Er staan geen reacties in dit onderwerp

Discussion in 'Over deze site' started by Sammie88, Nov 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    Als ik naar het Nod forum November wil geeft hij de hele tijd deze melding aan:

Er staan geen reacties in dit onderwerp

Zijn jullie met de site bezig?

2. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Nee hoor, ik ben even gaan kijken en ik krijg gewoon de berichten te zien.

Wat je kunt proberen is alle openstaande vensters op je computer even te sluiten.
    Dan via het configuratiescherm naar internet opties gaan en daar de cookies, tijdelijke internet bestanden en geschiedenis wissen.
    Daarna Internet Explorer weer openen en het dan nogmaals proberen.

Ik hoop dat het zo lukt.

Lotte

3. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Hoi,

Als je naar de één na laatste pagina gaat zie je wel berichten.
    De melding dat er geen berichten staan, wordt alleen weergegeven als de pagina vol is en het volgende bericht op een nieuwe pagina komt. Dit klopt niet helemaal, maar de berichten zijn verder niet weg.

Groetjes,
    Giegel

4. Niet meer actief

Hmm, dat lijkt mij een syncronisatiefoutje wat zichzelf zou moeten oplossen.

5. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Het lost zichzelf op zodra er een bericht staat op de nieuwe pagina.
    Als die pagina achter vol is, krijg je weer de melding te zien dat er geen berichten zijn, wat zich ook weer vanzelf oplost zodra er op de nieuwe pagina een post staat :)
    Het blijft dus wel terugkomen.

6. Niet meer actief

Komt dat alleen daar voor? Dat betekend waarschijnlijk dat het aantal reacties wat bekend is van dat topic niet klopt doordat er misschien een databaseinstructie verkeerd is gegaan. Probleem is alleen niet zomaar op te lossen, daarvoor zou het volledige forum voor gesyncroniseerd moeten worden, en dat duurt uren. Voorlopig zal je er even moeten lezen, bij de verhuizing wordt alles gesyncroniseerd.

7. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Zover ik weet is het alleen in de topic 'NOD November' het geval, ik heb het in ieder geval nog niet in een andere topic gezien. Het synchroniseren duurt dan erg lang voor een topic die al bijna gesloten wordt doordat de maand bijna om is :)
    De oorzaak is in ieder geval bekend nu.

8. Niet meer actief

Bedenk dat alle berichten die op dit forum worden geplaatst, uiteindelijk allemaal op een grote hoop gegooid worden in de database. Er is slechts één tabel waarin alle berichten staan. Wanneer je dit probleem goed wil oplossen is er een syncronisatie van het onderwerp nodig. Omdat alle berichten gezamelijk in een tabel staan, moet dus de volledige tabel doorzocht worden op berichten die bij dat onderwerp horen. Door de grote hoeveelheid berichten en onderwerpen duurt dat vrij lang, zeker omdat bij een syncronisatie het volledige forum dan gedaan moet worden.

Daarom ook dat het niet lonend is het op te lossen als het slechts in één onderwerp voorkomt. Zou het nu vaker voorkomen, dan moet het wel opgelost worden natuurlijk, maar dan zou ook eens goed gekeken moeten worden naar de oorzaak van het probleem.

9. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hoewel het lastig is, deze 'spookpagina's' zoals wij ze bij het nod november topic noemen.
    Een plaatje van casper het spookje of de ghostbusters en het probleem is opgelost.

We hebben er eigenlijk wel schik van. Het is me nog nooit op gevallen dat dit alleen bij Nod november gebeurt haha.

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... start=6390

10. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik zie het inderdaad ook wel eens, vooral als een topic heel veel pagina's omvat. Of dat er iets mee te maken heeft vraag ik me af, maar goed... Het forumspook is weer zijn zoldertje op gekropen hoop ik ;)

Groetjes,
    Josien

Share This Page