Al 2 cm ontsluiting. En nu

Discussion in 'De bevalling' started by Emmi, Feb 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emmi

Emmi Actief lid

May 13, 2007
    138
    0
    16
    hey hey

De vroedvrouw zei vandaag dat ik al 2cm ontsluiting heb.

Welke zwangere vrouwen hebben dit ook gehad en wanneer ben je dan bevallen

groetjes

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Och meid, niet om je te ontmoedigen maar ik heb wel 5 weken zo rondgelopen nog. Ik denk niet dat het te voorspellen is wanneer het doorzet.
    Ik ben toen flink gaan lopen ;)

3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    kan je weinig van zeggen denk ik, zal per persoon verschillend zijn.
    ik zou wel denken van yes die 2cm heb ik vast binnen!
    kan je maar gehad hebben!

joyce

4. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Zo uit mijn hoofd schat ik daar 3 weken mee rondgelopen te hebben. Daarna nog een strippoging gehad die nergens op uit liep en met bijna 42 weken ingeleid.

(Ik weet 't dit is niet wat je wilt horen ;) )

5. Agapi

Agapi Bekend lid

May 31, 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Hier ook drie weken mee rondgelopen.

6. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je hetzelfde ontmoedigende verhaal ben ingeleid dat wel :)

7. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    als er ontsluiting is is dan de kans op infectie niet groter? dat stel ik me dan zo voor als je zo nog een paar weken moet rondlopen.

8. leylaNB

leylaNB Actief lid

Jan 18, 2007
    134
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Yinte: Zolang je vliezen niet gebroken zijn is er niets aan het handje. Die beschermen je kleintje wel hoor! Als je vliezen wel zijn gebroken moet je (geloof ik) binnen 48 uur bevallen zijn... (als je mag bevallen, anders proberen ze het te rekken he)

Liefs

P.s. ik heb bij de 1e ook weken met een paar cm onsluiting rondgelopen. Bij de 2e niet. Het wil weinig zeggen vrees ik...

9. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Hoiii,

Vandaag bij de vk en ik had ook 2 cm ontsluiting...en ze hebben mij gestript...HELAAS zet het niet door....hopelijk duurt het niet meer zo lang!

10. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Bij gebroken vliezen mag je nog 24 (soms 36) uur thuis bevallen, anders word het ziekenhuis. Na 24 uur mocht ik nog 24 uur thuis wachten. Daarna is er een afspraak gemaakt voor inleiden.
    Al met al ben ik 68 uur na gebroken vliezen bevallen.

Ik hoop dat je strippoging aanslaat.

11. leonie20

leonie20 Actief lid

Jul 1, 2007
    180
    0
    16
    heb vanaf week 33 met 2cm ontsluiting gelopen en ben uit eindelijk na 2 weken voorweeen 2 weken te voreg bevallen dus hoeft niks te zeggen

12. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Ikke bij me 2e. En kleine meid bleef tot week 42 zitten..

13. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    2 cm, scheelt toch wel dan hoef je nog maar 8 cm tegen de tijd dat je moet bevallen.

14. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    4,276
    0
    0
    Hi,

Ik heb met 29 weken vanwege regelmatige harde buiken in het ziekenhuis gelegen. Blaasontsteking was de oorzaak van de harde buiken, echter na een inwendig onderzoek thuis werd me verteld dat ik al 1 cm onsluiting had en werd er rekening gehouden met het feit dat ik misschien wel gestart was met bevallen.
    Later in het ziekenhuis werd me verteld dat er veel vrouwen de zwangerschap al beginnen met wat ontsluiting. Bij niemand wordt dit vanaf het begin gecontroleerd, dus je weer niet of het al was of dat het komt doordat je bijna zover bent om te gaan bevallen.
    Later ben ik met 40 weken gestript en toen had ik 2 cm. Helaas hielp het strippen niet.
    Een week later weer gestript en toen had ik 4 cm.
    Die nacht is het begonnen en 's morgens hield ik mijn keine kerel in mijn armen.
    Dus je zult misschien nog even geduld moeten hebben. Heel veel sterkte met de bevalling en dan lekker genieten!
    XX

15. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,017
    0
    0
    Hier bij 37w 1cm, bij 38 w 2cm en bevallen op precies 39 wk...
    Je ziet het is bij iedereen verschillend, dus gewoon afwachten!

16. Emmi

Emmi Actief lid

May 13, 2007
    138
    0
    16
    hoi hoi

vandaag ben ik bij de vroedvrouw geweest e n heb nu 4 cm ontsluiting. Ook heb ik vandaag last van menstruatie buikpijn
    Maar door mijn hoge bloeddruk gaan ze het vrijdag inleiden. De dokter zei wel dat het vanavond of morgen ook wel al kan gebeuren. dus spannend :D

Heeft er hier iemand ervaring met inleiden

17. mikki

mikki Actief lid

Oct 1, 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Ik heb met 32 weken kort wat weeen gehad en zat daarna op 1 a 2 centimeter ontsluiting. Met 41 weken bleken dat er 5 te zijn en toen ben ik ook ingeleid. Dat kan op verschillende manieren. Bij mij zijn de vliezen gewoon gebroken, waarna de weeen (als je al ontsluiting hebt) vanzelf op gang komen. Maar als ik dit zo lees denk ik dat je vrijdag al een babytje in je armen hebt..:)

18. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Nou vraag ik me af, voel je iets van die ontsluiting? Ik kom nl. net uit de douche en toen ik me daar beneden aan het wassen was voelde het anders, zachter en nou ja, groter ook wel denk ik. Iemand enig idee?

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

heb je echt met je vingers helemaal ver in je vagina gezeten? om het te kunnen voelen moeten de gyn of vk. bijna met hun hele hand naar binnen.. misschien geeft je dat een indicatie of je dat gevoeld heb..

Ik zou er zelf trouwens niet baar voelen, maar dat komt misschien omdat bij mij alles zo dicht mogenlijk moet blijven nu.

Ik heb ook al 3 weken 1 cm. ontsluiting.. bij mij verwachten ze beeb wel eerder maar dat komt omdat het blijft rommelen, heb dus ook bedrust.

20. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    nee zover ben ik niet naarbinnen gegaan. Ik laat 't maar met rust verder.
    Volgende week weer naar de vk dan kaart ik 't wel even aan.

Share This Page