hallo dames, ik heb morgen weer een afspraak bij mijn gyn, maar ben me er toch zo vanalles over aan het afvragen. ik heb sinds anderhalve maand te veel vruchtwater in mijn buik. afgelopen week hebben ze bloed geprikt om te kijken waar dat het vandaan komt en morgen krijgen we de uitslag ervan. wie heeft nog meer te veel vruchtwater in haar buik gehad? en waardoor kwam dit? werd er wat aan gedaan of heb je daardoor een eerdere bevalling gehad? het kan namelijk dat door dat te veel aan water de druk te hoog wordt en de vliezen eerder breken.. nou, ben erg benieuwd!
Hier! Heb echt heel veel vruchtwater. Kindje loopt 4 weken voor op groei. Maar bij mij oorzaak zw diabetes. Zit al tijd aan de insuline 3 maal daags standaard en zo nodig nog vaker. Hier doen ze helemaal niet moeilijk hoor, ook geen dingen zeggen over vroeggeboortes ofzo. Ja ze gaan me inleiden maar niet ivm vruchtwater.
ukoldaatje! ik heb je verhaal gelezen, heftig allemaal hoor! en ook nog te veel vruchtwater....gezellige boel ik had een te kort aan ijzer, maar of dat van het vruchtwater kwam wisten ze nog niet. ze hadden ook nog niet alle uitslagen binnen van het bloedonderzoek dus ik moet nog 2 weekjes wachten tot ik meer weet.
ik heb dit bij mn jongste ook gehad... bij mij heeft het verder gelukkig helemaal niks te betekenen gehad.. met 39 weken ben ik om persoonlijke redenen (oma zou euthanasie laten plegen) ingeleid dus ook niette vroeg bevallen. ze hebben alleen voor ze me vliezen braken een gootje aangelegd zodat t vruchtwater in een bak zou lopen en niet aan alle kanten van t bed zou kletteren verder wel elke week een echo gehad en 2 gio's en heeeeel veeeel bloedprikken maar alles was goed. nu een jaar later nog steeds. dus no worries als ze je goed in de gate houden lekker genieten van je extra dikke buik
Ik had bij mn dochter heeeeeeel erg veel vruchtwater. Had een heel grote buik en tijdens de bevalling stond steeds gerapporteerd "veel vruchtwater, heel veel. Heel veel vruchtwater" maar dochter is gewoon gezond, ik had een redelijk normale zwangerschap ( Tot bevalling toe bij verloskundige, alleen veel bekkenpijn. Klinisch bevallen ivm meconium houdend vruchtwater ) ben bevallen met 41+2 omdat mn vliezen scheurden. Niet te vroeg dus.
hier ook heeel veel vruchtwater , geen oorzaak , en gezond kindje , en 'optijd' bevallen met 38 weken en 4dagen , vliezen trouwens door gyn doorgeprikt
Ik had ook veel te veel vruchtwater. Oorzaak nooit gevonden. Wanneer ik vroegtijdige weeen zou krijgen of nog benauwder dan ik toen al was zouden ze het gaan "aftappen" Maar dit bleek gelukkig niet nodig. Mijn zoon werd met 38 weken precies geboren. Succes!
Ik las er laatst een stukje over dat bij veel te veel vruchtwater (en dan blijkbaar echt heel veel te veel) er ook iets mis kan zijn met de slokdarm van je kindje dus dat ze dat wel extra moeten controleren. Dat heet polyhydramnion en ik zou me niet direct zorgen gaan maken maar laat ze het wel in de gaten houden. Polyhydramnion - Wikipedia
Ja, teveel of te weinig vruchtwater kan een aanwijzing zijn dat er iets niet goed is met 't kindje, maar dat hoeft zeer zeker niet zo te zijn hoor!
ik had bij mijn oudste te weinig vruchtwater die werd daarom bijna dagelijks in de gaten gehouden en bij mijn jongste teveel vruchtwater. werd alleen iets vaker gecontroleerd dan normaal maar was verder geen probleem. hij heeft alleen tot twee dagen voor zijn geboorte rond gezwommen en toen kwam ik op controle en lag hij toevallig met zijn hoofd naar benee dus besloten ze om het op te gaan wekken voor het geval hij weer zou draaien. niet al te druk om maken. het komt heel vaak voor .
Ik had bij mijn zoon teveel vruchtwater de dokters konden er niet achter komen waarom ik zoveel vruchtwater had, achteraf kwamen we erachter dat ik teveel vruchwater had omdat mijn zoon Choane atresie had.
hoi little one ik had bij noah ook heel veel vruchtwater,hoe dat kwam weet ik niet,maar toen noah t moeilijk kreeg zonder t vruchtwater hebben ze een slangetje vastgezet in de buik om water bij te vullen. na ongeveer 6 uur later is mijn schatje geboren. ik ben wel met 37.3 weken ingeleid omdat hij zwaar was,en ik heb 1 week in ziekenhuis gelegen omdat het inleiden niet lukte. zijn hartje had t soms moeilijk,maar ook toen de vliezen braken had hij het moeilijk. met 38.4 weken is hij geboren . het komt allemaal goed meid. groetjes