Rommelen met middag-slaapje bij 16 maanden. Advies gevraagd!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicolevanl, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Mijn zoontje is 16 maanden en ik ben aan het rommelen met zijn slaapjes overdag. Hij is rond 6.45 uur wakker en ging normaal rond 8 /9 uur nog voor een uurtje naar bed en dan weer rond 13.00 uur. Dat ochtendslaapje doet hij niet meer,maar hij redt het dan net tot 11.30 uur. Dan leg ik hem op bed en slaapt hij meestal tot 13 uur of zelfs 12.30. Maar dan redt hij het gewoon niet tot 19.00 uur. Hij vertikt het om nog een dutje later op de middag te doen. Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken?

2. tulip

tulip Niet meer actief

dit is waar veel mensen tegenaan lopen en je zoontje is dus echt aan het overgaan naar 1 dutje. Misschien klinkt het gek, maar ik zou eens proberen om hem om 11.00 uur op bed te leggen, dan is hij nog niet helemaal kapot en slaapt hij ws rustiger en misschien langer dan dat je hem doodmoe op bed legt. Hij moet leren om weer langer achter elkaar te slapen. Het duurt een paar dagen hoor. Als hij idd snel wakker wordt is het s middags echt even een kwestie van afzien, wat leuke activiteiten zodat hij het beter volhoudt, buiten spelen, stukje fietsen werkte hier ook.

3. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn zoon is 15 maanden en gaat op het midden van de dag nog 1 keer naar bed. gewoon na het middageten dus.( uurtje of 2 ) op een bepaald moment hangen ze er een beetje tussen. dan moet je het soms een beetje rekken en trekken om in een nieuw evenwicht te komen. in jou geval zou ik wat eerder gaan middageten zodat hij om een uurtje of 12 lekker kan gaan slapen.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

HIer die fase ook gehad, dan ging ze idd erg vroeg al slapen en de rest van de dag wilde ze dan echt niet meer. Duurde even, en toen ging ze het 's ochtends iets langer halen en werd haar slaapje echt een middagslaapje.
    Ik zou 'm dus idd gewoon op bed leggen als ie eraan toe is en niet rekken. Werkt beter dan wachten tot ie echt helemaal kapot is.

Deel Deze Pagina