Ik kan wel huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aapje22, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wat heb je van de Osteopaat als adviezen gehad? En hoeveel voeding geef je haar? En waarom pas dinsdag pas naar de HA? Het is nu donderdag dus ga je nog minimaal 5 dagen deze situatie aankijken? Refluxkindjes moeten vaker en kleinere voeding (ingedikt) hebben. Waarom wil je haar op laten nemen als er al Reflux is geconstateerd? Ik snap het niet zo en ik vind het ook wel zielig voor je dochter, doe wat met de adviezen die je krijgt dus voedingen kleiner, vaker en indikken. Schuin houden en liggen, minimaal tot een half uur na de voeding. En eventueel kan je bij de huisarts maagzuurremmers krijgen. Maar begin eens met een pakje Nutriton bij de supermarkt te halen, baat het niet dan schaadt het niet.

En anders tik op de bekende zoekmachine eens Reflux in en neem al die info goed in je op. Het is echt belangrijk. Vind het zelf reuze sneu als ik zie dat mensen met refluxkindjes zo lang aanmodderen of het niet serieus nemen want het is zooooooooo pijnlijk voor ze...:(

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Precies... zodra je de voedingen gaat indikken is de kans ZEER groot dat zowel het spugen als het huilen in 1x over is. Hier wel iig. Mijn beide kinders hebben/hadden redelijk pittige (verborgen) Reflux.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het is sowieso goed om af en toe even pauze te nemen, dus dat de zorg van de kleine even wordt overgenomen en jij weg kan. Kan rusten. Tot jezelf kunt komen. In een ideale situatie is dat niet nodig, maar nu wel! Daar moet je je ook niet schuldig over voelen of zo.

Je doet nu al zoveel je kunt en zoveel je kan bedenken, om het je kindje zo fijn mogelijk te maken. Maar soms zit er echt iets niet goed, niet lekker. Krampjes of wat dan ook. Misschien een werveltje. Dan kan een osteopaat misschien helpen. Of misschien zijn het aardstralen. Dan kan het helpen, om het bedje op een andere plek te zetten. En misschien is het wel de reflux, waar ik over lees. Vaak kom je er nooit achter wat het nou precies was, maar uiteindelijk gaat ook dit over en zul je straks een kindje hebben, waar je volop van kunt genieten!

Wat misschien kan helpen, jou meer dan haar, is als je tegen haar zegt, terwijl je haar knuffelt: Ik weet dat je pijn/ongemak hebt, maar ik kan nu niks voor je doen, alleen je knuffelen.
    Dat werkte bij mij in elk geval ;)

Heel veel sterkte. Ik hoop dat jullie deze fase snel voorbij zijn.

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hoe ging het eigenlijk bij de huisarts? Daar zou je afgelopen dinsdag toch heengaan?

5. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik ben helemaal vergeten te antwoorden. Inmiddels gaat het een stuk beter met haar. Dus ook met mij.. Het spugen is er nog wel. Bij de huisarts hebben we een doorverwijzing gekregen naar de kinderarts. Morgen moeten we daarheen. Daar zal een fysiotherapeut bij zitten en logopedist. En de kinderarts natuurlijk.

Mijn huisarts wilde al zantac geven maar dat mocht ze dus niet, dat ging via de kinderarts. Gisteren hebben we een prima dagje gehad. Ja in de avond druilerig maar dat hebben we allemaal en ook anders kindjes. Vanmorgen was ze weer ontroostbaar. Trappelen met haar benen als een gek. Ook haar kuiten voelen echt heel erg hard dus denk spierpijn maar ben geen arts(dit is wat ik denk). Ik hoop dat we snel een oplossing horen behalve alles omhoog zetten etc. Want ook met dit helpt het niks.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ze pijn hebben, spannen ze alles aan. Dan voelen de kuiten dus idd keihard aan, maar dan zit het probleem ergens anders.
    Was je nou al begonnen met indikken van de voeding, en aanbieden van kleinere flessen per keer en ophogen van alles?

7. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Het aanbieden van kleinere flessen ga ik niet doen. Want ze heeft namelijk een grote maag. En gaat echt niet akkoord alsof fles leeg is. Het ophogen van de box, reiswieg en bed heb ik ook al gedaan. En het indikken van voeding heeft ook geen zin met nutriton want daarvan gaat ze Obstiperen. Dus dan heeft ze veel pijn in haar buik en gaat ze krijsen omdat ze niet kan poepen. Zelfs met lactulose. Binnenkort ook maar eens die draagvlak proberen. Al vind ik het heerlijk naar buiten met haar te gaan in de reiswieg. Ik zie ook nog geen verbetering.

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Er is al meerdere malen gezegd dat je pure jhbpm moet halen wegens verstoppingen bij nutriton. Dat is bijv in een natuurwinkel te halen en volgens mij ook bij de tuinen

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Over de johannesbroodpitmeel: haal de pure variant. Nutriton staat bekend als opstopper.
    Kleinere flessen zijn toch echt aangeraden bij reflux, dan kan de voeding namelijk niet zo snel omhoogkomen.
    Wat als je nu de fles die ze krijgt splitst? Dat je haar eerst de eerste helft laat opdrinken en dan na een pauze de tweede helft?

Of gewoon voeden op verzoek met kleinere flesjes. Dan mag ze drinken als zij honger heeft maar krijgt ze minder per keer.

10. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    791
    116
    43
    Sorry hoor, het is echt heel vervelend voor jou maar vooral voir je kindje als ze zo'n pijn heeft.. Maar ik zie hier allemaal goede tips staan waar je niks mee wilt doen?

11. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.984
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina