Ik heb sinds vorige week vrijdag nog geen 15 uur geslapen. Ik ben helemaal kapot, loop erbij als een spook. Zou eigenlijk 44uur moeten werken deze week maar ben gister naar huis gestuurd door collega's. Er zijn zoveel zieken, personeelstekort en dergelijke dat we ons allemaal uit de naad werken, maar ik kan niet meer. Mijn kaarsje is uit. Moet eigenlijk tot aankomende donderdag werken, maar sta nu ziekgemeld. Maandag naar de dokter om mss bloed te prikken of iets dergelijks. Ik werk in de zorg, ben bbl-leerling VIG en bang dat mijn opleiding hier gigantisch onder gaat lijden. September wordt ik overgeplaatst naar een ander huis, hopelijk gaat het dan beter. Sorry, maar ik moest het even van me afschrijven.
jeetje meid! neem je tijd he.. goed uitrusten en zet alles zoveel mogelijk weer op een rijtje voor je straks echt overspannend bent of burn out hebt. dan kan je wel maanden uit de running zijn.. dus doe alleen maar leuke dingen en verdeel je tijd goed.. voel je niet schuldig over je werk.. als je nu geen rust neemt hebben ze straks veel langer niks aan je,.. heel veel succes en sterkte! en zet je zelf aub op nr 1
jeetje meid 44 uur in de zorg is wel heel veel hoor!!! denk alsjeblieft een beetje aanjezelf en ga lekker evn bijslapen neem je rust en ga dinsdag of woensdag pas weer aan het werk je opleiding lijd echt niet zomaar onder een paar dagen ziekte hoor!!
Ik wou dat ik de energie had om leuke dingen te doen. Ik ben te moe om in slaap te vallen. Woon alleen, moet het zelf redden, maar ik weet echt even niet meer hoe.
probeer toch een beetje rust te nemen doe iets waarbij je ontspant misschien een filmpje kijken op de bank ofzo lekker voetjes omhoog
Ik heb een contract van 24-28 uur dus is idd heel veel. Ik kan alleen niet slapen, dat is het. Ik zou echt een moord doen voor een paar uur slaap. Weet niet waardoor het komt. 27maart ben ik geopereerd aan een acute blindedarmontsteking. Ben toen ook 2wk thuis geweest en daarna nog 2wk therapeutisch gewerkt. Ben 1maart pas begonnen met school, dus hoop echt dat school er niet onder lijdt.
En dan lijd school er maar onder als dat zo moet zijn. Dat is 10x beter als dat jij er straks aan onder door gaat! Denk aan jezelf hoor meid. Dat is ZO belangrijk! Als je een burn out krijgt ben je helemaal klaar met alles en veel langer weg dan dat je misschien als je het nu rustig aan doet zult zijn. Leg al die buitenshuis dingen even zoveel mogelijk aan de kant en denk even aan rustig aan. Lekker even freubelen thuis, eten wat je lekker vind en dingen die je leuk vind. Maandag naar de dokter en dan maar weer verder zien. Sterkte!
als je nu zo door blijft werken lig je er misschien nog langer uit en als je maar 28 uur hoeft te werken zou je dat misschien ook kunnen aangeven dat het je te veel word dat je misschien in ieder geval wat minder als 40 uur kan werken
Meid... denk aan jezelf.. ik zit sinds 15 juni thuis.. BURN-OUT.. compleet lichamelijk ingestort.. letterlijk werd het bij de ha zwart voor mijn ogen en stortte ik op de grond.. Nu uiteindelijk naar de psychotherapeut geweest.. en kennelijk zit er veel sores uit het verleden dwars.. gaat nog wel een tijdje duren.. Dat psychische vind ik niet eens zo erg.. daar kan ik aan werken al wordt dat zwaar.. maar dat ik lichamelijk op ben vind ik echt vreselijk.. ik kan niet meer voor de kinderen zorgen.. niet meer werken, niet meer studeren en zelfs het huishouden is al te veel.. Ik moet leuke dingen doen voor mijzelf.. maar hoe kan ik dat nou als ik zie dat mijn kinderen het moeilijk vinden dat ze zo vaak naar oma moeten..Dat ze niet een hele dag bij mij kunnen zijn.. Manlief springt veel bij.. werkt parttime waar het kan en dan zijn de kinderen wel thuis.. (ik vlucht dan af en toe even naar de slaapkamer als het teveel wordt).. Ik wandel veel.. dan kan ik mijn hoofd leegmaken.. maar sjonge wat is dit zwaar zeg.. constant moe en dus veel alleen.. niets kan ik lang doen.. lezen, tv kijken, internetten, .. allemaal even.. geen concentratievermogen.. geen energie.. BAH BAH.. en ik heb t niet zien aankomen.. achteraf had ik al maaaaaanden lichamelijke klachten, maar ik dacht dat het lichamelijk was.. gewoon toe aan vakantie.. nu zie ik ook wel in dat ik veel te veel wilde doen in te korte tijd...en hierbij mezelf volledig voorbij liep.. Ik wil hier maar mee zeggen.. het sluipt erin..., maar als je eenmaal onderuit gaat ben je echt veel verder van huis.. trap op je rem nu het nog kan!!!!! Sterkte meis..
Lekker liggen en ontspannen is ook rusten. Naar dat je er zo doorheen zit.. hopelijk is het maar een fase! Sterkte!!
Dankjullie. Dat is het probleem ook, ik werk voor mn mensjes. Er zijn zoveel gaten in de planning, maar de clienten zijn hulpbehoevend, kunnen niet alleen, dus blijf ik maar ja zeggen en blijf ik maar werken. Tot nu.. Jij ook sterkte Ichtus. Lijkt me niet makkelijk, vooral omdat er kinderen in het spel zijn.
Hmmm.. Na vannacht weer maar 3uurtjes geslapen te hebben, was het eindelijk 8 uur en kon ik de HA bellen Om 09.50 een afspraak, daarna na het werk. Zorgmanager is met vakantie, dus woonzorgregisseur neemt hem waar. Dan met haar maar even na een oplossing zoeken
Ik denk dat stap één slapen is! Heb je al melatoninetabletjes geprobeerd? Ik was ook aardig opgebrand na een periode waarin de boog nogal gespannen stond. Ik ben dan ook een strebertje en dat staat wel eens in de weg. Nu ik klaar ben met afstuderen en melatoninetabletjes gebruik slaap ik in ieder geval weer. En slaap heb je heel hard nodig om de boel weer te overzien! Dus ik zou je willen adviseren om eerst (eventueel met hulp van slaapmedicatie/rustgevers) weer nachten te maken en als je de boel weer beter kan overzien goed te kijken waar de schoen wringt. Eventueel met hulp van een therapeut. Sterkte meid!
Lang leve de zomerpiek in de zorg. Meid denk eerst even aan jezelf hoor, rust goed uit. En je lichaam rust bieden door alleen maar een beetje op de bank te liggen en niet te slapen is in ieder geval ook al rust he. Je hebt van je opleiding nu toch ook vakantie? Dan zou ik me nu even niet te druk maken over je opleiding hoor. Je kan beter weer goed uitgerust en de oude zijn als de zomervakantie weer voorbij is. Sterkte ermee he!
Ik heb nu voor 3 nachten temazepam gekregen. Vrijdag terug of ik iig wat geslapen heb. Ik moet volgende week woensdag naar een svp'er, daar kan ik dan mee praten en zorgen dat ik er weer bovenop krabbel. Ze waren niet blij op het werk, maar ik sta iig ziekgemeld tot 2aug. Moet nog naar de waarnemend zorgmanager voor een eventuele bedrijfsarts of iets dergelijks. En dan komt het hopelijk weer goed. Eerst tijd voor mezelf nu. Dankjulliewel!
Je hebt ook nog al een heftige periode achter de rug meis! Misschien zit je daar, al is het maar gevoelsmatig, nog wel middenin.. Neem je tijd! Sterkte!
Goed dat je op de rem heb t getrapt.. Hopelijk op tijd en kun ben je er snel weer bovenop.. hou je zelf in de gaten meid... sterkte
Jammer dat ze op je werk niet blij zijn nu maar dat is nu even niet zo belangrijk. Ze zouden moeten bedenken dat jij verzorgende van hulp behoevende wilt worden en niet zelf hulp behoevende! Hou je taai meid en neem de tijd. Niet te snel weer denken van ik kan weer en verder rennen.
Ik werk zelf in de zorg, en wil je een advies geven. Denk aan jezelf!!! Kom eerst maar eens tot rust, en geef daarna goed je grenzen aan, de zorg draait op mensen zoals jij en ik(ik heb zelf ook een burn out gehad ander half jaar terug en meerdere keren overspannen geweest, 2 maanden geleden nog) we gaan voor de mensen. maar besef dat doordat we maar doorgaan (ja, ik ook) we de situatie in stand houden, en op de lange termijn niets oplossen. want wij lossen het toch op, het personeelstekort, en ach, we kunnen best nog wel even blijven, en nog wel even dit of dat afmaken. En pauze? wat is dat? Natuurlijk zijn ze er niet blij mee, maar denk goed aan jezelf, danm pas kun je voor anderen werken. Ik kom net uit de ziektewet, om dezelfde reden als jijVan mijn eigen bedrijfsarts hoorde ik laatst: Ja, het zijn geen kartonnen dozen, dan maakte het niets uit dat je je ziek meld Waren het maar kartonnen dozen, want als de kwaliteit daar niet goed van is, dan wordt er echt wel wat aan gedaan om de kwaliteit te verbeteren. maar als het om mensen gaat die toch geen geld op leveren, dan hoeft er niet in geinvesteerd te worden, niet in clienten en niet in personeel. Zorg dat je goed op de hoogte bent van de CAO, zodat je weet wat je rechten zijn (plichten maakt je werkgever wel duidelijk) en laat je niet gebruiken!!!! Want alleen zo blijf je de zorg leuk vinden, ik vind het nog steeds erg leuk, alleen alles erom heen maakt het zwaar. Dat uurtje extra blijven, het vuur uit je sloffen lopen, het gebrek aan tijd voor de bewoners waar je mee werkt. Geen tijd hebben voor je eten, de onderwaardering vanuit het managment. Ziek goed uit, zodat je er straks weer tegen aan kunt.
Als je een bepaald aantal uren in de praktijk ziek bent kun je verlenging van je opleiding krijgen ja. Als je al 2 weken thuisgeweest bent en nu ook kan het dus zijn dat je teveel ziekte uren hebt maar dat lijkt me niet het belangrijkste nu.. Misschien slaap je slecht van de spanning, is het te moeilijk of raak je gestressed van iets? Misschien kun je langs de huisarts gaan?