Niet genoeg kolven op werk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Marley, 1 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Hoi meiden, ik ben pas 2 dagen aan het werk.. Maar het kolven valt me zwaar. Ik doe nu zelf voeden als we wakker worden voordat ik naar mijn werk ga. ( rond half 8) dan kolf ik op mijn werk om +- 10 uur, 1 uur en 4 uur. Dan voed ik zelf nog rond 7 uur en rond half 10. Hij drinkt flessen van 220 leeg. Ik heb de afgelopen dagen niet genoeg met kolven.
    Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Heb nu nog hele voorraad in de vriezer, maar dat houdt ook een keer op. Op mijn werk ng een keer kolven red ik niet en s avonds ben ok blij dat ik ff niets hoef eerlijk gezegd. Iemand tips??

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.182
    10.727
    113
    Zo je hebt een lekkere hongerlap zeg, die even 660 cc wegslurpt op een werkdag! Maarja, t moet inderdaad wel ergens vandaan komen... Wat is t grootste probleem, maak je niet genoeg of komt t er niet uit met kolven? Bij t eerste zit er toch niks anders op dan je productie op te krikken door veel aan te leggen. Een paar nachtvoedingen (meisje vond ook dat ik te weinig had blijkbaar) en een kolfsessie rond middernacht hebben mij goed geholpen. Zorg je wel goed voor jezelf? Als t probleem bij t kolven ligt, kijk er dan nog eens goed naar: zit je lekker warm en comfortabel, kan je zonder stress kolven? Heb je iets van je kindje bij de hand, iets wat naar hem/haar ruikt of een filmpje op je smartphone? Ik hoor hier ook van veel meiden goede verhalen over oxytocine neusspray om je tsr op te wekken, maar heb er zelf geen ervaring mee.

Succes!

3. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    jeetje, flessen van 220:$ dat vind ik best heel veel. Heeft hij echt zoveel nodig of drinkt hij dat omdat hij zoveel krijgt aangeboden. Hier twee kindjes een drinkt 3 flessen van 120 en een drinkt 2 flessen van 180. Daarnaast drinken ze nog 4 keer bij me.

Hoeveel kolf je? Heb je het idee dat je je borsten goed kan leegkolven en heb je een goede tsr? Kolven is even wennen maar aangezien je vriezer vol zit heb je al goed geoefend. Het is wel bekend dat kindjes meer uit de borst halen dan een kolf. maar als het verschil heel groot is vraag ik me af.of hij bij jou ook zoveel drinkt. amisschien dat hij ook een grote zuigbehoefte heeft en daardoor meer drinkt dan hij nodig heeft? te grote speen misschien??
    Hoe heb je de grootte van de flessen bepaald?

Is hij op de dagen dat je dw hele dag bij hem bent wel tevreden?
    zo niet kun je regeldagen uitproberen?
    Je kunt uitproberen of hij het red met minder dan 220
    Als dat nodig is en kolven brengt niet genoeg op zit er helaas niets anders op dan kv bijgeven.

4. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Nee ik stop met 220, hij zou nog meer op kunnen. Hoeveel hij bij mij drinkt weet ik natuurlijk niet. Ik kolf ongeveer 190 à 200 per keer, dus red het net niet..
    Als ik kolf komt er vrijwel direct melk maar is na zo'n 200 dan ' leeg'. Als hij bij mij drinkt is het prima en is hij tevreden hoor.
    Ja ik ben ook bang dat ik steaks moet bij voeden met kf, gelukkig jog een hele voorrAad en misschien toch ff wennen aan het kolven op werk?

5. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou proberen hem 180 te geven. En dan een kleinere speen gebruiken.

6. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Ik heb ook minder productie ook vanwege meer drukte van mezelf, beetje stress op werk dus ik heb besloten te combineren met kv. En dat is meestal 3 flessen per dag, 3 d/week. en de ene keer kolf ik 1, 2 of 3 x p dag. Dit geeft me rust en haalt de prestatiedrang weg dat ik productie MOET maken...
    Dl is nu bijna 8 maanden.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik vind ook dat je zoontje veel drinkt. Je hoort inderdaad wel vaker dat borstkindjes de fles helemaal leegdrinken gewoon omdat ze gewend zijn dat aan de borst de melkstroom vanzelf minder wordt. Dus misschien toch eens kijken hoe hij reageert op een minder vol flesje?

Verder ben ik het eens met Pina82. Ik vind het al veel respect verdienen dat je 3x per dag 200 ml kolft. En misschien dat het idee dat er ook kv is inderdaad dat stukje rust geeft. Bij mij was dat in elk geval wel zo en uiteindelijk nooit kv nodig gehad (zoontje dronk 2x 200/220ml in de 9.5 uur dat ik weg was).

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier wordt ook alles wat wordt aangeboden weggedronken, maar hij moet het op een werkdag doen met wat ik die werkdag ervoor gekolfd heb. Ene keer is dat 175 ml per fles en de andere keer 225 ml. Dat fluctueert een beetje. Ik denk maar zo, aan de borst is de hoeveelheid melk ook niet altijd hetzelfde. Zolang hij na de fles maar tevreden is en vrolijk is er niets aan de hand lijkt me.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou proberen minder aan te bieden. Ik heb hier altijd gewoon gegeven wat ik kolfde.
    Hier heeft ze van de week voor het eerst een keer 150cc gehad, daarvoor dronk ze 100-125 maar ze had nu ook flink gespuugd in bed dus vermoedt dat het nog teveel is geweest.
    Ik zou niet je voorraad aan gaan spreken om het tekort op te vullen want dat houdt dan een keer op.
    Lijkt me dat 3x200cc voldoende moet zijn onder werktijd.

10. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wow, ik ben jaloers!! Ik kolf maar 60 ml per keer! Mijn meisje krijgt nu tussen de 120 en 150 ml. Ik moet dus 4x kolven...

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wauw meid, je hebt een super productie hoor!!
    Je kleine vind het wrs gewoon heel makkelijk en lekker om zo een flesje weg te lurken! Hoe zit het met zijn gewicht? Als hij het echt nodig heeft dan zou ik 220cc aanhouden maar persoonlijk denk ik dat het héél veel is. Hier hebben we heel lang op 180cc gezeten. Volgensmij waren de flessen pas 210cc toen ze over ging op 2 melkvoedingen op mijn werkdagen (jeetje wat ben je dat snel vergeten :)).

Mocht je echt graag die hoeveelheid willen blijven geven dan zou ik op je vrije dagen kolven na de ochtendvoeding als extra. Op dit tijdstip heb je vaak het meeste 'over' en het is ook nog es goed voor je productie :). Op je werkdagen zou ik niet extra gaan kolven, dan ben je haast hele dagen bezig!

Tip van speen is ook slim. Hier heeft mijn dochter tot na de 1 jaar met maatje 1 speen (0-3mnd ;) ) gedronken, anders hoefde ze er veel te weinig voor te doen. Flesje moet een 15-20 minuten duren eer ze ook een vol gevoel kunnen hebben.

Succes!

12. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Hij krijgt speen nummer 1 nu. Vandaag heeft hij 210 op en 10 laten staan. Ik doe het liever zonder kv, maar als het idd niet anders kan. Het is best een big boy. Ik niet zeggen dat ik vandaag weer ineens veel kolf, ruim 250 nu.. Pfff wat wen gedoe zeg..
    Iig bedankt voor de antwoorden!!

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik denk dat kunstvoeding nergens voor nodig is hoor. Stel je geeft 3x 180 ipv 3x 220, dan zal hij savonds en snachts ontevreden zijn en in willen halen. Merk je dat, dan weet je dat het voor het misschien toch te weinig is. Merk je geen verschil? Dan vind je mannetje het wrs gewoon makkelijk om een flesje leeg te tutteren. Gaat veel makkelijker dan live drinken!

14. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Te vroeg gejuicht, nu weer maar 150

15. reinespa

reinespa Actief lid

5 sep 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou het toch niet gewoon even wennen zijn? Dat je over een paar dagen/week meer kolft en dat het dan wel genoeg is?
    Aan de andere kant: 220 ml per keer drinken is ook wel erg veel, dus het zal ook wel door het aanbod komen en lekker door willen drinken.

Ik heb afgelopen weken ook lekker voorraadje aangelegd, juist om eventueel te kort in de productie de eerste week/weken op te vangen en niet meteen de druk te hoeven voelen van 'ik MOET kolven op mijn werk'. Dat geeft wel rust. Heb het soms nodig gehad, maar niet dagelijks.

Deel Deze Pagina