast niet zomaar weer drie uur verder...tenminste.....hier niet
Hier eigelijk nu pas dat ik hem soms hoor om een uur of 5. Ik laat hem dan liggen en hij valt vanzelf weer in slaap. Als hij echt goed wakker is gaat hij veel harder kletsen en dan ga ik naar hem toe. Ik denk dat het goed is wat je doet. Je kindje maakt verschillende fases door dus dit zal er ook één zijn, het veranderd toch steeds...
Toen mijn zoontje ook 9 weken was werd hij altijd drie uur snachts wakker had toen ook geen honger. Deed net als jou speentje erin en hij was stil tot 6:00. Hij is nu 11 weken en sinds 4 dagen wordt hij snachts niet meer wakker! Maar slaapt door tot 7:00! Vandaag ons eerste primeur meneer werd 9:00 wakker