Hey iedereen, ik ben naar kinderwagens aant kijken, en nu kwam ik op een tweedehandse site een Quinny tegen van een wel hele mooie kleur, en vroeg me af of het een goeie deal zou zijn. Mijn man heeft vroeger met de Quinny gewerkt, en vond het een heel handige kinderwagen. We hebben hem vandaag nieuw in de winkel zien staan voor 420 euro, plus reiswieg. De maxi cosis die apart stonden waren nieuw iets van een 120 euro. En dan heb je natuurlijk nog geen accessoires. De deal ging over de Quinny Speedi buggy, plus reiswieg, plus maxi cosi, voetenzak voor de cosi, voetenzak voor de buggy, regenscherm voor de reiswieg, regenscherm voor de buggy. Alles bijeen voor 325 euro, en alles in dezelfde kleur. Dus lijkt me een goeie deal, toch? Of zit er ergens een addertje onder het gras bij Quinnys waar ik niet van weet?
op zich een goeie deal maar is echt een K wagen als je er veel mee gaat lopen. ik heb hem gehad en ooo wat was ik blij dat ik hem verkocht had en een mura terug gekocht!wat een verademing was dat.
Ik vind het ook een wagen van niks. 3 wielen en daardoor en door de bouw erg onstabiel. De zitting zit erg achterover en is erg groot waardoor een kindje er makkelijk in gaat hangen. Vrij groot om in te klappen. Duwstang verlengen gaat niet heel makkelijk. Niet mijn smaak wagen dus..! Ik zweer bij maxi cosi mura 4!
Is alles nieuw? Een tweedehands maxi cosi zou ik sowieso niet doen. Ik heb de speedi nieuw gezien voor 400 (reiswieg, buggyinzet, voetenzak). Het lijkt me trouwens net echt een fijne wagen. Heb je hem geprobeerd bij een babywinkel?
Aha, dan ga ik zeker eens verder kijken naar andere kinderwagens Mijn man heeft er vooral veel me gereden vroeger, daarmee dat ik het overwoog. Heb hem wel eens geprobeerd ook toen, maar ja, korte stukjes. Waarom is een tweedehandse maxicosi geen goed idee? *edit* De mura, tot hoeveel jaar kunnen je kindjes erin? En als ik wat zoek vind ik er met drie en met vier wielen? Stuurt die met drie even goed?
Een maxicosi mag sowieso maar 5 jaar gebruikt worden dus je moet al het bouwjaar weten. Daarnaast weet je gewoon niet wat er met die maxicosi gebeurd is. Een ongeluk of laten vallen kunnen een maxicosi al onveilig maken zonder dat dat aan de buitenkant te zien is. Door lang in de zon staan kunnen er ook haarscheurtjes ontstaan wat de maxicosi ook niet veilig maakt. Als je de geschiedenis niet kent zou ik het niet doen, want het gaat om de veiligheid van je kind en daar bespaar je niet op. Tweedehands Autostoeltjes | Maxi-Cosi over Tweedehands Autostoeltjes
je weet nooit wat er met de mc is gebeurd, mura kunnen ze in tot +- 3,5 jaar (volgens de site, mn dochter pastte er met 3jaar ook nog prima in..) ik heb zelf ook de mura, ideaal ding! stuurt echt heel licht, en heeft grote bak!
Ik zou trouwens voor de stabiliteit eentje nemen met 4 wielen. Een wagen met vier wielen heeft ook bijna altijd zwenkwielen dus het stuurt echt even makkelijk als een driewieler. Mura is een hele mooie/goede wagen. Stond ook op ons lijstje.
hoi ik heb een Quinny speedi compeet set met voetenzakjes en accecoires voor 120 euro van marktplaats een complete set zonder beschadigingen en zonder vlekken ik denk als je meer als 140 betaald voor tweedehands dat het gewoon te duur is
Als alles nieuw is, is dat een mooie prijs. Zelf heb ik ook een quinny speedi en in tegenstelling tot de andere dames, hij bevalt mij wel! Moet zeggen dat ik hem alleen nog met reiswieg en maxi cosi heb gebruikt. Vind hem makkelijk wendbaar, nog geen problemen met instabiliteit, terwijl ik al veel over oneffen terrein ben gereden. Inklappen gaat hier makkelijk en ook de duwstang is gemakkelijk te verstellen. Hier dus tto nu toe wel een goede ervaring.
Ja de MC kun je beter nieuw kopen, omdat je nooit weet wat ermee is gebeurt en het is wel een veiligheidsding. Ik heb geen ervaring met de mura 3, maar ik weet wel dat die door wielen aan de voorkant minder plat op te klappen zijn dan de mura 4. Dat komt doordat de 3wieler 2 wielen dicht bij elkaar heeft en de 4wieler ze uit elkaar heeft staan en dus platter gemaakt kan worden. Je kunt de mura net als vele andere wagens prima tot een jaar of 3/4 gebruiken. Maar ik zou zeker even in de winkel en desnoods de auto uitproberen welke wagen fijn is voor jullie.
Ik zou nooit een tweede hands kinderwagen kopen. Ik heb in een babyzaak gewerkt en de meeste wagens gaan maar 1 kind mee. Uitzondering zijn de Joolz en de Bugaboo. Ik zou lekker verder kijken. In deze tijd kun je trouwens in de babyzaken vaak showmodellen kopen tegen een hele leuke prijs. Veel kinderwagens komen met een nieuwe versie en de oude kun je dan tegen een vele mooie prijs kopen. Ik zag in de winkel een splik spinter nieuwe Joolz voor 600 euro met voetenzak erbij en je kreeg ook nog een maxi cosi en voetenzak er gratis bij. Succes met je zoektocht!