*zucht! Ik baal als een stekker, sinds ik aan het werk ben is m'n bv heel erg terug gelopen en ik krijg het niet weer op peil. Vaak aanleggen..ook 's nachts. Extra kolven, borstcompressies alles geprobeerd maar niks werkt. Als ik kolf krijg ik max 60/70 cc uit beide borsten samen!! en dat is dan niet na de voeding maar gewoon tussendoor, na de voeding komt er helemaal niks. M'n vriezer is leeg en ze moet vd week wel 2,5 dag naar de opvang. Ook komt ze snachts ineens weer vaker en is ze wat onrustig terwijl ze, als ze bij de opvang is, wel rustig is. Daar krijgt ze natuurlijk gewoon volle flessen van 180 cc.. Zou het dan echt klaar zijn... Bah! Kan wel janken!
Klinkt echt als regeldagen en begonnen met werk. Het kan lukken maar je moet dan echt investeren. Veel rust voor jou (slapen met je kindje) Veel drinken/ goed eten Veel aanleggen Kolven op vaste tijden Lijf op lijf contact met je kindje ; samen douchen of in bad. Vraag hulp voor de huishouding tijdelijk. Succes, ik hoop dat het jullie nog gaat lukken Hier net de 5 maanden dip gehad, ik ben er met 1 dag volledige rust middagtukkie, veel drinken kolven en samen douchen doorheen gekomen. Zie topic; gouden tips om bv op te schroeven
Ik ga mee met Mirri. Gaat echt goedkomen! Je kindje geeft eigenlijk al aan dat ze meer wil. Maarre, even zo kijken hoe oud ze is, drinkt ze al 180 cc uit de fles?! Mijn knul van 5 maanden drinkt nog niet eens 180 cc op de opvang. We zijn nu op 160 cc. Ze kunnen ook teveel drinken bij flesvoeding omdat er geen rem op de speen zit, dus de melk blijft stromen in een bepaalde hoeveelheid. Mss kleinere speen gebruiken? Edit: ik zie 3 maanden dat ze is. Vind ik het vrij grote flessen, maar dat kan natuurlijk. Hoe vaak drinkt ze op een dag, live dan?
Die flessen van 180cc, zijn die gevuld met moedermelk? Kolven geeft geen goede indicatie van je productie. Ik ben gezegend met een goede poductie, maar kolf geen drup. De dagen/uren dat je thuis bent zoveel mogelijk je baby aanleggen. Melk is niet ineens op.
Klinkt als regeldagen. Ik vind die flessen van 180cc wel ongebruikelijk groot voor een kindje dat borst gewend is. Grote kans dat je kind last heeft van het doordrinkeffect aan de fles. Is de speen wel langzaam genoeg? Regeldagen pak je aan door vaak aan te leggen of als aanleggen niet gaat vaak te kolven. Verder zou ik echt proberen kleinere flessen mee te geven. Verdeel je melk in porties van 60-90cc en geef meerdere kleine flessen mee naar de opvang. Als ze haar daar gewoon op verzoek voeden kunnen ze per voeding 1 of 2 flessen geven. Zorg dat de speen niet groter is dan een newbornspeen en sta er op dat de fles borstvriendelijk aangeboden wordt: -zo klein mogelijke speen op fles, dop stevig er op gedraaid -nooit speen in de mond steken, maar met speen wangetjes of lipjes aaien tot baby zelf toehapt -speen zo diep mogelijk in de mond, lippen moeten harde rand raken -baby niet liggend, maar zo rechtopzittend mogelijk voeden, fles zo horizontaal mogelijk - zo voorkom je dat de melk naar binnen 'gegoten' wordt -halverwege de fles een boerpauze en van houding wisselen -vlak voor fles leeg is kind 'waarschuwen door speen dicht te knijpen of paar keer kort uit de mond te halen. Je melk is echt niet op hoor, dan kan niet zomaar.
Sluit me aan bij bovenstaande, kijk of ze met minder toe kan als ze niet bij jou is. Meisje hier dronk maar 80-90 per voeding, en dat drie keer meen ik, met die leeftijd. Mbt kolven om je productie te vergroten zou ik liever nakolven, een paar minuutjes, even rust en dan weer een paar minuten. Dus na de voeding ipv steeds zomaar tussendoor. En je kindje extra aanleggen op thuisdagen. Mbt kolven op werkdagen, gebruik je al syntocinon voor een toeschietreflex? Zonder dat schoot het bij mij helemaal niet op. En kolf liever 4x kort dan 2x lang. Spullen goed naspoelen, eerst koud dan heet, en in de koelkast bewaren is goed genoeg, 's avonds thuis goed afwassen en steriliseren. En: probeer te ontspannen, en vertrouw op je lijf, je kindje en de bv Zorg even extra goed voor jezelf. Succes!
Ze drinkt uit dokter brown fles..gaat dus al langzaam en stopt als ze vol zit hoor Soms drinkt ze maar 150 maar meestal 180. Ze drinkt nu live 7 x op een dag ongeveer. Nu de laatste dagen weer wat vaker om de productie op te krikken.
Inmiddels is het allemaal weer redelijk op orde. Ik heb een neusspray van de huisarts om de toeschiet reflex op te wekken tijdens het kolven en dat werkt. Ik kolf nu weer 150 per x. Liva drinkt naar mijn idee niet te veel, als ze minder krijgt is ze ontevreden. Meestal drinkt ze sowieso 150 op. Tis een kleine hongerlap denk ik. Met de fles heeft ze geen moeite hoor, ze drinkt prima.. We hebben de dokter Browns fles en dat gaat goed! Met de kleinste speen en die gaat absoluut niet te snel!
Fijn dat het beter gaat! Mijn zoon heeft gehoord dat ik 180 veel vond...sinds maandag "eist" meneer dat ook...zelfs met een speentje 1 op de fles...