Snap ik, maar jij stelde je berichtje als vraag, vandaar mijn uitleg Maar het valt onder "etiquette" dat is landelijk, dus ook in jouw dorp. Dat er in jouw dorp niet aan gedaan wordt of dat de mensen het niet uitmaakt of een gast van een bruiloft in het wit aan komt, dat kan natuurlijk. De ene plaats is "stijver" en strenger in regels dan de andere. Ik vond het juist erg opvallend dat veel dames op ZP het weten, aangezien hier betrekkelijk veel jonge vrouwen zitten. Had ik niet verwacht, om eerlijk te zijn.
Ik zou het 3de kiezen (zwart) Het wit is wel leuk maar wit is voor de bruid en de ongeschreven regel is zo wat dat als je naar een huwelijk gaat enkel de bruid wit draagt
Ik heb half mei een bruiloft, ook nog zoekende. Oudste Dochter gaat in licht roze jurk iig, Jongste geen idee
Ik vind je gekozen jurk mooi hoor! En tja, in september bruiloft gehad, ik was getuige. Mooie jurk gekocht, rood, dachtvdat heeft de bruid vast niet en je raad het al, de bruid was in het rood! Gelukkig is het binnen onze familie en vrienden groep allemaal niet zo volgens de etiquette!
Haha ja dat kan ook.. Als je een roze jurkje draagt en de bruid heeft een roze jurk heb je hetzelfde probleem Wat ik wel goed kan begrijpen is als een bruid liever niet wil dat anderen ook een lange (bijv. gala) jurk aandoen omdat de bruid meestal ook een lange jurk heeft. En teveel tierelantijntjes bijv. Ik geef wel toe dat het witte jurkje die ik hier geplaatst heb een beetje teveel kant heeft. Geen goeie keus dus
Nou ik had dus het laatste jurkje besteld in het bruin en in het zwart... Werd ie vandaag bezorgd, ik eerst het bruine jurkje passen,die was helemaal goed en stond leuk..alleen ik vond de kleur niet mooi staan. Dus ik de zwarte passen...blijkt het de verkeerde jurk te zijn!! Ook een satijnen maar dan met spagettibandjes en een rare kronkel erin..:x Nou moet ik ze dus allebei terugsturen en dan de zwarte opnieuw bestellen. Hopelijk is het dan nu wel de goede Maar verder is het een erg leuk jurkje! Als ik de zwarte heb dan ga ik even kijken of ik er een leuke bolero op kan vinden. Welke kleur bolero (of jasje) zouden jullie erop doen? Ik zat te denken aan licht roze...en dan ook licht roze pumps eronder?
zowel wit en zwart zijn bijzonder ongepast op een bruiloft.....wit is serieus uit den boze....dat bruine jurkje is erg chique!
Ben ik het niet met je eens. Zwart jurkje met gekleurde accessoires (bolero,pumps,ketting,tasje).. wat is daar ongepast aan? De bruine staat mij niet..
Ik zou ook nooit zwart dragen naar een bruiloft, en volgens mij delen vele mensen deze mening... Er zijn toch genoeg leuke jurkjes in andere kleuren
waarom zwart ongepast is.....je zal hetzelfde kunnen dragen op haar begrafenis...snap je? gewoon een blije kleur, het is een feest! aan je "maten" te zien, heb je een prachtig lijf wat je niet hoeft te camoufleren waarom niet roze of andere vrolijke kleur? of als je het ingetogener wilt houden, donkerblauw, of andere blauwtint? zou het zelf echt niet leuk vinden als mensen in het zwart op mijn bruiloft zouden verschijnen (nu ben ik ook het type wat zoiets al op de uitnodiging zou zetten)
ik vind wit inderdaad niet kunnen, maar zwart? vind ik eigenlijk wel kunnen. Altijd leuk met gekleurde schoenen, sieraden, tasje, sjaal of bolero. Denk dat het iets persoonlijks is, of je het wel of niet vind kunnen...
Ik vind de laatste erg mooi. Gekleed, chique en bruiloftachtig. De eerste is leuk voor kerst, de tweede is wit (en daarom niet doen), en ik houd zelf niet van strapless, alleen een bepaald type vrouw kan dat hebben (misschien ben je dat type wel hoor, dat weet ik natuurlijk niet ). Bij anderen vind ik het er te gauw 'opgepropt' of 'klein' uitzien.