Ik vraag me af wat jullie allemaal nieuw kopen voor de 2e en wat gebruik je van de eerst. Daan is 18 maanden als de 2e er is. Kopen jullie al een kinderkamer voor de oudste en dan een extra ledikantje? of een 2e babykamer. De wagen hoe doen jullie dat. Daan is hartje winter geboren de 2e komt midden in de zomer moet je dan ook andere kleding kopen voor de 2e of kan ik al die soft pakjes gewoon weer gebruiken. Dan zijn de eerste dingen waar wij opkwamen. Heb je nog meer handige tips kom maar op. groetjes Fleur
ik zou zeker nog geen 2e babykamer gaan kopen maar gewoon een extra ledikantje kopen. je zoontje van 18 maanden kan over nog geen jaartje in een gewoon bed of peuterbed en dan pas zou ik hem een andere kamer geven met meteen een nieuwe inrichting. ik zou een duo wagen kopen en de byggy die je nu hebt wegdoen want anders moet je altijd met 2 grote weg en kun je nooit alleen de deur uit. een mannetje van 18 heeft nog steeds een buggy nodig. dan over de kleertjes. de kleine kleertjes kun je wel hergebuiken lijkt me, een baby blijft moeilijk op zijn temp en iets warms komt dan wel van pas. je weet natuurlijk nooit hoe het hier in nederland aan toe gaat met het weer maar mocht het echt 30 graden worden is een pakje zo gehaald.
hoi hoi ook hier een relatief klein leeftijd verschil en wat ik in elk geval probeer is om niet alles door te schuiven naar de baby dus wij hebben toevallig al 2 ledikantjes dus dat scheelt weer die hoef ik niet te kopen destiney wilt ook absoluut niet in een kinderwagen zitten die wilt lopen dus ook daar hoef ik geen moeite voor te doen qua kleertjes kan je gewoon wat je nog gebruiken wilt hergebruiken voor je 2e wij krijgen nu een zoontje en hebben dus alleen maar roze spulletjes dus moet wel alles nieuw kopen qua kleren vind ik niet zo erg hoor ik ga bijvoorbeeld geen 2e commode kopen of iets bedoel je kan ze toch niet beide tegelijk verschonen je moet gewoon even voor jezelf kijken wat je echt wilt houden voor je eerste en wat wel naar de 2e kan en vandaaruit kopen wat je nodig heb voor beide groetjes nathalie
Dat is grappig....het enige wat ik echt erbij wilde hebben is een extra commode....juist een eigen commode voor ieder ze eigen kleertjes, en na een paar maandjes gaan ze tegelijk in bad en dan hebben we allebei een commode om er een aan te kleden etc etc. Verder kan ik alles nog een keer gebruiken (tenzij dit een meisje zal zijn....zal ik kleertjes kopen). Verder een duowagen en verder eigenlijk niks. Ik heb een hele grote wieg/ledikant waar mijn zoontje echt net uit is en daar gaat straks de baby in, mijn zoontje ligt nog maar net in een gewoon ledikantje.
Poeh, wat een verschillende reacties. Bij ons zal er 20 maanden tussen de eerste en tweede zitten. Voor de 2e hebben we opnieuw een ledikant en commode gekocht. Ledikant is logisch, de oudste is er dan nog niet aan toe om in een bed te liggen. En commode ook logisch, want een baby komt veel vaker om een schone luier, en natuurlijk altijd wanneer de oudste de middagdut doet of 's avonds. En ze is een lichte slaper, dus 1 commode delen leek mij niet zo'n slimme zet. Dan de uitzet, die hevel ik over. In principe kan ze het met een handdoek af dus de hydrofiele doeken gaan over, de spuugdoekjes etc. Nu is de eerste een meisje, de 2e een jongen, dus ik heb maar een stuk of 4 pakjes die unisex zijn en die ik dus nog bewaar. De rest verkoop ik allemaal. zo. Nog wat vergeten? Oh ja, vervoer. Maxicosi heb ik natuurlijk nog. Ik heb een draagdoek en een draagzak, daar kunnen we ons de eerste maanden mee redden, en de eerste gaat toch vooral in de buggy. We hebben een buggy en een kinderwagen.
Mijn zoontje is nu anderhalf jaar en over een paar weekjes komt de tweede, ook kort op elkaar dus. Ik heb voor mijn zoontje al een andere kamer ingericht, een peuterkamer met kinderbedje. Die was al heel vroeg in deze zwangerschap klaar. Hij speelt er al wel maar slapen doet hij daar nog niet. Hij is nog gehecht aan zijn ledikant denk ik... (zal niet lang meer duren want vd week is hij er ineens een keer uitgeklommen... ) Nu heb ik in onze slaapkamer voor de 1e paar maanden een wieg staan voor de baby, niet alleen omdat het makkelijk is met nachtvoedingen maar zeer zeker ook om de nachtrust van mijn zoontje niet te verstoren. Mocht hij over een paar maanden nog niet in het kinderbedje willen slapen en word de baby te groot voor de wieg, dan kan ik alsnog voor een ledikantje kijken. Ik zie tegen die tijd wel hoe dat loopt, maar voorlopig doen wij het dus op die manier. Het geeft mijn zoontje de tijd om te wennen aan zijn 'grote jongens kamer' zonder dat ik hem iets opdring. Ook ditmaal krijgen we weer een ventje en ik heb alles van de eerste eigenlijk nog. Ik heb wel nieuwe pakjes gekocht voor in het begin. En wanneer nodig kan ik altijd nog de kleertjes van mijn eerste gebruiken. Kinderwagen, autostoel, kinderstoel, maxi-cosi e.d. heb ik natuurlijk ook allemaal nog en zal ik ook gaan gebruiken. Wat ik wel nieuwe heb aangeschaft is een duo- wandelwagen. Vind ik wel zo makkelijk want mijn oudste kan nog geen lange afstanden lopen en zo ben ik ook niet aan huis gebonden als ik eens alleen thuis ben.
mijn zoontje is 2 jaar en 3 maanden als de 2 komt wij houden gewoon de babykamer maar leggen de oudste in de ledikant en de kleinste slaapt in het wiegje tot het niet meer gaat daarna kopen we een 1persoonsbedje voor onze grote jongen zeg er wel even bij dat wij maar 2 slaapkamers hebben en dus geen extra kamertje kunnen zetten. wij gaan gewoon gebruiken wat we kunnen van de eerste we krijgen nu weer een zoontje dus das wel lekker makkelijk enkel dat de seizoenen verschillen maar dat zien we wel als hij er is.
Ik koop deze zwangerschap een mamafiets (mn huidige fiets is heel nodig aan vervanging toe), met 2 kleintjes lijkt me dit toch handiger. Ook straks fietsen met een dikke buik en een kleine voorop gaat met een mamafiets vast prettiger. Verder kopen we een duowagen. Nog onduidelijk welke. Tips altijd welkom (hier of in het topic van Cellie)! Mocht het een jongen worden (wat ik wel heb gedroomd) dan zullen er in de loop van de tijd wel wat extra kleertjes moeten komen. Verder niets. Jarissa blijft op de babykamer, brusje komt bij ons op de kamer. Verder kijk ik nog niet vooruit.
Onze oudste is 19 maanden als de 2e komt. We hebben voor haar een nieuwe kamer ingericht, met peuterbed, waarin zij nu nog niet slaapt. ook het ledikantje is daarom met haar meeverhuisd naar die nieuwe kamer (is ook erg goed gegaan daardoor!) Voor nummer 2 hebben we een vrij grote wieg aangeschaft waarin hij hopelijk tot een maand of 6 kan slapen. Dan is de oudste 2 en kan wellicht in haar peuterbed (en zo niet dan tikken we ergens een extra ledikant op de kop). De peuterkamer heeft geen commode. In plaats daarvan heb ik een plank boven de wasmachine in de badkamer benoemd tot commode. Ik heb dus een extra aankleedkussen gekocht, en daar neer gelegd. De babykamer was voor de eerste ingericht met naturel-tinten en heeft nu andere assecoires gekregen in de kleur aqua (omdat we dus weten dat we een zoon verwachten). Wat ik belangrijk vind is dat onze oudste al ruim voor de geboorte van nr 2 verhuisde baar haar nieuwe kamer, zodat het voor haar niet direct voelt alsof ze plaats moet maken voor haar broertje. De kinderwagen heb ik inmiddels verkocht via marktplaats en er staat een duo waqgen te wachten. Tot die tijd gebruik ik voor de oudste een kleine (paraplu)buggy. Wat kleertjes betreft: al was nr 2 weer een meid geweest, dan had ik het helemaal niet leuk gevonden om alle kleertjes weer te hergebruiken. Sommige zijn niet supermooi gebleven in de was, en daarnaast is elk kind uniek, en wat bij de ene dochter leuk staat past niet bij de andere. Maar in ons geval is de 2e dus een jongen, en hergebruik ik alleen de unisex pakjes die ik de vorige keer gekocht had (toen wisten we het geslacht niet), want die heeft onze dochter echt heel weinig gedragen (na haar geboorte wilde ik ineens echte meiden-kleren, en dan is unisex niet leuk), en ook wat sokjes, slaapzakken en rompertjes schuif ik door.
mijn oudste is is als de kleine geboren word 2 en half die slaap nu al in een groot bed hebben vorige wek zijn babykamer verkocht en heeft een grote jongens kamer nu verder heb ik net een nieuwe quinny pappilon waar jason nu al niet meer in wilde dus die is gewoon straks voor de baby moet alleen nog een wagenbak aanschaffen daarvoor verder hebben wij ook een hoop netrale pakjes van jason die de tweede als het een jongen wordt ook aan kan verder kopen wij de meeste dingen gewoon nieuw want die de rest van de babyspullen had ik namelijk al verkocht