Hoi allemaal Ik ben nu 34 weken zwanger en steeds als ik op sta vanuit mijn stoel dan heb ik flinke last van mijn schaambeen. Als ik eenmaal aan het lopen ben wordt het wel minder maar het blijft wel aanwezig en als ik te lang loop wordt het ook weer pijnlijker. Herkent iemand dit? of weet iemand wat dit is? zou het komen door het indalen of is dit ene vorm van BI?
Ik heb het ook heel erg gehad bij de eerste zwangerschap, en dan vooral vanaf 28 weken of zo. Nu bij de 2de voel ik het af en toe nu al. En ben net 3 maanden. Het komt vanaf je bekken dnek ik.
net even gegoogled en als ik de beschrijving lees denk ik ook dat het door BI komt, de startpijn va BI is erg herkenbaar
Herkenbare pijn uit het bekken. Maar dat wil niet direct zeggen dat je bekken instabiel is, mijn fysio had daar bepaalde testjes voor, en concludeerde bij mij dat het niet instabiel was. Wel geprikkeld en pijnlijk door de overbelasting en verweking...
Hallo Dames, Hier hetzelfde probleem...Nu 34 weken en 3 dagen zwanger....Ben benieuwd of deze pijn blijft tot na de bevalling...Wanneer ik een tijdje zit en dan op sta is het niet te houden dan ben ik net z'on oude oma!En na het slapen....Ik ga haast door de grond wanneer ik m'n bed probeer uit te komen,Ik ga het er van de week toch eens met m'n verloskundige over hebben,weet niet of dit ''normale'' pijn is of misschien wel bi....Iedereen met dit probleem succes
@Michaelle: Ik heb uiteindelijk een ondersteunende band van Anita gekocht. Deze ondersteund je buik en verlicht op die manier je bekken enigszins. Ik draag hem alleen als ik veel ga bewegen die dag. Want het gebruik van zo'n band kan ook je spieren verslappen, waardoor het erger wordt. Bij mij is het trouwens wel iets beter geworden nu ik met verlof ben en meer kan slapen en rusten
De pijn komt idd vanuit je bekken, maar is niet gelijk bi (gelukkig). De vk noemt het juist een goede zaak, want je bekken moet toch verweken om straks genoeg ruimte te maken voor je kindje. Wel vervelend en pijnlijk, maar gelukkig is het einde in zicht! Pas wel op met die bekkenbanden. Je spieren worden er lui van en dit kan na de bevalling je herstel belemmeren. Helaas heb ik sinds 6 wk (!!) zwangerschap last van ernstige bi en ik heb ook een bekkenband, maar dan van Serola. Ik draag hem alleen bij huishoudelijke klusjes en verder zo min mogelijk, hoewel het voor mij nu bijna onvermijdelijk wordt om hem te dragen. Succes!
Sorry ik lees dat het een beetje dubbel is wat ik schrijf over het slap worden van je spieren haha dat wist je al!!! Fijn dat het je wel verlichting geeft!