hoi hoi nou dit is mijn 3e zwangerschap maar de vorige 2x zijn begonnen door het breken van de vliezen waarop de weeen volgden. nu heb ik vorige week aan de ctg gelegen ivm veel harde buiken, 3 per 10 min ongeveer..deze zakte na 'n uurtje weer af. gisteren heb ik van 16 tot 19 uur weer zoveel harde buiken gehad, soms om de 5 min. maar gemiddeld 15 a 20 per uur.. mijn gyn. zegt.. er is activiteit te zien in de baarmoeder, maar dat maakt niet zoveel uit hoor Als ik zelf is google, lees ik toch veel tegenstrijdige verhalen, rustiger aandoen.. etc, hier is mij alleen niks van gezegt.. ze zei ook, Kijk als je met 35 wkn binnenkomt met 5cm ontsluiting, ach dan laten we de natuur gewoon haar gang gaan. Ze is er vrij rustig onder, misschien ook wel omdat mijn mopje met 32 wkn geschat werdt op 2500 gram? maarja dit zijn schattingen doormiddel van een groeiecho, en ook daar lees je dat ze er soms wel een kilo naastzitten.. Ik weet eigelijk niet waarom ik dit verhaal schrijf.. maar vind het gewoon zo wazig allemaal?! kan het echt geen kwaad al die harde buiken?? of oefenweeen.. ik heb geen idee wat het zijn! en hoe snel slaat zoiets over in weeen?? ik moest gewoon even mijn verhaal kwijt..
Hier precies hetzelfde verhaal. Met 32 weken ben ik wel opgenomen omdat ik echt weeën had. Weeënremmers gekregen en spuiten voor de longrijping. Ben nu 37 weken en sinds die 32 weken heb ik ook heel regelmatig harde buiken. Soms kunnen ze echt pijnlijk worden. Vorige week zondag was ik ook aan de scan en hebben ze ook gezien dat mijn baarmoeder flink aan het werk is. Maar voor ontsluiting of zelfs maar het verstrijken van de bmm doen die buiken niks (bleek na onderzoek daarna). Ik verander nu van houding als ik zo'n extreem harde buik heb en rust veel meer. Dat helpt wel. Volgende week weer controle en dan ga ik het weer op tafel leggen. Ik herken het ook totaal niet van mijn eerste. Succes, en bellen als je echt bezorgd bent! Ze zijn er voor je.
Dankje coor je reactie.. echt vreselijk he! bij mij op de ctg liep hij telkens tot 50 a 60, dus weeen zijn het niet. mijn bmm was 2 wkn geleden idd ook nog ruim 3 cm, maar wat de buiken tot nu toe gedaan hebben? Maar jij zit gelukkig al in de veilige zone hihi.. spannend meid!
Hoi ik heb pas met 33,5 in het ziekenhuis gelegen ivm contracties. Voor de zekerheid kreeg ik Longrijping en weeë remmers. Met 34 mocht ik naar huis. Want daarna doen ze niks meer om het tegen te houden. Geloof dat na 34 weken de longen helemaal zelf zijn gerijpt. Wel moest ik voorlopig rustig aandoen. Je wil natuurlijk dw baby zolang mogelijk binnen houden. Ik zou als ik jou was toch even beetje terug gaan schakelen. Al is het maar voor je eigen comfor . Succes valt niet mee met nog kindjes thuis weet ik
Naar die 50 à 60 kan je niet echt kijken. Ik heb op 30 weken weeënremmers gekregen en vroeg mij dit ook af omdat dit elke dag anders was bij mij met grote verschillen. Vroedvrouw legde mij uit dat hoe harde ze die band aanspannen, hoe hoger de meting gaat en omgekeerd