Ik ga binnenkort een nieuwe fiets kopen en heb advies nodig! Eisen: Moet kind achterop kunnen, zitje niet nodig Transport rek Stevig Niet te zwaar fietsen Mooi Geen of maximaal 3 versnellingen Terugtrap remmen Ik heb gekeken naar de Sparta Lola jo, zo mooi! Ook de gazelle miss grace lijkt me goed, heb er gisteren 2 minuten op gefietst (onbekende bood het aan toen ik vroeg naar de fiets, heel leuk!) en dat leek prima. Maar ik lees op internet dat de miss grace erg zwaar is. Wij hebben geen auto momenteel en ik fiets dus alles. Ik moet op de fiets kunnen vertrouwen, hij mag niet te zwaar zijn en stevig. Ik ben 1.76 lang en slank. Budget maximaal 600. Wie heeft advies en/of ervaringen?
Ik ben sinds 2 dagen de trotse eigenaar van een gazelle miss grace. Ik vind hem helemaal niet zwaar. Ik ben klein en tenger maar fiets er zo op weg. Nu was mijn oude fiets wel vreselijk versleten, dus het voelt al gauw fijn. Maar ik ben er super blij mee. Maar hij heeft geen terugtraprem. Misschien is die optie er?? Geen idee?
Hier een miss grace, en zwaar? Nee vind ik niet. Hier eentje met grote mand voorop, zitje achterop de bagagedrager. Ben zelf maar 1.61 en 58 kg dus vond dat ook belangrijk (dat ie niet zwaar was). De gazelle heavyduty is ook erg gaaf, en licht
Klopt maar die laatste kan geen kindje boven de 25 kilo achterop Miss grace geen terugtraprem? Dat had ik nog niet gezien.
Bij de Gamma heb je ook leuke fietsen, maar weet niet of je dat bedoelt. Merk, Pelikaan, Ma Donna.. ik vind ze in ieder geval leuk voor een leuk prijsje.
Ik heb een gazelle heavy duty. En doet z'n naam eer aan, want hij kan aardig wat gewicht aan, maar fietst absoluut niet zwaar. Ik ben er blij mee!
Ik fiets al 6 jaar op een BSP transportfiets, bevalt mij prima! Heb nu een stoeltje voorop, heb ik geen moederfiets voor nodig.
Mijn ervaringen met zulke fietsen zijn niet zo goed.. Denk niet dat die geschikt zijn voor het zware intensieve werk en ook nog comfortabel zijn.
cortina heeft ze met transportrek en terugtraprem. dat ik de mijne kocht een paar jaar geleden met handrem heb ik ze gezien. waren 500 euro toen dacht ik
Ik heb net een gazelle miss grace besteld. Als het mee zit krijg ik 'm volgende week binnen. Ik heb erop gefietst en vond m werkelijk heerlijk fietsen. 3 weken terug mijn bakfiets verkocht en nu dus even wachten op mijn nwe fiets...
Lastig lastig.... Ik neig nu weer naar de cortina u4 transport. Denk dat het uiteindelijk er vanaf gaat hangen welke de kortste levering heeft
deze heb ik een paar weken geleden (tweedehands) gekocht in denim kleur en ben er echt heel blij mee!
Mooi Tuc!!! Oké, het wordt óf de heavy duty in blauw, of de miss grace in blauw, of de cortina in zilverblauw. Ben benieuwd welke gaat winnen!bedankt voor jullie reacties, meer ervaringen zijn welkom!
Heavy Duty heeft wel een levertijd van 10 weken in blauw. Daarom heb ik voor de bruine met oranje velgen gekozen, die was er in drie dagen. Heb hem nu sinds dinsdag en hij is zó fijn! Super stevig, vervoer er met gemak 2 of 3 Kids (passen er 2 op de bagagedrager zonder verlenging) en een mand met boodschappen op.
Ja ik weet het.. 10 weken... Maar ik vind alleen die blauwe mooi. Ik ben een ramp fijn dat ie zo goed bevalt!! Twee kinderen achterop, dat is wel héél fijn!