Gisteren is er (onaagekondigd) een mevrouw van het UWV bij mij langsgeweest, om te kijken of ik wel echt ziek was. Aan het einde van het gesprek vertelde ze me dat me mij arbeidsongeschikt heeft verklaard, maar ik snap niet helemaal wat ze daarmee bedoelt. Ben ik nu arbeidsongeschikt tot het einde van mijn zwangerschap of moet ik eerder alweer aan de slag? En ik heb in week 15 van mijn zwangerschap een auto-ongeluk gehad en nu weet die mevrouw niet of ik ziek ben door het omngeluk of door de zwangerschap terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat mijn verloskundige heeft gezegd dat ik last heb van instabiliteit. Kan ik dan gegevens van mijn VK doorsturen naar het UWV? Want als ik ziek ben door het ongeluk dan krijg ik maar 70% doorbetaald en ben ik ziek door zwangerschap dan krijg ik 100% doorbetaald.
ik zou even contact opnemen met je VK en vragen aan haar af je die papieren op kan sturen? en als je nog meer vragen heb zo ik gewoon de UWV bellen en het daar stellen, denk dat zei je wel een goed antwoord kunnen geven.
Ja, lastig he? Dat dat soort vragen altijd achteraf bij je binnen schieten...heb ik ook last van. Gewoon even het UWV bellen...
ja het vervelende is, dat uwv een 0900nummer heeft en ik gister al voor 10 euro naar z heb gebelt zonder iemand aan de lijn te krijgen die me kon helpen. Echt toevallig dat die vrouw langskwam.. En ik zit nu best krap qua geld, gelukkig zou ze er spoed achter zetten dat ik snel geld kreeg.. vandaar dat ik mn vraag hier zet want btg is even op en mijn vriend komt pas later thuis dus kan niet vanaf zijn telefoon bellen