Ik kan het ook niet, ik rijd ook niet (achteruit) ons kerkplein op. dan maar 500 m lopen hoor, so what, 1 keer tegen een boom is genoeg. Meerdere pogingen gedaan maar het lukt mee echt niet. Met het examen moest ik bochtje achteruit en fileparkeren, hoe het gelukt is snap ik ook niet. Je let dan wel op een bepaalde hoek van het autoraam ofzo, die je geleerd hebt. Nu heb ik een andere auto
Nazli, Deze instructie kreeg ik dus ook mee van mijn moeder en zo lukt het me wel... ook met de station van mijn man!
Ik heb dit een tijdje geleden gedaan, ik file parkeren.. stonden er meerdere buurmannen te kijken... en opmerkingen te maken. Manlief dus ook... nou dan mag hij het ook lekker zelf doen! Ik ben dus vooral "bang" dat ik tegen de andere auto aanzit, en dat vind ik lullig. Maar ik kan het dus wel, maar niet als er commentaar geleverd gaat worden in het kwadraat. Maar ik ben wel heel goed in mezelf (en de auto) ergens uit manouvreren, zelfs al complimenten over gehad van een groepje die had verwacht dat het mij niet zou lukken.
Zo hebben wij dat ook geleerd! Enneuh de koppeling laat je "opkomen" , als ie slipt moet je langs de garage, dan is ie kapot. Maar we snappen je uitleg hoor. En vooral spiegelen, spiegelen, spiegelen. En probeer de lengte van je auto in te schatten, dan weet je ook tot hoe ver je kan rijden, en scheelt t vaak al weer 2 keer in en uit steken. Succes ermee, lijkt me erg lastig als je t echt niet kan.
En als alle tips en trucs niet helpen, als volgende auto een Ford Focus met parkassist (of andere auto met parkassist) aanschaffen. Deze parkeert zelf achteruit in. Hoef je niets voor te doen, ja aanzetten.
Een slippende koppeling is ook met parkeren hoor.. Want je geeft een btje gas en je balanceert zeg maar met je koppeling zodat je niet te hard gaat..
Dat heb ik met fileparkeren, vreselijk! En dan zeggen ze dat je het leert door het veel te doen... Nou we wonen hier al een jaar en moet dus meerdere keren per dag fileparkeren en bak er nog niks van. Soms gaat het 3 weken goed en als het dan 1x mislukt krijg ik weer de zenuwen en lukt het niet meer
Zal ff uitleg geven: Loopt het toerental sneller op dan de snelheid,dan slippen de koppelingsplaten en is je koppeling dus versleten. Oftewel een slippende koppeling. Bij inparkeren laat je de koppeling opkomen, en dat noem je geen slippende koppeling.
dank jullie wel dames voor de tips.. Gisteren was mijn man heel erg laat thuis dus niet geoefend.. Vandaag dan maar proberen.. Ik zal de tip met dat achterbank en de zijspiegel leren, lijkt me handig.. Had ik ook op youtube gezien..