Temperatuur (en Clomid)

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by abcdefghi, Aug 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Wie zou er even mij willen kijken met mij? Deze maand ben ik voor het eerst begonnen met temperaturen. Ik ben nu zo'n anderhalf jaar gestopt met de pil en heb ondertussen twee miskramen gehad. Deze maand ben ik begonnen met Clomid, vandaar dat ik middels temperaturen (en ovulatietesten, maar die gebruikte ik al), mijn cyclus bij wilde houden. Maar.....die temperatuur blijft maar schommelen. Weten jullie hoe het kan komen dat het zo schommelt en vooral wat dit betekent zo na de ovulatie?

Bedankt alvast!

Groetjes, A.

2. Teddie86

Teddie86 Niet meer actief

Hoi A.,

Ik heb nog niet veel ervaring met temperaturen want zit zelf pas in mijn tweede maand. Maar wat mij wel op valt is dat je veel open bolletjes in je kaartje hebt. En dat zijn onbetrouwbare waardes volgens FF. Temperatuur je wel iedere ochtend zelfde tijdstip, voor het opstaan en rectaal?

Verder heb ik geloof ik ergens voorbij zien komen dat temperaturen bij sommige medicijnen geen zin heeft omdat die de temperatuur beïnvloeden. Of dat ook geldt voor clomid weet ik niet. Heeft je gynaecoloog hier niets over gezegd?

Overigens schommelt mijn temperatuur ook "altijd" (die twee maanden dat ik het nu bijhoudt ;)) heel erg. Hier heb ik te horen gekregen dat dit niet uit hoeft te maken.

3. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Teddie,
    Dank voor je snelle reactie. Ja, temp rectaal. Ongeveer op hetzelfde tijdstip (rond 07.00) 's morgens. Maar soms word ik eerder wakker, bijvoorbeeld rond 06.00... Dan temp ik maar.. Al weet ik niet of dT dan wijsheid is, of dat ik beter tot 07.00 kan blijven liggen?
    Of clomid de temperatuur beïnvloed weet ik eigenlijk niet. Heb na jouw berichtje wel een meting van 03.00 'à morgens eruit gehaald (vroeg opstaan voor vakantie).

4. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ik zie niks geks. Duidelijk verschil voor en na eisprong, ja er zit wat fluctuatie in, maar dat is normaal. Het gaat echt alleen om het verschil tussen voor en na eisprong.

ik heb lang getemperatuurd en ook 7 rondes met clomid getemperatuurd. Clomid zelf kan jouw temperatuur iets verhogen maar alleen de temperatuur de dag na het slikken, dat is dus in het begin van jouw cyclus.

5. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Thnx mamalap! Dat ik dus nu al twee 'dalen' heb na mijn eisprong hoeft nog niet te zeggen dat het is mislukt? Voor een daling als aankondiging van de menstruatie is 9dpo zeker nog te vroeg?

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,011
    15,625
    113
    Nabij Utrecht
    Als mijn temp daalde op 9 dpo werd ik 2 dagen daarna ongi, maarja mijn lf is altijd ook maar 10-11 dagen. ;)

Als jouw lf 14 dagen is dan hoeft een dip op 9 dpo zeker niet te zeggen dat je al ongi gaat worden.

7. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik had inderdaad voordat ik begon met clomid een lf van 14-15 dagen. Dan heb ik dus nog even te gaan. Dank voor jullie reacties!

8. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Waaaah Meiden!!! Ik deed vanmorgen (4 dagen voor NOD) een zwangerschapstest en er verscheen, zij het heeeeeeel licht, een tweede streepje! Woehoeeee!!! Nu even afwachten of dat de aankomende dagen zo blijft, maar voor nu: Waaaaahhhhhh!!!! :D

9. mamalap

mamalap Niet meer actief

10. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat je iets ziet..het gaat om de onderste (die daarboven zijn van gisteren)

Attached Files:

11. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Misschien nog een betere...

Attached Files:

12. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ik zie inderdaad een streepje, test is wel helemaal opgedroogd, stond het streepje er binnen de tijd?
    Hopelijk morgen duidelijker :D

13. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad voor morgen een digitale 'zwanger/niet-zwanger' gekocht. Dan weet ik het zeker :)

14. Teddie86

Teddie86 Niet meer actief

Met of zonder wekenindicator? Want die zonder heeft best wel wat hCG nodig volgens mij... Welke testen heb je nu gebruikt?

15. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Met volgens mij. Die van de foto is de 2v5 van kruitvat, maar dan uit elkaar gehaald, dan kan ik ze inplakken :)

16. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ik zou eerst nog eens met Kv2v5 testen voordat je de digitale doet ;)

17. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ga ik doen ja, daar heb ik er nog wel een paar van ;)

Share This Page