hallo dames!! ik heb jullie meningen nodig! Zoals ik al eerder vertelde,had ik zaterdag na het vrijen last van harde buiken tot 2 keer toe! Beeb voelde ik wel gewoon gisteren en vandaag,maar vandaag heb ik al 4 keer last gehad van harde buiken... moest mijn urine laten cotroleren voor een eventuele blaasontsteking,maar dat heb ik (gelukkig) niet! de verloskundige zei dat ik als ik mij zorgen bleef maken of als het maar niet wegging dat ik dan weer mocht bellen,maar het is inmiddels na zessen,de zorgen zijn er nog en mijn harde buiken komen ook spontaan opzetten....ik weet gewoon niet wat ik moet doen! om het spoednummer te bellen vind ik ietwat overdreven,want ik heb geen bloedverlies en verder voel ik de beeb zo nu en dan... toch maar de nacht afwachten met zorgen.....sorry dames maar moest dit ook even kwijt.... liefs
ja dat is erg lastig. ik zou het inderdaad ook niet weten. ik weet wel dat als ik seks heb en dus klaarkom, ik ook heel erg last heb van harde buiken..net zo'n golf die over me buik heen gaat en binnen een paar seconden word me buik dan knetterhard als je je echt te druk maakt zou ik gewoon bellen. daar zijn ze toch voor ? groetjes
Hoeveel harde buiken heb je precies en zijn ze pijnlijk? Ik dacht dat je ongeveer 10 harde buiken per dag mag hebben en dat ze niet pijnlijk, hooguit vervelend, mogen zijn. In periodes dat je baarmoeder hard groeit kun je er meer hebben. Ik had dat in ieder geval wel en soms wel 20-30 op een dag, maar er zat geen regelmaat in. Ook dat was geloof ik belangrijk. Als je zorgen blijft maken toch even de vk bellen. Daar zijn ze voor hoor!
Hee meid, Ik had t ook alleen dan met 30 weken constant harde buiken. Ze zeiden mij als ze om de 5 á 10 minuten komen en pijn doen dat ik dan toch even aan de bel moet trekken. Sterkte!!
Meid heb ook vanochtend een harde buik gehad... Heb vanmiddag de vk gebeld en moet morgen ook me urine inleveren voor blaasontsteking.. Nu zei ze wel tegen me als ik het meerdere keren krijg op een dag en met regelmaat dan moest ik bellen.. Ze zegt dat het niet goed is in deze periode van de zwangerschap.. Wil je niet bang/onzeker maken maar ik zou toch bellen als je daar prettig bij voelt! Daar zijn ze echt voor en ze werken 24 uur per dag Succes meid! Liefs Sandra
Ken de geheimen van harde buiken - Zwanger & bevallen - Mijn kind - dokterdokter.nl Deze informatie heb ik gevonden. Hoezo is dat bij 19 weken niet goed dan? Hebben ze ook aangegeven vanaf wanneer het wel gangbaar is? Want volgens mij hebben best veel vrouwen harde buiken. Ik heb ze zelf gisteren in behoorlijk mate gehad. Doet verder geen pijn. Dan zou ik ook aan de bel moeten trekken? Ik dacht dat t wel normaal was, gezien ook bovenstaande informatie.
heb dit ook nog gevonden, ervaringen van anderen. Dan lijkt het toch dat het met deze termijn wel vaker voorkomt en niet helemaal abnormaal is. 9Maand.com... Zwanger worden... En dan? Zwangerschap, bevalling en je baby!
Mijn vk zei tegen me dat het niet normaal was.. Weet ook niet waarom Misschien dat het een soort voorweeen zijn? (heb geen idee roep maar wat...) Nu wordt ik wel een beetje zenuwachtig Maar eerst maar afwachten of ik geen blaasontsteking heb.. Ik ga ook maar even die links lezen.. Maar ben wel gerust gesteld dat meerdere het al hebben rond 19 weken..
Heb het net gelezen en ben meer gerustgesteld!! Snap niet dat mij vk zulke dingen tegen me zegt dat het niet normaal is Thnx meiden!
Goed zo! Ik zal t woensdag, dan word ik even gebeld, ook nog even vragen, maar tis volgens mij wel duidelijk, ik ga me er geen zorgen over maken, als ik er geen tien dagelijks heb.
Ik maak me ook geen zorgen meer Waar dit forum al niet goed voor is Maar ben benieuwd wat jouw vk zegt Loe! Kan er nog steeds niet bij dat ze gewoon zoiets tegen me zegt! Maja
ik heb een gyn, geen verloskundige. Omda tik risico patient ben. En dan daarbij nog: ik heb net een blaasontsteking gehad een mijn harde buik lag NA het einde van de antibiotica, dus ik zal het zeker ook even vragen. Maar ik verwacht echt voor 99.99% een geruststellend antwoord.
Zou me geen zorgen maken hoor.... ik had bij de vorige zwangerschappen ook regelmatig harde buiken en nu weer. Idd na vrijen, maar ook bij traplopen, sprintje trekken (ja ik heb er nog 2), na tillen, soms al bij in en uit de auto stappen. Is 2x eerder goed gegaan (heb 2 gezonde kids) en zal nu vast weer goed komen. Ene dag is het erger dan de andere. Ik zou me pas zorgen maken als ze echt pijn doen... nu voelen ze vooral ongemakkelijk.
dames dank jullie wel!!! dit forum stelt mij op deze manier enorm gerust,dat het 'gewoon" is en dat ik mij geen zorgen moet maken! ze doen gelukkig ook geen pijn,en de hele avond heb ik er verder geen last van gehad! heb alleen nu last van een druk schoppertje....haha maar dat is fantastisch!!!!!!! liefs