peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door soof82, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soof82

soof82 Lid

6 feb 2012
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb net mijn dochtertje naar de peuterspeelzaal gebracht voor de eerste keer. Maar het ging heel anders dan ik verwacht had. Ze vroegen haar naam en ik gaf het formulier wat ik had ingevuld, maar daar werd niet eens naar gekeken. Verder kreeg ik geen informatie. (had wel een informatie brief thuis gekregen). Daarna liep ik even met haar mee naar wat speelgoed, maar het leek erop dat de leidsters dat niet zo leuk vonden. Daarna zeiden ze zeg maar dag tegen mama en ik moest weg.
    Was nogal verbaasd, ik had gehoord van andere dat je de eerste keer even mag blijven. Ik stond in 3 minuten weer buiten. gelukkig huilde ze niet. Maar gaat dit vaker zo, heb er een beetje een raar gevoel bij.

2. Natas85

Natas85 Actief lid

23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Hier mogen de ouders van de kindjes in de wengroep nog een tijd blijven spelen. Bij de 4 dagdelen groep heb je een inloop van een kwartier en dan moet je weg zijn als ouders bij de 2e bel (psz zit in de basisschool)...
    Ik vind dit wel erg kort en bot!

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Dit is wel heel erg kort. Bij ons mag je mee naar binnen en even met je kind een spelletje of wat dan ook doen. In het begin deed ik dat, maar later was het ook een kus en zij ging lekker spelen.
    Misschien even navragen bij andere ouders of dat bij hun ook zo ging.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    Mijn dochter gaat niet naar de psz (wel naar het KDV), maar ik vind het niet normaal... Ik zou het gelijk bespreekbaar maken...

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee hoor. De leidster is mijn beste vriendin en daarom wist ik al veel maar toch volgde ze gewoon de procedure door alles uit te leggen. Waar elke hoek was enzo en wat ze die dag gingen doen en alle regels etc.
    Er is altijd 1 leidster beschikbaar voor een nieuw kindje.
    Ik vind het erg slordig van die psz...

6. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Nou zeker voor de eerste keer vind ik dit wel erg slordig. Kan me erg goed voorstellen dat je hier een naar gevoel aan over hebt gehouden. Ik mocht zeker 20 min blijven en nu ook, heb ik een kwartier de tijd om nog even een boekje te lezen of een puzzel te maken voor ik weg moet.
    Ik zou dit zeker bespreken als je haar weer gaat halen.

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hmmm. Heb je van te voren een introductiegesprek gehad op de PSZ? Waarin de gang van zaken uitgelegd is? En is toen ook verteld dat je meteen weg moest? Of heb je helemaal geen gesprek gehad?

Hier mochten we ook niet blijven. Elke PSZ gaat er anders mee om. Hoelang gaat ze? De eerste paar keer ging onze dochter maar een uurtje, later de hele ochtend.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier blijven moeders op de eerste dag er de hele ochtend bij.

9. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Ik ben laatst wezen kijken bij psz hier.. En zij legden me alles uit. Terwijl een andere leidster bezig was in de groep met kinderen. En we werden uitgenodigd eerst een paar keer te komen kijken met smurfie en vanaf 10 uur tot half 12 samen te komen spelen. zodat mike eraan kon wennen.. Beetje bot dit!.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh ja qua intake. Ik ben er hier gewoon heengelopen maar toen waren ze met de kindjes bezig dus heb toen een afspraak gemaakt, iets na de psztijd op een andere dag. Ze hebben toen precies verteld wat voor dagprogramma ze hadden, het lokaaltje laten zien etc.. ben toen de formulieren in gaan vullen en kreeg later een telefoontje wanneer ze mocht komen spelen.

11. soof82

soof82 Lid

6 feb 2012
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    heb haar net opgehaald, en even gevraagd of het altijd zo gaat dat je de eerste keer zo snel weg moet. Ze zei dat het beter is als je niet te lang blijft hangen en het afscheidt kort houdt. Ik had nog wat andere vragen en verder vroeg ik natuurlijk hoe het gegaan is. Gelukkig wel goed, ze had wel even gehuild maar was snel over.
    Ik heb trouwens wel een informatie boekje gehad een paar weken geleden, maar had gewoon verwacht dat ze me de eerste dag ook nog wel wat zouden vertellen. Als ik nu niks had gevraagd, hadden ze denk ik ook niks verteld verder. Misschien doe ik een beetje moeilijk of verwacht ik er te veel van.

12. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    ja zeker zou het even aankaarten bij ons mocht ik de eerste en de tweede dag even blijven , en hoe lang maakte toen ook niet uit , las je er geen goed gevoel bij hebt , zou ik het zeker even zeggen! gr jmm

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier net zo, soms doe ik nu nog even een spelletje samen of een puzzel maken maar soms ga ik ook vrij snel weer weg, even een kus, zwaaien en tot straks.

Wat jij beschrijft vind ik wel heel erg bot ja, zeker voor een 1e keer!

14. soof82

soof82 Lid

6 feb 2012
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    mag je eigenlijk naar een psz buiten je woonplaats, want er is hier maar 1 psz?

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Idd wel kort.

Het is voor mij al een tijdje geleden maar de eerste keer ben ik er een uur bij gebleven. En het uitzwaaien ging ook een stuk vriendelijker dan jij verteld eigenlijk. Kids mochten gelijk spelen.

Wel als de ouders weg waren even tijd voor de kring( ze leren toch om daar in een kring of wat dan ook te zitten, maar de aller jongste hoefde niet speciaal gelijk overal aan mee te doen eerst wennen)

Het klinkt zo koud en kil bij jou.

Zou het toch eens aan kijken.. Hou niet van koud en kil:)

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    vind het wel erg bot.
    ik mocht eerst een keer later op de ochtend met alyssa komen kijken.
    alyssa mocht toen lekker met de rest van de groep waar ze zou komen spelen.
    de keer daarop moest ik haar "gewoon" brengen maar had ruim de tijd om afscheid te nemen.
    nu sta ik de ene keer zo buiten en de andere keer lees ik een boekje of doe een puzzeltje.
    hier zijn ze supermakkelijk. als ik een keer aan de late kant ben mag ik nog rustig een boekje lezen en op mn gemak afscheid nemen.
    het brengen is hier tusse 8.45 en 9.00 maar als je een keer pas om 9.10 weggaat vinden ze dat echt niet erg.
    je wordt er nooit weg gekeken.

liefs doris

17. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    sven is vorige week donderdag voor het eerst gegaan van half 9 tot half 12, en ik mocht er de hele ochtend bij blijven, en dat heb ik ook gedaaan, zo kon ik precies zien hoe de ochtend verlooopt, morgen gaat sven weer heen, en dan ga ik gewoon gelijk weer weg,
    voordeel is wel dat sven ook het KDV gewend is dus opzich ook gewend is dat ik niet blijf, we zullen zien hoe het morgen zonder mij gaat.

op bovenstaande manier zou ik niet gelukkig worden, ik wil altijd graag alles weten dus zou dat niet accepteren en zoonlief weer meegenomen hebben naar huis als ik niet even rustig mocht aankijken,

snap de conclusie wel van ze, het is ook beter een kort afscheid, maar dat geld in mijn ogen niet voor zo`n 1ste spannende dag.

18. Storm

Storm Niet meer actief

Het ging hier niet veel anders, maar mijn zoontje was niet het enige nieuwe kind, maar de hele groep was nieuw, door het opstarten van een extra groep. Dan wordt het best druk met alle ouders erbij, want menig kind werd door beide ouders gebracht. En ik had de jongste ook mee.
    Mijn zoontje moest wel heel erg huilen, maar dat deed hij al toen ik hem uit bed haalde die ochtend (weer heel ander verhaal).
    Toch had ik er helemaal geen moeite mee. Hij gaat ook naar de crèche (nog wel) en daar is het afscheid ook altijd kort.
    We mochten ze wel een half uur eerder weer ophalen. Het was toch nog wel een beetje wennen.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier kan je gewoon brengen en dan ga je weg..

Ik ben niet gebleven de eerste keer.

Brengen, nog even aan tafel zitten ( elke keer is dat) 10 minuten en dan zwaaien..

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben eerst een gesprek gehad met de juffies en M mocht toen zelf rondlopen en spelen (was na de speelochtend dus lekker rustig).

Op deze speelzaal is er altijd tussen 8.30-9.00 inloop en dan mag je als ouder erbij blijven, boekje lezen of spelen met je kind. Om 9u is het de bedoeling dat je weggaat.

Maar deze procedures zijn heel duidelijk tijdens het kennismakingsgesprek uitgelegd en nog kort herhaald tijdens de eerste dag. Ook was er afsgesproken om de eerste keer M wat eerder te halen om zodoende rustig te wennen.

Ik zou deze manier van doen niet prettig vinden, maar vooral omdat M het niet prettig zou vinden :)

Deel Deze Pagina