Even wat ervaringen gevraagd. Mijn kindje is nu ruim 3 maanden. Bijna 4. Ze gaat 1,5 dag naar het kdv en is 1 dag met papa. Die dagen drinkt zse flesjes. gaat prima. Maar vraag me af hoeveel jullie kindjes drinken? ze krijgt nu flessen van 150 cc. Komt om de 4 uur ongeveer. Krijgt 5 voedingen per dag. Als ik het 'flessen schema' aan zou houden (150 X lichaamsgewicht ; aantal voedingen) zou ze 180 cc per keer moeten krijgen. 2 weken geleden woog ze 5750 gram. Maar die 150 cc, die drinkt ze op, komt dan pas na 4 uur ongeveer, soms na 3 uur. Maar, ze drinkt zo autmaotisch die flessen leeg dat ze waarschijnlijk een volleren fles ook gewoon leeg zou drinken maar weet niet of ze dat nodig heeft. Ze is best wel gewend zich vol te tanken totdat ze bomvol zit, doet ze aan de borst namelijk wel. Maar goed, de vraag is dus; Hoeveel cc drinkt jou kindje?
ten eerste, cc's en lichaamsgewicht hoef je helemaal niet op te letten, dat heeft niks met Bv te maken. Als je dochter na de fles nog hongerig/ontevreden is doe je de fles iets voller. Anders lijkt me dat niet nodig. Hier alleen live dus geen idee hoeveel ze drinkt
Oeefff geen idee.Ik voed alleen " life" sinds een week 5voedingen per dag. En idd berekeningen hebben met bv geen nut
Onze dochter krijgt nu alleen savonds een flesje bv (rond 23.00) omdat ze te moenlijkt om bij mij te drinken, en dan snachts 2 of 3 x komt ipv 1x! Ik geef haar altijd 150, maar lijkt sinds eergister meer te willen. Geef haar vanavond 160, kijken wat ze doet!
Ik heb toen hij 2,5 maand is wat afgekolfde melk gegeven en toen gaf hij echt duidelijk aan niet genoeg te hebben aan de 160 cc die ik toen gekolfd had... als zij aangeeft dat het wel genoeg is (dus niet piepen en ook gewoon pas na 3 a 4 uur om nieuwe voeding vragen) dan is het toch prima?! Hier voedde ik meestal rond die tijd ook om de 3 a 4 uur, hij had echter nog wel nachtvoedingen (nu nog steeds meestal trouwens) Lag vooral aan zijn slaapjes... sliep hij kort, dan dronk hij vaker bij me dan dat hij langere slaapjes had....
Thanx. Ja weet ook wel dat die flessenschema's niet van toepassing zijn bij bv maar vind het altijd zo lastig hoeveel ik mee moet geven als ik werk. Vraag mijn man wel heel goed op te letten of ze genoeg heeft en hoe laat ze dan weer komt voor een voeding en ze lijkt toch wel genoeg te hebben aan 150 cc dus zal inderdaad wel goed zijn. Maar vroeg me gewoon af en was benieuwd naar ervaringen enzo van andere moeders. Ze is sinds een paar dagen over naar 5 voedingen dus ben benieuwd of ze nu ook meer wil, wordt weer goed opletten dus X
6 keer voeden met 150cc bij 3 maand. Nu na 4.5 maand 6 voedingen. Ik geef 180 cc mee, 3 keer. Meestal eet hijn1 x 100 en dan 2 keer 180
Mijn dochter wilde van 3 maanden tot 12 maanden nooit meer dan 100-125 uit een fles. 150 lijkt me mooi. 180 is voor gekolfde melk erg veel. Als kinderen dat willen komt dat vaak niet door honger maar door het doordrinkeffect dat je aan de fles kunt hebben.
Thanx! @ Dirksmama; mijn dochter heeft inderdaad ook wel dat doordrink effect bij de fles ja... Gister op de oipvang was 2 X150 ook nog genoeg dus ga daar voorlopig maar even mee door. Bedankt!
Wij hebben ook een poos 150 gegeven. Nu sinds een week drinkt ze ineens volop meer. Net wel 200 ineens. Ik hoop dat ik genoeg melk uit mijn borsten kan halen nog voor haar. Ik ben bang dat het niet genoeg is soms. Ze drinkt mijn borsten ook helemaal leeg nu. Ik vraag me af of ze dan weer genoeg gevuld zijn voor de volgende voeding. Ze is ook zo onrustig en komt ook alweer eerder.
banjabes, ik heb dat hier ook weer.. Ze heeft dan wel eensven te weinig ja, meestal gaat het net aan. Maar een paar dagen later zijn de borsten weer voller meestal!
Banjabes; lastig he.. Ik kolf nu ook 3 keer op een dag en heb dan net genoeg voor 2 voedingen van 150 cc. Dus hoop ook echt niet dat ze meer wil drinken want ben bang dat ik dat er niet uit krijg. maar goed, vooralsnog lijkt eht hier voldoende te zijn... Sterkte, en met 4 maanden is het vaak een fase/productie dip. Weet ik nog wel van de oudste. Die kwam toen ook ineens weer veel vaker maar het was maar tijdelijk
Ja, ik vind dat ook heel lastig, maar we gaan gewoon door. Ik heb nog een vriezer vol melk, dus mocht ik echt te weinig hebben op een gegeven moment, dan breken we de voorraad aan. Komt goed!
Ik begon met 3 maanden weer met werken en toevallig ging zoon in de week daarvoor uit zichzelf van 8 naar 5 voedingen per dag. Hij kreeg overdag maar 2 flessen van ca 120-140 cc, met ca 3,5-4 uur ertussen. Die dronk hij wel leeg, maar hij gaf niet echt aan behoefte te hebben aan meer. Dat is een hele tijd zo gegaan. Nu krijgt hij sinds een week wat grotere of wat meer flessen. Hij dronk 2x180 of 3x130 cc. Hij heeft ook regeldagen gehad, dus waarschijnlijk was hij nu wel toe aan wat meer. Banjabes, jouw verhaal klinkt ook als regeldagen. Vaker aanleggen helpt, dan krijg je vanzelf meer melk. Veel drinken en veel slapen voor jou helpt ook om het proces op gang te krijgen.
onze madam is 3 mnd en zit op 6 voedingen per 24u en drinkt de flessen van 150cc bijna nooit leeg. meestal 20 of 30 cc over en dan elke 3 uur. soms lijkt ze meer te willen dan mn borsten hebben en andere keer drinkt ze ze niet eens leeg...
Hier wisselt dat ook heel erg hoor. Vaak heeft ze 's ochtends meer honger en 's middags minder. De fles drinkt ze altijd leeg. Doe er 150 cc. Maar ze komt dan wel pas 3/4 uur later dus zal wel genoeg zijn. Ik denk alleen als ik er meer in doe dat ze dat dan ook op drinkt. Ze drinkt gewoon door. Maar blijkbaar is die 150 wel gewoon genoeg...