och wat erg is dat he meid... mijn zoontje heeft heel, heel veel gehuild. Hier alleen zonder oorzaak. Ik ben nooit bang geweest voor mijn eigen reactie... ik dacht wel eens, nog even en ik gooi hem uit het raam, maar ik wist altijd heel erg zeker dat ik dat nooit zou doen. Wat ik wel deed is hem wegleggen, naar de keuken lopen, mijn vingers in mijn oren en keihard gillen... En daarna inderdaad vaak ellenlange rondes lopen, want dan werd hij stil en soms viel hij in slaap... Ik werkte overigens niet maar dat zorgde ervoor dat ik 24/7 met dat gekrijs zat en nooit en te nimmer even weg...
Doet ze dit sinds je weer aan t werk bent? Bleef ze zo huilen ook toen je haar bij je nam? En begrijp ik dat je 4 dagen werkt? Kan t zijn dat je dochter je gewoon vreselijk mist? Ik vind 4 dagen ook erg veel hoor, maar dat is een andere discussie. Misschien raakt ze oververmoeid van alle indrukken op t kdv/andere oppasvormen? Is er niets te regelen op je werk met ouderschapsverlof? Of had je dat al opgenomen? Rustiger voor jezelf en voor je kindje. Als jij vermoeid/gestressed bent en een korte spanningsboog hebt zal zij dat voelen en daar ook op reageren. Een schuldgevoel aanpraten is t laatste dat ik wil, maar jij bent degene die haar gedrag kan aanpassen, zij is daar nog niet toe in staat. Als jij je goed in je vel voelt zal zij dat ook voelen....
Het voelt heel goed al die steunbetuigingen. Riekje ik ben het met je eens dat het vroeg is om mijn kind al naar de kinderopvang moet. Ze gaat 2,5 dag en ik werk 3,5 dag. Maar ja, niet werken is gewoon geen optie... de hypotheek moet nou eenmaal betaald worden... ouderschapsverlof is nog wel iets dat ik overweeg maar ik krijg 55 % doorbetaald. (Dat is een hele goede arbeidsvoorwaarde hoor, ik weet het...) Het liefs zou ik de hele dag bij haar zijn maar dat moet ik uit mijn hoofd zetten. Mijn man was vandaag de hele dag alleen met onze dochter en ze heeft weer de hele dag gehuild. Ze krijgt medicijnen (Motilium en Zantadc) tegen de verborgen reflux maar misschien meoten we de doses verhogen... zal ik de kinderarts hier even over bellen. Alvast een fijn weekend iedereen....
Brigitte, zoek eens op motilium op google... Ik ben echt een hater ervan! Daardoor heeft Rilana zo ontzettend gekrijst!!!!!!!!! Overleg even met je ka of je kleine niet alleen zantac mag krijgen of misschien losec / nexium. Toen wij stopten met de motilium was het gekrijs OVER.
oooh ik herken de verhalen hier zo. mijn zoontje is sinds september vorig jaar alleen maar ziek, de ene oor/keel ontsteking na de andere, en altijd maar dat hartverscheirende huilen en niks kunnen doen voor je kleintje. zoo frustreren. Af en toe werd ik gewoon woedend van frustratie en moet ik echt even tot 10 tellen. Nu heeft mijn zoontje buisjes en neusamandel is geknipt en het leek zo goed te gaan, hij sliep weer gewoon goed, kon zelf spelen, kortom het was een heel ander kind. Tot begin vorige week, op maandag begon het met hoesten en koorts, dinsdagnacht heeft hij alleen maar liggen huilen en jammeren van de oorpijn bleek later....woensdag naar de HA, die zegt gewoon uitzieken, oren zijn schoon. Ik vertrouw het niet, mijn gevoel zegt iets anders en na nog twee dramatische dagen en nachten meneer vrijdagochtend met 40 graden koorts uit bed te hebben gehalld was de maat vol. Hij had inmiddels ook een loopoor waar allemaal troep uitkwam. Ditmaal een andere ha, praktijk wordt gedeeld, was het binnen twee seconden duidelijk, toch een flinke oorontsteking en meteen een AB kuur voorgeschreven gekregen. Hij is nu redelijk aan het opknappen maar de vraag is wanneer het weer misgaat. we leven van ziekte naar ziekte heb ik het idee.....maar even terugkomend op het topic, afgelopen wo was ik het zo zat dat ik even heb staan schelden en schreeuwen, ik kon hem wel wat aandoen met dat vreselijke gehuil. Natuurlijk doe je dat niet maar soms kan het allemaal een beetje teveel worden en ben je gewoon op als moeder...