Ik kan niet acheruit parkeren..

Discussie in 'De lounge' gestart door nazli21, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik ben gewoon bang dat ik de andere auto´s ga raken en idd dat de mensen veel moeten wachten op mij.. Want ik woon op een drukke weg waar ze 50 km p/u rijden.. En niet in een gewone rustige straat.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Oh je bedoelt fileparkeren...Dat kan ik ook niet(A)
    Gelukkig hier gewoon parkeerplaatsen voor de deur.

Achterwaarts inparkeren kan ik daarentegen wel heel goed:D

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oefenen oefenen oefenen.

Ik had het met optrekken. Ik heb mijn rijbewijs in een mooi dieseltje gehaald.
    Toen ik 'm had, mocht ik met een wat oudere benzine wagen elke dag Arnhem door crossen met 3 miljoen stoplichten... En hij is VAAK afgeslagen.
    Ik werd er helemaal naar van, na een week. Dus ik ben op een industrie terrein gaan staan en heb continu opgetrokken. Na een dagje ging het moeiteloos.

4. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik had net 2 maanden mijn rijbewijs, toen ging ik samenwonen met mijn vriend die al een auto had. Er waren alleen maar vakken om achteruit (of vooruit) in te parkeren dus ik heb niet anders gedaan. Het is een kwestie van oefenen, en blijven doen en vooral nergens bang voor zijn. Vraag je man om te helpen en desnoods iemand die buiten kijkt of je nergens tegenaan rijdt.

5. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Als het thuis nog niet lukt, probeer het dan op andere plekken waar je wel de tijd hebt om het te doen als dat goed gaat dan kan je het thuis ook weer proberen.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Pfff hoe vaak ik hier wel niet half op de rotonde heb gestaan de eerste paar dagen(A)

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik kom aanrijden rijd het plekje voorbij en staat naast de auto ervoor!! Daarna begin ik langzaam achteruit te rijden en als de achterkant van de auto naast mij halverwege het zijraam ( van de achterbank) zit begin ik langzaam in het parkeervak te draaien!! Daarna kijk ik in mijn zijspiegel of in bijna tegen de stoep zit en aan de voorkant kijken of de neus van de auto er langs kan en dan andere kant opdraaien dan sta je precies langs de stoep. Je moet echt voor jezelf ezelsbruggetjes gaan onthouden, zou het wel eerst even met je man oefenen! Ennne het programma Slechtste chauffeur van Nederland gezien? Dan hoef jij je niet te schamen.:D

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

En file parkeren is écht heel makkelijk, mits je wat 'basisregels' hanteert.
    Let op wanneer je in gaat draaien, en weer goed terug draaien.
    Neem anders 1 uurtje via een rijschool, kost je 4 tientjes maar ze kunnen je dan handige tips geven en goed meerijden.

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Het is echt een kwestie van doen vrees ik... Ik heb zelf jarenlang niet gereden, omdat ik niet durfde. Hoe langer ik wachtte, hoe moeilijker het werd om de stap te nemen. Ik wist gewoon niet eens meer hoe het moest, dacht ik. Wij wonen ook aan een doorgaande weg en ik moet hier ook fileparkeren (en keren enzo) en dat zag ik helemaal niet zitten.
    Toen heb ik wat lessen genomen bij een rij-instructeur speciaal voor rij-angst. Nu viel het bij mij met de angst wel mee, maar ik had gewoon geen vertrouwen in mezelf qua rijden.
    Hij heeft me heel veel geleerd (ook over parkeren), maar een van de belangrijkste lessen was wel: je moet het gewoon doen. Dan moeten de mensen maar even wachten omdat de motor afslaat. Dan sta je maar voor l*l omdat je tien keer opnieuw in moet steken. Het gaat erom dat je gewoon moet gaan en er handigheid in moet krijgen. (Hij gaf me bijvoorbeeld ook de tip om altijd zelf te rijden en mijn vriend te laten bijrijden, zodat ik kilometers maakte.) Door niet te rijden wordt het in ieder geval niet beter.

Heel veel succes! Als ik het kan, kan jij het ook!

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Het is echt een kwestie van doen en veel oefenen, vanzelf krijg je dan een gevoel erin.
    Zoals sommige meiden hier al zeiden 'misschien een lesje puur op inparkeren'. Hun zien waar je de fout in gaat en ze helpen je ook van je onzekerheid af.
    Het is dat ik het dagelijks doe maar anders zou ik er ook moeite mee krijgen hoor. Maar nu gooi ik hem er makkelijk in en ook in het meest krappe plekje gooi ik hem er nog tussen, maakt niet uit welke auto ik pak, die van mn man of van mij. Scheelt zo'n meter in lengte en 10cm in breedte.

En na een tijd oefenen krijg je er zelf ook meer plezier in ipv dat je er tegen opziet om ergens in te parkeren..

11. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Herkenbaar.. :)
    Ik heb een half jaar geleden, 2 weken voor de bevalling, m'n rijbewijs gehaald. Het rijden gaat prima, dat vind ik ook helemaal niet eng. Maar dat parkeren...brrr.. dat weerhoud me ervan om de auto te pakken. Inmiddels is het al weeeeken geleden dat ik gereden heb. Echt stom, want de enige manier om het te leren is te oefenen. Ik heb nog steeds de hoop dat ik het zomaar ineens kan..:p

12. Bri

Bri Niet meer actief

Doen, doen, doen. En als je niet durft: neem er les in.
    Ik verbaas me er wel eens over, als ik zie dat sommige mensen (meestal vrouwen) niet in staat zijn om fatsoenlijk te parkeren. Hoe hebben die ooit hun rijbewijs gehaald, vraag ik me dan af.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het prima als iemand 3 of 4 of 5 keer opnieuw moet proberen. Maar ik zie ook wel eens dat een vrouw uitstapt, er een man achter het stuur plaatsneemt en dat hij dan inparkeert. Ik zou me kapotschamen.... Als een kerel het kan, dan kan ik het ook.

Blijf rustig en blijf het proberen. Doe je best om je niks aan te trekken van ongeduldige mede-weggebruikers. Oefening baart kunst en dat geldt ook voor inparkeren.

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik kan het ook niet, maar ik heb ook geen zin om er moeite voor te doen. Ik rij dan gewoon verder en zoek een ander plekje, al moet ik er 200 meter verder om lopen, ik ga mezelf niet voor schut zetten.

Maar goed, ik ben dan ook niet bepaald een goed voorbeeld... ik heb ruim 2 jaar niet gereden omdat ik opeens zogenaamd niet meer in een andere auto durfde, heb het mezelf gewoon aangepraat hoor want behalve een keer een auto af laten slaan is er nog nooit wat gebeurd.
    Hellingproef durf ik ook niet, heb ik mezelf ook aangepraat. Ik vermijd nu altijd wegen waarbij ik dat zou moeten doen (ik rij ook om als ik naar de VK ga) en denk maar niet dat ik een parkeergarage in ga.
    Uiteindelijk belemmer ik mezelf alleen maar en allemaal voor niks! ;)

Mijn tip is dus ook: oefenen oefenen oefenen! Ik weet dat dat voor mezelf ook de enige oplossing is.
    Ik ben destijds weer gaan rijden nadat ik een lesje heb gehad bij een rijschool, langzaam kreeg ik weer vertrouwen in mezelf. Ik heb nu een eigen autootje en heb er eindelijk weer lol in, lekker scheuren :D

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Bri, Tijdens het examen deed ik alles echt helemaal perfect.. En anders zou ik niet slagen.

15. Bri

Bri Niet meer actief

nazli: dan weet je dus dat je het kunt! Een beetje zelfvertrouwen en oefenen maar.

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    NooNoo, Ons eerste auto was Seat ibiza daar kon ik perfect rijden, later een opel zafira gekocht, kon niet meer rijden durfde niet grote auto en nu een golf 5, daar kan ik echt goed in rijden. Maar zoals bij jou ik durf niet in een parkeergarage in en ik parkeer ook echt te ver, ik loop liever dan voor schut staan
    .

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik kan het, ik kan het, ik kan het.. gewoon oefenen zoals jullie zeggen. Ik heb ook op youtube gekeken en ongeveer begrijp ik nu wanneer ik moet insturen. ik zal vandaag nog oefenen met mijn man.

18. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Bij mijn afrijden ging het inparkeren voor geen meter. Ik was er echt niet goed in. Maar ik bleef volhouden en oefenen. Nu zet ik ze in de kleinste plekjes mijn man staat vaak versteld dat ik de auto in zo'n klein plekje krijg.

Echt blijven oefenen eens heb je door wat voor jou goed werkt.Al moet je een paar keer steken dat geeft niet als ie maar staat.

Succes meid

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Gewoon gaan oefenen, anders leer je het nooit.
    Of koop een auto met parkeerknop, heeft mn moeder ook, die parkeert zichzelf in :)

20. Skye

Skye Niet meer actief

Hier in onze straat ben je eigenlijk wel verplicht om file te parkeren, want anders heb je gewoon geen plek. Ik kan dus ook goed inparkeren (al zeg ik het zelf). Ik krijg hem in de kleinste plekjes! Tuurlijk zit ik ook wel eens tegen de stoep aan of er juist te ver vanaf, maar dan doe ik het gewoon ff opnieuw. En ik heb geen trucje ofzo, ik kijk gewoon en doe het op gevoel. Dus mijn tip............gewoon heel vaak oefenen en juist de plekken pakken waarbij je achteruit in moet parkeren.......dan leer je het snelst!

Deel Deze Pagina