Ik voel me best wel rot. We zijn nu een jaar bezig met zwanger worden en het is nog steeds niet raak. Daarnaast heb ik nu al 3 keer een cyclus van bijna 8 weken gehad, wat dus echt niet opschiet Ik zit nu op dag 44 en nog steeds geen eisprong Weer een langere cyclus dus dan de voorgaande. De gedachte dat ik maar 6 keer per jaar ongesteld word, maakt me ook niet blijer. Aan de ene kant wil ik heel graag naar de dokter, maar daar ben ik ook een beetje bang voor. Welke onderzoeken krijgen we en doet het pijn? Ik ben begonnen met temperaturen, omdat je dan wat hebt voor de dokter. Maar zit nog steeds aan m'n eerste kaartje wat nog niets zegt dus heeft het dan wel zin om naar de dokter te gaan?! Bedankt dat ik ff m'n hart mocht luchten, want ik moest het gewoon even kwijt. Liefs van een verdrietige Steffie
Zou twee maanden gaan tempen..Mocht dit nodig zijn..want je weet maar nooit. Dan heb je vergelijkingsmateriaal... Succes meis...vind 33 dagen al lang.. Wat een geduld heb jij!! Liefs Britt
Het geduld is bij mij nu dus even op, vandaar mijn berichtje. Heb het vorige keer wel even genoemd bij de dokter (niet mijn eigen dokter) en daar kreeg ik als antwoord dat zolang ik uit mezelf ongesteld werd er niets aan te doen was. Als ik 2 tempkaartjes wil hebben, dan kan ik misschien pas over 3 maanden naar de dokter...
als ik jou was zou ik gewoon bellen. wie weet krijg je wel gewoon een of andere hormonen kuur om je ei op te wekken meis als je niet vraagt weet je het ook niet succes ermee
Jeetje, kan me voorstellen dat je dan niet altijd met een lach op je gezicht rondloopt! En bedanken dat je je hart hier mocht luchten??? Nou daar zitten we toch met z'n allen hier voor? Hier kan je altijd terecht . En ook ik kan niets anders adviseren dan toch gewoon even met de huisarts bellen. Niet geschoten is altijd mis!! Sterkte wijffie
Ik zou toch maar wel een afspraak maken met dokkie. Wie weet kan hij je ongerustheid wel wegnemen? En als je er niet zo over piekert misschien gaat het dan allemaal wat vlotter? Je weet het tenslotte maar nooit... Heel veel sterkte meissie, ik hoop dat het snel raak zal zijn bij je....
hey Meissie, ik zou ook de dokter bellen hoor. Misschien heb je wel geen normale eisprong, terwijl dat met een kuur redelijk eenvoudig te (ver)helpen schijnt te zijn. jullie zijn lang genoeg aan het oefenen nou toch!!! succes, Daan
HAi meisie, je mag hier altijd klagen hoor! Als ik het zo hoor adn denk ik dat je dokter je echt wel verder al helpen. het zou zomaar kunnen dat je geen eispronge hebt omdat je cyclus zo lang duurt. Daar hebbenze richtlijnen voor. Dat ei kunnen ze dan met medicijnen opwekken. Over het hebben van een kaartje zou ik me nu niet zo'n zorgen maken, want je kan wel 2 maanden gaan tempen maar als er geen ei komt dan heeft niemand daar wat aan. De eerste onderzoekend ie ze zullen verrichten doen geen pijn. Bel nou maar met die huisarts. wellicht kan hij je zowieso geruststellen.
En ben je al geweest? Ben erg benieuwd. Ik ben een maand terug bij de huisarts geweest omdat ik ook hele lange cyclussen heb maar ik was nog maar een half jaar gestopt en met een jaar proberen wilde hij mij pas doorsturen. Ik moest gaan temperaturen maar daar word ik echt niet vrolijk van, ik blijf het wel doen want dan kan de gyn. met zien als ik heen ga.
ook ik zou als ik jou was gewoon eens naar de HA gaan... je bent immers al een jaar onderweg (die grens hanteren veel artsen) en hebt nu cycli die langer duren dan 6 weken (vaak houden ze aan dat een cyclus tussen de en 6 weken normala is).... en er kan natuurlijk eventueel ook iets bij je mannetje aan de hand zijn, wat na een jaar ook eens bekeken kan worden... de eerste onderzoeken doen geen pijn hoor... bij de gyn krijg je eerst een gesprek, ws een inwendige echo en bloed prikken... het is mij in elk geval reuze meegevallen... succes Chrizzzy
Steffie ander maak je gewoon een afspraak bij de huisarts hij/zij kan je dan vertellen over eventuele onderzoeken/therapieën, jij/jullie kunnen er dan altijd nog over nadenken dat je dat (al) wilt. Mischien geeft het ook gerusttelling dat je weet dat er dan evt. iets aan gedaan kan worden. En dat je dan een datum kunt prikken van als het dan nog niet gelukt is dan voor verder onderzoek. Succes meid, en hopelijk hoef je niet lang meer te wachten.
Hoi Steffie. Kop op! Zoals de andere meiden al schrijven... een bezoekje aan de HA kan geen kwaad. Praat gewoon over hoe je je voelt en wat de eventuele mogelijkheden zijn (waaronder een doorverwijzing naar de gyn). Je bent nu een jaar bezig, heb begrepen dat ze je vanaf die tijd 'serieus' gaan nemen. Ik ben nu bijna een jaar gestopt en sta straks echt weer op de stoep bij mijn HA want ik ben nog maar 2x ongesteld geweest.... Liefs, Marit
Hoi Steffie, Gelijk bellen met je huisarts! Ik ben bij de eerste met een jaar doorgestuurd en ben van plan weer te gaan als 't oktober is! Veel succes!
Ik zou idd even contact opnemen met je HA. Al is het maar om even te praten over wat de mogelijkheden ed zijn. Dan kun je samen met je mannetje besluiten of je nog wil wachten. Ik wil je in ieder geval een hele dikke knuffel geven en hopelijk wordt je snel zwanger! Liefs Manuela
hai steffie, zoals hierboven ook al wel genoemd... bij je ha kun je, zonder enige schaamte, al je gevoelens en zorgen op tafel leggen... daar zijn ze tenslotte ook voor, en van daaruit kunnen jij en je ha zeker naar een verdere oplossing zoeken.... veel sterkte, liefs female
her klinkt afgezaagd, maar ik zou ook naar je ha gaan. Het heeft mij geholpen, ookal was ik nog niet helemaal een jaar bezig. Hij heeft wel geluisterd en advies gegeven. Groetjes Ilse
Bedankt voor jullie lieve antwoorden. Ik heb besloten om volgende week naar de dokter te gaan. Ik ben een week of 7 geleden ook al geweest voor mijn puisten en toen heb ik die lange cyclus ook genoemd. Maar dat was een invaldokter en die deed er eigenlijk nogal makkelijk over. Ik moest het maar afwachten en als het uit zichzelf kwam, dan kon hij ook niets doen. Maar nu lees ik dus wel andere verhalen. Ik wil dus volgende week naar de dokter, dan heb ik tenminste mijn eigen dokter. Dat stukje duidelijkheid is wel belangrijk ja, ik ben ontzettend bang dat wij geen kinderen kunnen krijgen. En dat tempen brengt mij eigenlijk alleen nog maar meer in de war. Steeds lijkt het bijna of ik een eisprong ga krijgen en dan zakt die temp weer. Wie van jullie weet dat... Als je een kuurtje krijgt om de eisprong op te wekken, maak je die maand dan ook kans om zwanger te raken? Voel me nu al weer een stukje beter dan gisteren. Mede dankzij jullie echt heel prettig dit forum.
Hallo Steffie, Ik heb je verhaal gelezen en vroeg me af of je voordat je met de pil begon/ probeerde voor kinderen te gaan, ook al onregelmatige of lange cyclus had. kijk ook eens op www.nvog.nl onder het kopje voorlichting bij PCOS. als ik jouw info lees (lang niet ongesteld worden, puistjes hebben) dan zou hier wel wat in kunnen zitten... heeft overigens ongeveer 4-6% van de vrouwen en is bij het over grote deel te behandelen met hormoonkuren (clomid) die (wanneer ze op de juiste dosis zijn ingesteld) zorgen voor een regelmatige hormooncyclus en bevorderen de eisprong, waardoor je als een en ander is aangeslagen weer gewoon zwanger kunt raken als elke andere vrouw met regelmatige cyclus. mijn gyn zei geloof ik dat bij minder dan ik geloof 8 keer per jaar menstrueren al aan PCOS gedacht kan worden.... Maak je vooral dus niet te veel zorgen... die BB komt er vast wel... en je bent niet de enige vrouw... wat die dokter zei dat er niets gedaan kan worden als je gewoon ongesteld wordt is ten eerste onzin en ten tweede: als je langer dan 6 weken wacht op volgende menstruatie wordt je niet meer "gewoon ongesteld" en is er naar een jaar dus alle reden om door te verwijzen.... misschien kan je mannetje mee naar de HA als ondersteuning en om te zorgen dat je niet weggestuurd wordt zonder die doorverwijzing... succes hoor Chrizzzy
Chrizzzy, bedankt voor je antwoord. Heb idd even gelezen op de site die je noemde. Nu ben ik vandaag ongesteld geworden (heb absoluut geen voortekenen gehad, dus surprise...). Ik wilde eigenlijk volgende week naar de dokter, maar nu begin ik te twijfelen. Als ik zsm ga, dan kan ik ook zsm beginnen. Heb je ook nog even pb'tje gestuurd. Liefs Steffie
Hoi Steffie, Ondanks dat je ongi bent geworden zou ik toch maar naar de ha gaan. Je bent onregelmatig ongesteld en door tempen heb je ook geen ei ontdekt. Als je cyclus korter dan 3 weken en langer dan 6 weken is dan is de kans groot dat je geen eisprong hebt. hoelanger je cyclus hoe minder de kans op een goeie eisprong(uitzonderingen daar gelaten) En zo schiet het toch niet op?? Zo kan je toch niet zwanger worden. Ik had ook lange onregelmatige cyclussen en geen tempverhoging. Ben naar de ha geweest en die had me doorgestuurd naar de gyn. Bleek dus inderdaad geen eisprong te hebben. Heb clomid gekregen om de eisprong op te wekken en het heeft gewerkt want ben nu zwanger. Maar zelfs in de medische molen kan het nog even duren,want loop nu al iets van 10 maanden bij de gyn. Dus gewoon de ha bellen!! Trouwens ook raar dat die inval ha zei dat zolang je ongi word het goed is. Dat is echt Larie!!!! Een menstruatie betekent niet automatisch een eisprong. Dat staat daar los van,zei mijn ha. Een menstruatie is het afstoten van het baarmoederslijm. Niet het afstoten van je eitje.....