Naar de gynaecoloog...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Josien, 13 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve meiden,

Omdat ik jullie hulp hier altijd heel erg heb mogen waarderen op het forum hoop ik dat jullie mij kunnen vertellen wat ik mag verwachten van mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog.

Vandaag hebben we te horen gekregen dat de zwemmertjes van mijn mannetje in orde zijn en hebben we meteen een verwijsbrief meegekregen voor het ziekenhuis. Kunnen jullie me uitleggen wat ik van zo'n eerste afspraak mag verwachten? Zijn jullie alleen gegaan of samen? En wat werd er allemaal gedaan en besproken?

Alvast bedankt voor jullie hulp. Ik voel me toch wel enigszins zenuwachtig...

Groetjes,
    Josien

2. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
  3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij kregen wat vragen die we moesten beantwoorden, ik kreeg een inwendig onderzoek en verwijsbriefjes mee voor het lab voor 2x bloedprikken en de zaad test

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dank jullie wel meiden!

Krijg je meteen al een inwendig onderzoek?!? Pffff... daar zie ik echt tegenop. De zaadtest hebben wij al gehad (uitslag was goed, 31 miljoen goed beweeglijke zaadjes en dat was prima zei de dokter). Ik neem dus aan dat we dat niet meer hoeven?!?

5. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Mijn vriend heeft ook 1 zaadonderzoek gehad omdat de uitslag goed was, dus jou ventje hoeft dat ook niet meer te doen.
    Ik weet dat de eerste keer is altijd raar als je een binnenwaards onderzoek krijg maar het valt echt heel erg mee. Voor je het weet ben je weer anngekleed, en je kan gewoon je trui aan houden (dan voel je je wat minder naakt).
    Heel veel succes en ik hoop dat de weg in de MMM niet lang zal zijn, en dat je snel spontaan zwanger wordt.
    Groetjes Jolie

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Jolie,

Dank je voor je bemoedigende woorden. Ik heb vanmorgen gebeld met het ziekenhuis en kan morgen al terecht om 10.00 uur...! Dus ik hoef me niet lang zenuwachtig te voelen... Als ik morgen achter de rug heb gaat het waarschijnlijk snel wat beter. Weet iemand trouwens of het erg is als wij vanavond klussen?!?

Groetjes,
    Josien

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Succes josien!
    wat ik me wel afvraag, jouw cyclus ziet er mooi uit, zaadjes klinkt prima! wat is dan de reden dat je al doorgestuurd bent?

groetjes

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    opzich valt het wel mee,vond het alleen erg gevoelig toen hij tegen me eierstokken duwde.
    ik kon ook mee kijken op een monitor , de gyn zei toen hier zit een eitje dit is je baarmoeder ik had zo van ja het zal wel voor mij is het allemaal zwart.

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    valt mee hoor.. echt.. even je verstand op 0

10. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    Mijn eerste afspraak bij de Gyn had ik geen inwendige echo, alleen een inwendig onderzoek met de eendebek. Ze stelde wat vragen e.d.
    Veel succes morgen!
    Groetjes Maamaa

11. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Gelukkig dat je zo snel terecht kan. En je kan gewoon lekker klussen hoor, gewoon blijven genieten van het leven, en dat hoort er ook bij.

12. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    bij mij ging er gelijk een staaf naar binnen.
    had het al gehoord dat ze dat meteen deden ,me schoonzusje en een vriendin van me vertelde dat

13. elle

elle Actief lid

Ik moet morgen ook voor t eerst naar meneer de gyn. Ben vooral voor het onderzoek zenuwachtig!
    Ook verwacht ik elk moment ongi te worden dus wie weet voeren ze het onderzoek wel helemaal niet meer uit!
    In ieder geval veel succes Josien.

Liefs elle

14. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Bij mij deden ze echt gelijk een inwendige echo en niet eens verder een inwendig onderzoek/uitstrijkje.
    Er is geen eendebek te pas gekomen.

Elle,
    Jij ook succes morgen!
    Ook als je ongi bent gaat alles gewoon door hoor!
    Niet zenuwachtig zijn!
    Makkelijker gez dan gedaan misschien , maar het is echt hun werk (ik heb misschien makkelijk praten met een vrouwelijke gyn, als er een hunk van een gyn had gestaan dan had ik misschien ook wel :oops: )

Liefs Mirre

15. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    toen ik er zat de 1ste keer was ik opgelucht , was ook niet zenuwachtig toen ik er zat, ik had zo van ze gaan ons helpen dus het is goed zo

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    De dokter is het niet helemaal met je eens voor wat betreft mijn cycli. Zelf vind ik het wel prima (met uitzondering van die 22 dagen, dat vond ik wel vreemd). Maar de dokter denkt, ook gezien mijn postuur, aan PCO. We wachten het allemaal rustig af...

Maar om op jouw vraag terug te komen... de reden dat we al doorgestuurd zijn heeft eigenlijk niet eens zoveel met onszelf als wel met mijn vader te maken. Klinkt misschien vreemd, maar mijn vader heeft een nierziekte waardoor hij op den duur waarschijnlijk een nieuwe nier nodig heeft. Het kan zijn dat dat de mijne wordt (ik heb het in ieder geval aangeboden). Om zwanger te worden ben je toch het liefste 200% gezond. Dat vindt de dokter ook en vandaar dat we al doorgestuurd zijn.

Eerlijk gezegd ben ik wel blij dat hij het allemaal zo serieus opneemt (zonder er heel zwaarmoedig over te praten). Als ik hier ooit de verhalen lees...

Elle, ook hartstikke veel succes meid! Zijn we morgen samen zenuwachtig... Ik hoop dat ook bij jou alles goed gaat!

Groetjes,
    Josien

17. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    apart aangezien je heel regelmatig bent, zou ik niet denken aan pco!

wel goed van je zeg met je vader enzo!

succes!

18. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ja, ik lees hier wel eens iets over PCO, maar ik zie daarin toch niet veel vergelijkingen met mijn eigen situatie. Maar goed... ik weet niet goed wat dat met mijn postuur te maken heeft. Hebben veel zwaarlijvige vrouwen last van PCO dan?!?

Nou, voor wat betreft mijn vader... ik denk dat veel mensen dat zouden niet doen, niet? Het is toch je vader. Ik heb zoiets van... je kan met één nier goed leven dus ik zou dat graag voor hem over hebben...

Groetjes,
    Josien

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ja ik zou het ook doen hoor voor mijn paps!

ja pco is iets wat bij zwaarlijvige vrouwen voorkomt. je hebt dan bijna nooit een ei en ellelange cycli.. kan me het bij dus helemaal niet voorstellen.

20. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Zo in mijn geschiedenis van klussen heb ik geen last van ellelange cycli en volgens mij heb ik ook gewoon een eisprong (zie hieronder mijn laatste temp-kaartje).

Het komt vast allemaal wel goed. Ik ben door jullie al wel wat gerustgesteld...

Deel Deze Pagina