Wij zijn in januari in dit huis komen wonen waar een prachtige laminaatvloer in zat, die hebben we ook laten liggen. De vloer zag er mooi uit en glom. Nu komt het, iedere keer als ik ga dweilen dan droogt de vloer dof op en als hij droog is zie je onze voetstappen of die van de hond er meteen opkomen. ik vind dit een vervelend gezicht, want het is net alsof de vloer nooit schoongemaakt wordt. Dit euvel hadden we ook in ons vorige huis, maar toen dachten we dat het aan het goedkope laminaat lag, maar nu hebben we het weer! Normaal gesproken ben ik niet zuinig met het schoonmaakspul wat ik erin gooi, maar ben al overgestapt naar één dopje op een emmer, de hond en kind de kamer uit, met een deur open de boel laten drogen en nog steeds droogt de vloer niet goed op. Wat doe ik nou fout? Je zou toch denken dat dweilen niet zo moeilijk is haha.
Wij hebben dat ook, het blijft dof en het lijkt nooit helemaal schoon. Misschien speciaal laminaat reiniger kopen.
yep, speciale laminaat reiniger halen... zelf dweil ik boven (ligt ook laminaat) met zo'n zwifferachtig ding, de doeken zijn uitwasbaar en verwisselbaar...dweilt makkelijk en laat bij mij geen strepen achter, zelfs niet als ik met alleen water dweil...
Wij hebben boven laminaat en ik dweil het altijd met Laminaatreiniger van HG. Hij glimt dan helemaal weer. Beneden hebben we een houtenvloer en daar dweil ik de vloer ook met hg voor houtenvloeren ook een echte aanrader.
Ik heb het beste resultaat met Ajax allesreiniger. Teveel allesreiniger geeft trouwens ook strepen. Heb al aardig wat dingen geprobeerd, zelfs speciale laminaatreiniger, maar dit werkt het beste.
ik gebruik laminaatreiniger van Pledge, dat werkt hier wel goed... eerder zag ik ook alle halen die ik met de dweil gemaakt had, maar nu niet meer!
Wij hebben hier ook laminaat. Niet van dat goedkope, maar zeker niet sjiek de friek hoor... En ik dweil altijd met Ajax.. Die ruikt zo lekker. 2 dopjes in een halve emmer, dat doet wonderen. Ik heb echt nooit last van vlekken ( behalve als de poezen ontsnappen en met hun pootjes eroverheen lopen grr) Maar hoe vaak dweil je dan? Misschien vaker dweilen? (advies waar je ECHT niet op zit te wachten, ik weet het ) Het maakt ook uit met WAT je dweilt. Ik heb ook zo'n swifferding-achtig doekje. Die haalt je er makkelijk af en kan je uitwassen.. Maar ik heb dus nooit geen vlekken, gewoon hard boenen. Je wilt ook niet weten hoe wild ik met dat ding tekeer ga hoor, ik leg er al mn frustraties in hahaha
Een paar keer dwijlen met glansspoel voor de afwasmachine,een paar druppies bij de schoonmaak middel en water doen.
een andere dweil kan ook helpen. Ik heb nu zo'n platte van liefheit. Is een beetje een investering, maar het resultaat is er echt naar! En ik dweil ook altijd met 1 dopje schoonmaakmiddel op een hele emmer. Oh en niet bloedheet water gebruiken!
okeej, nu zullen jullie wel weer zeggen: daar heb je der weer met der DETTOL! maar dit is hier echt ideaal voor! ik heb ook laminaat liggen en een gigantisch schuifraam. super mooi, maar resultaat: je ziet alles op je vloer! ik dweil nooit met alles reiniger! hiervan komt dus die witte waas erop.. het is gewoon vet wat je uitwrijft volgens mij. ik smeer jamie regelmatig in met bodylotion... met als gevolg, overal handjes en voetjes. met allesreiniger blijf ik eht zien... met dettol: weg! wat je ook kan proberen is een scheutje azijn in heet water doen en hiermee dweilen, dit ontvet ook!
ow, ik heb zo'n swiffer achtig ding. en gewoon vodden van de action (roze en blauwe per 2 verpakt) super goeie dikke vodden en ze passen toevallig rond mijn swiffer. na iedere x dweilen in de was gooien! je kan ze gewoon op 60 graden mee wassen.
Ik dweil altijd met water na en dan met een droge doek. Anders heb ik nog het idee dat het 'plakt' van het schoonmaakmiddel.
heb ik hier ook maar heb nu een speciale droog doek net zo'n 1 waar ik ook mee dweil dus maak het gelijk droog en min vloer glimd zonder voetsporen of iets
Ik dweil de vloer niet altijd met schoonmaakmiddel erin. Ook weleens alleen met warm water. Maar als ik wel dweil met een middeltje erin dan heb ik Pledge voor de laminaatvloer.
Lang leve mijn stoomreiniger van Kärcher. Streeploos opdrogen, ik hoef amper kracht te zetten om vlekken weg te krijgen, binnen mum van tijd droog, blijft langer schoon omdat er geen laagje poetsmiddel achterblijft wat vuil aantrekt, en het is zo heet dat geen bacterie het zal overleven En als je dan toch zo'n ding hebt gekocht...ik kan nu eindelijk mijn ramen schoon krijgen zonder strepen En in hoekjes van de badkamer komen waar je normaal gesproken niet kunt komen. En zo kan ik nog wel ff door gaan.
Bedankt voor alle reacties! Het zijn niet de strepen waar ik me druk om maak, maar inderdaad, een soort witte waas die achterblijft. Ik gebruik allesreiniger, maar ook met speciale laminaatreiniger heb ik het ook. Wat ik wel las en niet weet waarom dat is: ik gebruik altijd loeiheet water, waarom mag dat niet? oh en ik heb ook zo'n leifheit wisser ding, maar moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik die niet na iedere dweilbeurt in de was doe.
hier een echte dweilofiel..... maar alles al geprobeert en mijn vloer droogt mooi streeploos op maaaaar als ik er daarna overheenloop zie je voetstappen handjes van dochter enz. dweil hier dus 3 keer per dag en inderdaad ben net gek!