Vorige week hebben mijn vriend en ik 50 euro voorgeschoten voor mijn schoonmoeder,zij heeft het niet breed maar red zich wel. Mijn vriend kwam vandaag met het idee om het geld te laten zitten omdat zijn moeder al niet veel heeft. Ik ben het daar eigenlijk niet mee eens en heb ook tegen hem gezegd dat ik het even wil aankijken deze maand omdat ik niet rood wil staan terwijl we eigenlijk die 50 euro nog terugkregen. Hij zei: "we redden het toch makkelijk deze maand". Ja hoor denk ik dan,maar we besparen juist omdat we dan wat leuke dingen kunnen gaan doen. We hadden deze maand ook wat tegenvallers waardoor we extra op moeten letten. Begrijp me niet verkeerd: ik zou het ook willen laten zitten en ik gun het haar van harte maar niet als het ten koste gaat van onszelf! Mijn vriend en ik zijn deze maand juist zo goed aan het opletten met boodschappen doen (1 x in de week naar de Lidl). Het is ook zo dat zijn moeder zelfs een euro terug vraagt aan mij,zelfs toen ze het wat beter had. Wat moet ik hier nu mee??
misschien een tip omdat de volgende keer ook van te voren te benoemen? scheeld weer.... kan me helemaal voorstellen dat je het terug wilt vragen als je het zelf niet breed hebt.. 50 euro is niet niets toch?
Hoe moeilijk ook ik zou het wel terugvragen als ik het zelf nodig ben. Ze heeft het toch geleend en niet gekregen.
Ze had zelf al gezegd dat we het meteen terug zouden krijgen als ze haar salaris had maar dat is nu 5 dagen geleden. Als ik dat erbij had gezegd had zij gezegd: "Hallo,waar zie je me voor aan?" Nee,dan zou ze echt kwaad worden. Pff lastig,ik vind het ook geen ruzie met mn vriend waard.
als jij en je vriend een gezamenlijke rekening hebben moeten jullie samen kunnen beslissen over het geld... wij hebben ene gezamelijke en ieder een eigen rekening en we mogen beide zelf een deel van ons salaris besteden... als jouw man het daar van zijn deel heeft betaald, maakt het 't verhaal al weer anders... mochten jullie de financien eerlijk delen, dan zou ik pissig worden als mijn man zomaar geld leent aan zijn moeder..nogmaals, jullie hebben het zelf ook niet zo breed typ je, geef gewoon aan dat je het zelf weer nodig hebt?
Dank je! Wij hebben alleen gezamelijke rekeningen. Mijn vriend had tegen zn moeder gezegd dat het goed was en ik vond het ook geen probleem: als we het maar terug zouden krijgen! Wij hebben het prima alleen deze maand viel het een beetje tegen.. Ik vraag me af wat mn vriend vandaag nog tegen zn moeder heeft gezegd.
Gewoon opbellen met de mededeling dat je je 50,- terug wilt! That's it! Kan toch niet zo moeilijk zijn!!!!!
Ja dat weet ik ook wel maar ik heb geen zin om daar discussies of ruzies met mn vriend over te krijgen. Ik ben ook nogal een mietje en durf het niet zo goed terug te vragen.. Sorry hoor Als je het een onzin vraag vind hoef je niet te reageren..
Ik vind het wel een lastige als ik heel eerlijk ben. Zou het om een heel groot bedrag gaan (al is 50 euro natuurlijk ook niet niets) zou ik het wel voorzichtig terugvragen maar als ik eventjes de rollen om zou draaien en ik zou bv mijn eigen ouders 50 euro geleend hebben (kan me trouwens niet voorstellen dat dit ooit voor zal komen) dan zou ik het niet over mn hart kunnen verkrijgen om het terug te vragen. Als ik dan bedenk wat die mensen allemaal hebben moeten laten om mij (en broertjelief) van alles en nog wat te kunnen bieden dan vind ik 50 euro opeens heel erg weinig klinken Maar als jij het terug wilt zou ik het idd gewoon terug vragen!
Als iemand al om een euro loopt te zeuren dan zou ik het toch wel terug willen hebben, ongeacht wie het is.
Als ik jou was zou ik het ook terugvragen. Je kunt haar toch bellen en zeggen iets in de trant van "ik kom morgen op de koffie, zou je dan die 50,- in huis kunnen hebben?". Een normale vraag en toch snapt ze het dan hopelijk wel.
Ik herken het wel hoor.. ik haaat het om geld terug te vragen..voel me dan echt onwijs ongemakkelijk. Leen ook bijna nooit geld uit.. omdat een ander het vaak vergeet of eventjes niet bij zich heeft en jij er dus achter aan moet.. Het kan ook goed gaan hoor!! Maar om het voor mezelf voor te zijn doe ik het bijna niet.. (ligt er echt aan wie het is..) Ik zou het bij je vriend aangeven dat je het terug wilt en laat hem er maar achter aan gaan. Het is zijn moeder, en als je het moeilijk vindt en niet echt durft om die vraag te stellen aan haar, zal ik het lekker aan hem overlaten! Ik herken het echt meis.. bij mn eigen moeder zou ik het zo vragen maar ik zou het ook niet zo snel aan een ander vragen! Succes!!
Zoals al eerder gezegd, als je iets leent, hoor je het ook weer terug te krijgen, anders had je het wel 'gegeven'. Sorry, daar ben ik best simpel in, ik vind ook niet dat je daar iemand nog op hoort aan te spreken, het geld had allang weer terug moeten zijn bij jullie of ze had zelf moeten beginnen met 'sorry, ik heb het geld nog niet, maar het komt er echt aan over ...dagen. Bovendien is het niet jouw moeder, dus zou ik het je vriend op laten lossen.
nou, wij hebben ook niet veel.. 70 per week.. mijn schoonmoeder ook niet veel.. en als wij geld aan haar lenen, hoeven we dat niet terug omdat we weten dat ze het ook moeilijk heeft! en als wij eens wat van haar lenen hoeft ze dat ook niet terug.. dat je schoonmoeder die euro terug vroeg, kan ik heel goed begrijpen.. ik wens hier af en toe dat ik het geld twee keer uit kan geven..
ik ben ook altijd zo...ach laat maar zitten, ze hebben het niet breed en altijd zie ik bij sommige personen, later iets nieuws op tafel of een nieuw armbandje ben er nu klaar mee, ook al gaat het om 50 cent, ik vraag ze terug!!