Ik kan niet meer

Discussion in 'Zwanger worden' started by -, Feb 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

Oct 7, 2006
    3,177
    0
    0

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Ik denk dat dit een heel goed advies is.

3. Niet meer actief

Helemaal mee eens, wannabe!
    Ruimte geven is belangrijkst van al. Als een klein kind dat haar zin niet krijgt gaan dwingen is volgens mij het slechtste en meest respectloze wat je kunt doen.

Er wordt naar mijn smaak door sommigen VEEL te lichtzinnig gedacht over een babytje. Ikke, ikke, ikke wil een baby en dan moet dat dus ook maar, ongeacht of mijn relatie daar voor open staat of niet. Nee, we zullen hem nog wel eens voor het blok zetten ook.
    Ongelofelijk, echt waar.
    Hebben die meiden zich al eens afgevraagd hoe zij het zouden vinden als hun partner op een dergelijke manier met hun zou omgaan? Lekkere relatie heb je dan hoor.

Ik ben hier met de minuut blijer dat ik mijn mannetje alle ruimte heb gegeven van mening te kunnen veranderen. Zodat we nu ECHT met zijn tweetjes kiezen voor een kleintje. En dat is die jaren wachten absoluut helemaal waard. Sterker nog....had ik nog langer moeten wachten, dan had ik dat gedaan.

4. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ik heb gelukkig nooit in deze situatie gezeten omdat mijn man en ik alles bespreken en er bovendien kennelijk allebei tegelijk aan toe waren om aan kinderen te denken. Wij hebben dan ook een hele prettig, gelijkwaardige en stabiele relatie.

Sommige dingen die gezegd worden in dit topic kan ik gewoon nauwelijks geloven....Er wordt gesproken over kinderen krijgen alsof het niets is....IK wil een baby.... maar waarom? Het is een enorme verantwoordelijkheid en niet een pop waar je even mee speelt en hem vervolgens in een hoek legt.

Kinderen op de wereld zetten doe je samen. Als de man van wie je zegt zielsveel te houden dat nog niet wilt, dan zul je je daar bij moeten neerleggen, ookal kan hij daar (nu nog) geen duidelijke motivering voor geven.....Kan je je daar niet bij neerleggen dan moet je je afvragen waarom je zo graag een kind wilt (alleen voor jezelf? het kind wordt er niet veel wijzer van als de vader hem/haar niet echt wenst..., maar daarover houd ik verder mijn mond...)

5. Niet meer actief

het was een reactie hierop (aangezien iedereen het uit zijn context haalt)

Ik ben een vechter en als ik geen kinderen had kunnen krijgen ging ik OP ZOEK naar alle mogelijkheden om toch mijn wens te vervullen ik heb NERGENS gezegd dat ik EFFE zou adopteren (lezen is erg moeilijk blijkbaar, mensen pakken alleen dingen eruit die ze willen lezen en lezen het nog verkeerd ook)

Bij mij was mijn kinderwens groter dan een relatiewens om medische redenen moest ik daar ook snel bij zijn... anders kan ik ze niet meer krijgen (op de natuurlijk manier) het is een discussie waar je niet uitkomt omdat sommige mensen perse willen dat een kindje 2 ouders heeft, dus een BAM moeder versus gezinsmoeder verhaal.

Het is heel toevallig dat ik iemand tegenkwam met precies hetzelfde alleen dan andersom en dat we het ook nog goed met elkaar kunnen vinden, lol met elkaar kunnen hebben en alles bij elkaar kwijtkunnen is helemaal perfect.

IK zou niet bij een man kunnen blijven die niet dezelfde wensen heeft als mij. Want dan hoort je gewoon simpelweg toch niet bijelkaar.

6. Niet meer actief

ja nogmaals JIJ KAN wachten...

Kijk ik zou gemeen kunnen terug reageren Elmo maar ik verlaag mezelf niet naar hetzelfde level, jij kent mij niet en ik jou niet, laten we het daarop houden. Je noemt jezelf de eeuwige optimist, dan noem ik mezelf de eeuwige vechter omdat ik ALTIJD vecht om mijn dromen waar te maken omdat voor niets de zon opgaat.

Iedereen moet doen wat ie zelf wilt als je KAN wachten moet je dat doen.

7. Niet meer actief

Wie zegt dat ik die tijd heb, Ponyville? Ik heb nooit laten testen of ik überhaupt vruchtbaar ben. Dus het is helemaal niet zeker dat ik die tijd heb.

8. Niet meer actief

Als je oma en moeder allebei vroeg in de overgang zouden zijn gegaan en je hebt een grote kinderwens had je dat natuurlijk kunnen testen maar heb je geen aanleiding voor gehad.

Zoiezo al had ik dat niet gehad ik wil zoiezo geen kinderen NA mijn 30e (vind ik mezelf te oud) dat is een medisch iets maar ook een persoonlijke iets..

9. Niet meer actief

En tuurlijk, jij hebt die wetenschap blijkbaar wel (gehad) waar het jouw vruchtbaarheid betreft. Dat is dan alweer een heel ander verhaal.
    Maar het klopt niet dat je er dan maar klakkeloos vanuit gaat dat anderen die zich niet hebben laten testen dan wel de tijd zouden hebben. De tijd heeft vat op ons allemaal. En wie zal zeggen dat jij over 5 jaar niet nog veel vruchtbaarder bent dan ik op dit moment?

Ik geloof heel sterk dat een kindje bij ons komt op het juiste moment in ons leven (dat van onszelf, onze partner en het kindje zelf qua zielsontwikkeling). Komt er geen kindje, om wat voor reden dan ook....dan is het blijkbaar ook niet de bedoeling geweest. Er zijn legio vrouwen die zwanger worden dwars door de pil, condoom etc. heen. En ook legio vrouwen die jaren dokteren en maar niet zwanger worden. Waarmee ik maar wil zeggen, dat onze invloed op het al dan niet zwanger worden zeer beperkt is. En je naar mijn mening niet, vanuit het idee geen tijd meer te hebben, dan maar een ander moet forceren of dwingen aan kinderen te beginnen.

10. Niet meer actief

En als ik het voor het kiezen had gehad, dan was ik ook allang moeder geweest. Maar sommige dingen heb je gewoon niet voor het zeggen!
    Het leven is voor een deel maakbaar, voor een deel ook niet.
    En daar kun je je op een gegeven moment in je leven maar het beste bij neerleggen, anders zul je nog HEEL vaak teleurgesteld zijn!

11. jolien

jolien Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,223
    0
    0
    ok alles leuk en aardig!Maar we dwalen nu af van het topic he.ok jij hebt geen tijd en jij kunt je er in vinden om dan maar met een ander(wie hetzelfde probleem heeft)dit zo te doen.maar ik ga er van uit dat ze graag met dr vriend verder wil!En daar kan niemand denk ik ander advies op geven dan dat ze moet praten met dr vriend!(en dan zeg ik wijselijk niks over zogenaamd doen alsof je zwanger bent)

12. Niet meer actief

Ik zeg niet dat iemand moet forceren ik zeg dat je soms je eigen dromen achterna moet gaan als je de wens belangrijker vind als je relatie (GROOT verschil)

13. Niet meer actief

Ik reageer ten eerste niet alleen op jou in dit topic Ponyville en ten tweede heb ik me al uitgelaten over wat je moet doen op het moment dat je kinderwens prevaleert boven de wens op een fijne relatie met de huidige partner.

Overigens.....je partner neppen valt voor mij zeker onder de categorie forceren. Maar dan in de meest foute variant die ik me kan bedenken.

14. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Nu ga je wel erg ver!

15. Ponyville!

Voor 90,- euries per uur heb jij wel heel erg veel tijd om iedereen hier af te bekken hoor!

Probeer eens wat genuanceerder te antwoorden, krijg je ook leukere reacties terug!

16. Mila

Mila Actief lid

Apr 1, 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Ponyville hoe krijg je het voor mekaar elke keer maar weer....
    Jij heb zeker niet veel vrienden in het "echte leven"
    dat je hier met al die onzin van je iedereen komt vervelen....probeer indd wat genuanceerder te zijn want je maakt hier geen vrienden op dit forum...

17. Niet meer actief

ik zal wel niet meer reageren dan he (was gewoon een feit vanuit een site over vruchtbaarheid hoor)

Mijn wens om kinderen te krijgen begon al vroeg en als je dan weet dan je verminderd vruchtbaar bent na je 30e ga je het lot niet tarten (als je een relatie niet belangrijker vind)

Kortom het is gewoon; wat vind je belangrijker? En kan (wil) je nog wachten? Als dit JOUW man is met wie je oud wilt worden dan moet je je eigen wensen opzij schuiven en hopen dat je daarmee kan leven en dat het niet later terugkomt in een vorm van dat je het hem gaat kwalijk nemen.

Uiteindelijk moet je met je keuze kunnen leven, want als je aan het eind van je leven terugkijkt zal je zien dat jij de enige bent die verantwoordelijk is voor jouw dromen / wensen. En dan hopen dat je geen spijt zal krijgen. Niemand anders die jouw leven kan beslissen behalve jijzelf want JIJ zal ermee moeten leven.

18. Niet meer actief

Ponyville, vraagje? Je hebt volgens mij ergens in het verleden geroepen dat deze zwangerschap een ongelukje was. Was dat dan ook echt zo? Want je klinkt alsof je een "geplande" zwangerschap hebt.

19. Niet meer actief

we waren pas in onze eerste maand niet echt een ongelukje maar wel onverwacht. We hadden allebei verwacht dat het veel langer zou duren omdat ik een gekantelde baarmoeder heb en hierdoor minder makkelijk kan zwanger worden. DUs in de zin "ongelukje" omdat het eigenlijk nog een beetje vroeg was.

20. jolien

jolien Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,223
    0
    0
    niks meer aan toe te voegen! ;)

Share This Page