onzeker na tot meerdere malen veel bloedverlies

Discussion in 'Miskraam' started by relin, Feb 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. relin

relin Lid

Nov 3, 2005
    81
    0
    0
    planner
    nijkerk
    dag allemaal,

moet even me verhaal kwijt.
    ben op internet al aan het zoeken na een gelijkenis maar misschien is er hier wel iemand.

vorige week zaterdagnacht een bloedig gehad. helder rood en grote scheut bloed daarna wat afvegen, heeft 1 dag geduurd.

erg onzeker wat zouden het me ouders gaan vertellen en zou dan ongeveer 7 a 8 weken zwanger zijn.

afgelopen maandag had ik al een intake afspraak staan bij de verloskundige, deze toch maar even van te voren op gebeld dat ik een bloeding had gehad.
    die dag een echo gehad en alles was goed, hartje klopte en ik was zelfs al veel verder namelijk 10 wk en 3 dagen.
    weer helemaal opgelucht daarna.

vandaag op me werk, weer ineens een scheut bloed verloren, gauw naar huis gegaan om me te verkleden en de verloskundige gebeld.
    als het erger werd of krampen kreeg moest ik weer bellen.

weer aan het werk gegaan en nog geen 10 minuten verder weer een scheut bloed...
    gelijk weer de verloskundige gebeld en zij kwam langs om te luisteren of ze het hartje nog kon horen. en gelukkig was dit zo.

wel een afspraak gelijk gemaakt bij het ziekenhuis. daar vanmiddag geweest, weer een echo gehad maar alles weer goed.
    gynacoloog heeft ook gekeken en baarmoedermond ziet er ook goed uit.

wat een verhaal he?

ik vloei nu nog steeds iets bloed en heb af en toe krampen.
    wat wordt je hier onzeker van zeg...

ik hoop dat het goed blijft gaan maar weet het nu ook niet meer hoor...
    heeft iemand dit van jullie zoiets meegemaakt?

groetjes een onzekere

2. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

ik heb bij mijn zoontje ook bloedverlies gehad.ik denk wel wat minder dan jij
    maar wel helder, dit was met 4 weken , 7 weken , 17 weken, 25 weken.

nu is mijn zoontje 17 maanden.

ik duim voor je dat het goed blijft gaan, maar ik begrijp je onzekerheid
    dat had ik ook door de bloedingen

spinnekop

3. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    1,717
    0
    0
    Zeeland
    Vreemd dat je steeds bloedingen hebt... bloed is toch iets engs... Maar ik hoop voor je dat je kleintje stevig blijft zitten en er verder niets aan de hand is!

Ik ben vandaag begonnen met helderrood bloed verliezen, maar ik ben nog maar 5wk 4dg, dus ik heb minder hoop op een goede afloop.

Maar als je elke keer een goede echo hebt, gaat het goed komen! Ik ken meerdere meiden die bloedingen gehad hebben tijdens de zwangerschap en nu een heerlijk kindje hebben rondlopen.

Sterkte

4. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    hoihoi,

ik heb bij deze zwangerschap in het begin vanaf precies 6 weken geregeld bloedverlies gehad. dit was dan flink vloeien (echt de nachtmaandverbanden gingen er elk half uur doorheen...) dat duurde een dag, anderhalve dag en dan was het weer over...
    bij mij kwam het door een hematoom, een blauwe plek/bloedprop in de baarmoeder, waarschijnlijk veroorzaakt bij de innesteling door een korte loslating van de placenta (het is niet helemaal zeker of dit zo is). We kregen meteen dezelfde dag een echo (zaten in de vs en gelukkig doen ze daar sneller onderzoek) en daarop was te zien dat het hematoom ruim 5 cm bij 8 cm was... (even ter vergelijking, het vruchtje was pas 3,5 mm! ) maar er klopte een hartje! wat waren wij blij (een maand ervoor een mk gehad bij 9,5 week...)
    de week erna weer een echo (ook tussendoor weer bloedverlies) en weer een goed gegroeid vruchtje met kloppend hartje...
    tot en met week 10 heb ik geregeld gevloeid, op de echo in NL (met 13 weken) bleek dat het hematoom geslonken was tot 2 bij 0,5 cm, dus het werd langzaam door mijn lichaam weer opgenomen. met de 20-wekenecho was er niets meer te vinden!

Kortom, veel bloedverlies, veel spanning (het risico was namelijk dat door het bloedverlies de baarmoeder zo geprikkeld werd dat het vruchtje zou worden afgestoten...)
    maar het zit er nog en het wordt een zoon! nog 8 weekjes en dan hebben we hem als het goed is in onze armen!

ik hoop dat je wat aan mijn (inmiddels wel erg lange) verhaal hebt!
    sterkte en ik hoop dat het vloeien snel weg zal blijven!

5. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Hey meid,

Hier ook 2 keer helderrood bloedverlies gehad in mijn zwangerschap. Dit was rond 6 weken en met 13 weken.

Heb nu een pracht van een zoon. Misschien is het een bloedvaatje die gesprongen is. Dit was bij mij ook zo. Het is allemaal wat beter doorbloed daar beneden.

Het is inderdaad vervelend om bloedverlies te hebben en je durft eigenlijk niet blij te zijn. Maar probeer positief te blijven.

*Knuff*

6. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Kunnen ze bij jou niet zien d.m.v. een echo of dit zo is? Dit konden ze bij mij namelijk wel zien via een echo.

Share This Page