Hallo dames, misschien een beetje een rare vraag Maar ik hoor en lees overal dat je met 12 weken in de 'veilige fase' van de zwangerschap terecht komt. Morgen over 2 weken ben ik 12 weken zwanger. Een week daarna 3 maanden. Wanneer kan ik ervan uitgaan dat ik in de 'safe zone' zit? Met 12 weken of met 3 maanden??
Het is ongeveer dus het maakt niet zoveel uit... in principe gaan ze uit van NA het eerste trimester en dan is dus na de 3e maand (4.2 week x 3 = 13 weken). Ik ben zelf altijd uitgegaan van 13 weken maar het maakt voor de 'miskraamkans' (wat een rotwoord) eigenlijk niets uit.
Nee het kan daarna ook nog mis gaan helaas... Sorry wil je niet bang maken natuurlijk. Maar ze zeggen 12 weken toch.. Is ongeveer 3 maanden.
ze zeggen 12 weken maar maand is geen 4 weken.dus zou ik van 13 weken uitgaan het kan altijd misgaan.
Het is idd ongeveer en natuurlijk nooit helemaal zeker. Moet zeggen dat ik zelf de angst daarvoor wel kon loslaten bij de echo die goed was. Als je dan al kloppend hartje hebt en placenta al wat te zien is wordt de kans op miskraam al stuk kleiner.
mij zegt het niet zoveel, als het hartje klopt gaat het meestal wel goed, een zwangerschap is in het algemeen risicovol en onzeker en als je bevallen bent eigenlijk ook weer LOL volg je eigen gevoel in plaats van cijfertjes die zeggen zo weinig..
In mijn situatie is de kans groter dat het fout gaat na 20 weken, dan voor de 12 weken... Ik denk dus eigenlijk niet echt in 'veilige zones'. Behalve misschien vanaf de 32 weken dan.
Wij hadden de termijn echo met 11 weken, toen die goed was, heb ik de VK gevraagd wat mijn kansen waren toen... Het kan natuurlijk altijd nog misgaan, maar ze zei ook, je kindje is goed gegroeid, lengte klopt met je termijn, sterke hartactie... 98% kans dat t goed gaat (zegt niets over de gezondheid van je kindje helaas). Dus ik heb toen het hoofdstuk afgesloten voor mezelf, en lekker tegen iedereen verteld dat ik zwanger was De kans op een miskraam neemt iedere dag af, maar ook tijdens je bevalling kan je kindje nog overlijden! (kans is wel kleiner maar, hij is er wel!) Als ze 3 zijn, kunnen ze ook onder een auto lopen... Vertrouw in je lijf, vertrouw op je kindje! Je bent al zo ver, er is al zo veel goed gegaan! Of je nu 12 of 13 weken aanhoudt...