Onverwachting

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Lies2012, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Onverwacht in verwachting, dat was even schrikken zeg!

Ik was op wintersport met de hele schoonfamilie en moest op zondag 'ongesteld' worden (stopweek, zat aan de pil). Op zondag kwam er niets, niet ongerust, heel soms ben ik wel eens 1 of 2 dagen later (door stress bijvoorbeeld).
    Op maandag niets, dinsdag niets, woensdag niets.. toen begon ik een beetje ongerust te worden, maar ik ben aan de pil! Dus het kan helemaal niet.
    Op donderdag was er echter nog niets. Maar ik voelde ook niets, ik was alleen heel erg moe, maar ik was dan ook flink aan het snowboarden enzo.
    Bij terugkomst zou ik carnaval gaan vieren en ik was inmiddels 4 dagen over de datum (zoals mijn vriend dat noemde). Op vrijdag, na een tijdje zoeken, een apotheek gevonden en een test gehaald. Gewoon zodat ik weet dat als ik drink met carnaval, ik zeker weet dat ik niet zwanger ben.
    De test was echter positief, knal positief!
    Dat was schrikken. Huilen, want dit was zo niet gepland.
    Maar we waren op vakantie met de hele schoonfamilie (inclusief ooms, tantes, neefjes, nichtjes etc.) en moesten dus even doen alsof er niets aan de hand was.
    Carnaval heb ik niet echt meer gevierd. 1 avond en 1 optocht, toen gezegd dat ik ziek was.. Want als ik niet drink, haha!

Ondertussen werden we al wat rustiger en hebben we met elkaar gepraat. We waren het er heel snel over eens dat het maar zo moet zijn, we zouden het kunnen, we zijn/waren er alleen nog niet klaar voor. Gelukkig hebben we een paar maanden om er aan te wennen.
    Inmiddels ben ik bijna 7 weken zwanger (denk ik) en heb ik 24 mrt intake en echo. Ik ben erg benieuwd.

Ik heb altijd al moeder willen worden, maar dan over een jaar of 3.. Bepaalde dingen zullen we op de lange termijn moeten schuiven (we wilden nog graag bepaalde verre reizen maken), maar ik weet zeker dat we er heel wat moois voor terug krijgen.

Dinsdag gesprek met MvM, hopelijk kan ik andere dames helpen.

Ik voel me heel goed, ben eindelijk iets minder moe (kan nu tot 21.30 opblijven ipv 20u ;)) en heb alleen zere borsten.
    Heel soms hele erge buikkrampen (boven buik, maag en darmen), dan krijg ik echt veel steken. Dit is dan na een paar uur over.

Het hoe is nog wel steeds een vraag waar we mee zitten.. Hoe kan dit?! Ik ben niet ziek geweest en ben nog nooit de pil vergeten. Ik heb PDS en daardoor wel eens aan een wat dunnere ontlasting, maar niet echt een buikloop. De dokter denkt dat het daardoor misschien wat minder is gaan werken of dat ik bij de 0.1% zit, aangezien de pil 99.9% veilig is..

Ik ben dus zwanger! En langzaamaan wordt ik blij.
    Mijn vriend heeft dat nog wat minder, maar ik denk dat na de echo het besef voor hem ook wat meer komt.

Hopelijk mag ik hier mee schrijven en lezen, want ik zal vast nog wel een heleboel vragen hebben.
    We hebben het nog niemand verteld, dan doen we na de echo van 24 maart, spannend.

bedankt voor het lezen van dit hele lange verhaal.

Liefs

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Gefeliciteerd en succes met je echo de 24e.

Jullie hebben inderdaad nog ruim de tijd af het idee te Wenen en voor je vriend zal het met de tijd om wel werkelijker worden.

3. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Van harte Gefeliciteerd!

4. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Woh dat zou even schrikken zijn geweest! Denk puur pech/ geluk dat door de pil heen is gegaan. Dit kleintje wilde graag komen! Gefeliciteerd! Hopelijk kunnen jullie snel ook helemaal genieten;)

5. MiniMe88

MiniMe88 Lid

16 jul 2013
    77
    0
    6
    Gefeliciteerd!:)
    Kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn.
    Gelukkig hebben jullie nog even de tijd om aan het idee te wennen.
    Geniet van je zwangerschap!

6. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    gefeliciteerd

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gefeliciteerd!!

8. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Dank je wel voor jullie reacties!
    Ja, het was even schrikken, maar nu gaat het steeds ietsjes beter en kan ik er van genieten.
    Over een week de eerste echo, ik ben zo benieuwd! <3

9. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    Natuurlijk als eerste gefeliciteerd :D

Ook ik ben dwars door de anticonceptie heen zwanger geworden
    hier vonden we het ook beter om nog een jaartje of 3 te wachten aangezien onze jongste net 13 maanden was ( toen ik ondekte dat ik zwanger was ) maar goed het lot besloot anders ook wij waren behoorlijk geschrokken maar na het zien van onze muppet op de eerste echo waren we helemaal stapel verliefd en genieten nu heerlijk van het wondertje wat aan het groeien is in mijn buik !

Geloof me maar als je de eerste echo heb .... ben je helemaal verliefd op dat kleintje :D

10. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Gefeliciteerd meid!

Lekker van gaan genieten.. Het leven is niet voorbij met een kindje.. Je kan nog steeds mooie reizen maken. Met zn 3en is het juist een stuk specialer.

Tis maar net hoe je er mee omgaat! :)

11. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Gefeliciteerd! en veel mannen die ik ken moeten zelfs nog wennen, wanneer ze graag een kindje willen, dus dat is heel normaal. geen zorgen! En lekker genieten! Een kindje is het enige wat je niet kunt plannen, veel plezier met jullie cadeautje!

12. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam

Dat is absoluut zo. Altijd al geweten dat ik graag moeder zou willen worden, dat het nu 2-3 jaar eerder is dan gepland, dat is heel bijzonder. Bijzonder dat het ons gegund is. Het is even wennen, moet nog afstuderen.. Maar het gaat allemaal goed komen :)
    Het zal een pittige tijd worden, maar ik sta er niet alleen voor.

Bij toeval afgelopen weekend schoonzus en zwager verteld. Nadat zij vertelden dat ze weer in verwachting zijn, konden wij het niet voor ons houden. Na de echo krijgt de rest het te horen. Ouders en broer en zus. Ben echt benieuwd naar hun reacties!

13. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @Lies2012 ik weet precies hoe je je voelt. hier ook ongepland, door de pil heen zwanger (nu 5 weken). Laat de shock even bezinken, blijf positief en alles komt goed.
    Soms zijn er onverwachte dingen die we niet kunnen plannen en gebeuren met een rede. Het heeft zo moeten zijn!!
    Dikke knuffel en GEFELICITEERD!!!!!!

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn? hoe lang samen enz?

14. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Ik ben 25 en mijn vriend nu 33, dus we zijn niet zo heel jong meer haha.
    We zijn nu ruim 2.5 jaar samen.

Ik ben wel blij nu en geniet ook, ook al is het nog een beetje onwerkelijk.
    VL was er echt nog niet aan toe (ik wel wat meer, maar het was nog niet praktisch.. ik moet nog afstuderen), maar nu moet hij wel, haha. Het komt wel goed, hij wordt een geweldige vader, dat weet ik zeker.

Maar jij dus ook door de pil heen.. Ik maar denken dat ik de enige op de wereld was ;) De kans is zooooo klein! Me maar afvragen of ik ziek ben geweest, pil vergeten ben.. niets van dat alles..
    Er wil iemand heel graag bij ons zijn ;)

15. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Ah leeftijd valt echt mee hoor hier 27 (nog studerend 1e jaar HBO) en 46 jaar, 2 jaar en 2 maanden samen, samen al 1 kindje verloren in 2012 na zwangerschap van 23 w en 1 d (toen zwanger na 4 maanden samen te zijn en dat door borstverkleining operatie). en door het verlies van de vorige, hoe het is gegaan/verlopen en waardoor echt geen kinderwens meer (Vl nooit gehad) en nu dus toch ondanks alles door de pil heen zwanger dus we zullen bevoorrecht zijn om ouder te mogen worden van een wondertje.
    Nu hopen dat het hier goed blijft gaan!

hier ook geen pil vergeten, geen antibioticakuur gehad, niet ziek geweest niets.

Blijven praten en genieten!!
    Kom allemaal goed haha!

16. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    ooh dan is 8 jaar niet zo veel ;) haha.
    Pff jullie hebben dan ook veel mee gemaakt zeg.

Hele fijne zwangerschap gewenst en geniet er van!

17. Indiechick

Indiechick Actief lid

4 okt 2013
    222
    0
    0
    Fulltime mama
    Hier en daar
    Gefeliciteerd!

Vanuit deze kant een soortgelijk verhaal. Bij ons was het ook absoluut niet gepland en ik heb ook gehuild als een gek. Inmiddels zijn we 32 weken verder en is het alsof het nooit anders is geweest.
    En het zal voor jezelf ook echt gaan worden na de echo. Probeer je niet te druk te maken, alles komt goed! :)

Deel Deze Pagina