LEUTH - De Landelijke Inspectie Dierenbescherming (LID) heeft donderdag in het Gelderse Leuth 62 zwaar verwaarloosde en twee dode honden aangetroffen in een schuur. Een van de twee dode honden was aangevreten door de andere dieren, omdat zij niets te eten hadden. Dat heeft een woordvoerder van de LID woensdag laten weten. De schuren zijn van een hondenhandelaar die al langer door de LID in de gaten werd gehouden. Maar het was toch een verrassing dat de situatie in een aantal weken tijd zo verslechterd was. We hadden hem tenslotte nog niet eerder betrapt, aldus een woordvoerder. Van de 62 gevonden honden moesten er elf direct worden afgemaakt. De andere dieren zijn opgevangen. Tegen de handelaar is proces-verbaal opgemaakt. Het Openbaar Ministerie moet bepalen of de man voor de rechter komt. net waren de beelden op tv bij 4 in het land is gewoon zooo zielig
Heb het ook gezien en je gaat mij niet vertellen dat ze daarvoor niets hebben opgemerkt, die beesten zagen er niet uit! Er was zelfs spraken van dat sommige honden aangevreten waren door ratten terwijl ze lagen te slapen
ja inderdaad. een een paar weken ervoor was er nog niks aan de hand ja vast... en die vent nog ontkennen ook.. nou dit is niet iets van 2 weken ofzo
Ik word hier dus echt KOTSMISSELIJK van he?! Mensen die op een dergelijke wijze met hun dieren omgaan, verdienen het mijns inziens om op een zelfde manier behandeld te worden. Ongelofelijk, dan heb je toch echt geen greintje gevoel in je lijf, BAH, walgelijk gewoon.
oww zielig ben blij dat ik het nie gezie heb! zo kwamen wij ook aan een hond.. verwaarloosd op een boederij... boer had gezegt dat hij 8 wkn was.. nou echt niet minstens een half jaar en hij was zo verwaarloosd dat ik die boer 350 euro heb gegeven om de hond(labrador) mee te nemen, nu..iedereen wil mijn hond ze is zooo lief. Maar ze gaat noooooit hier meer weg. ze is nu al 4
Ik heb dit gisteren op rtl 4 gezien. Wat een onwijze schoft zeg die kerel, nou die is wel lekker met zijn smoel op tv geweest dus die heeft hopelijk voorlopig geen leven wat een idioot zeg! Kippenvel overal toen ik die arme honden zag en ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe dit in een korte periode plaats heeft kunnen vinden dit hadden ze al eerder aan moeten zien komen. 11 honden zijn afgemaakt , mijn maag draait hier van om en zeker als er dan nog word gezegd justitie overweegt nog eventuele vervolging van de man, WAT NOU overwegen meteen oppakken en de cel in met die vent . xxx Jet
Je kunt hier in Nederland blijkbaar ongestraft een weerloos dier of kind molesteren en er met minder straf vanaf komen dan wanneer je een schilderij vernielt Onbegrijpelijk. Ben altijd helemaal in shock van dit soort berichten. Er wordt elkaar zoveel leed aangedaan in de wereld, om eng van te worden.....
Verschrikkelijk En dat die hond zijn dode maatje aan t opeten was. Nou als honden zover gaan dan is t idd goed mis. En hoe ze eruit zagen dat komt echt niet van een paar weken hoor. Ben tegen de doodstraf maar van mij mogen ze die vent afschieten. Maar ja tis Nederland he, voor een moord krijg je 3 jaar en voor dierenmishandeling een taakstraf of een geldboete.
Raar dat het gister pas op het nieuws was volgens mij is dit al minimaal een maand of zelf meer geleden gebeurt in de zelde week als die katten ook werder gevonden meen ik
jeetje wat bezielt zo iemand? en het kan ook zomaar, ik weet dat je in amerika je daar gewoon jaren voor in de bak kan komen en terecht als je het mij vraagt. misschien ook maar goed dat de partij voor de dieren dan toch twee zeteltjes heeft gekregen misschien dat zij nu iets meer macht hebben om hier iets aan te doen. ik ga mijn 5 lieve katjes maar snel een dikke knuf geven! liefs joyce