Hoi meiden, Ik heb deze zwangerschap af en toe wat urineverlies gehad, vooral als ik moest niezen. Deze week hoest ik me de longen uit m'n lijf. En terwijl ik dat doe is er niets meer aan te knijpen. Ben nu al zover dat ik thuis, als ik een hoestbui voel opkomen, snel op de wc ga zitten. Dan kan ik alles er goed uit hoesten en is het niet erg dat ik ondertussen moet plassen. Ik probeer nu regelmatig m'n spieren aan te spannen en weer los te laten. Wie heeft nog meer oefeningen/tips? Ik durf bijna de deur niet meer uit zolang ik deze hoestbuien heb.
Heel herkenbaar! Bekkenbodemfysio!! Het is bij mij begonnen bij de zwangerschap van m'n zoon en sindsdien nooit helemaal over geweest. Ik heb ontzettend veel fysio gehad en dat heeft iets geholpen. Eigenlijk moet ik geopereerd worden vanwege een blaasverzakking maar ik ben nog niet uitgebaard dus dan doen ze dat nog niet. Heb sws last van stress incontinentie. Wat jij omschrijft. Met hoesten, niezen, springen etc. Je romp draaien als je hoest of niest zorgt ervoor dat de druk op je zijbuikspieren komt ipv naar onderen. Dat helpt mij goed. Nu ik opnieuw zwanger ben is het weer drama. Het loopt er soms gewoon uit terwijl ik niks voel. Geen aandrang heb oid. Heb via de gyn een pessarium gekregen en dat verbeterd alles aanzienlijk. Die ring houd alles op zn plek waardoor het er niet zo gemakkelijk uitloopt gelukkig. Ik heb wat instructies gekregen en breng hem zelf gewoon in en uit dus niks spannends aan Ik mag overigens gewoon vaginaal bevallen maar krijg wel een katheter omdat m'n blaas leeg moet zijn tijdens het persen.
Bedankt. Gyn wil niet dat ik m'n energie daar nu nog in ga steken, zo vlak voor de bevalling.. Het is ook vooral met hoesten, dus hoop maar dat het hoesten snel over gaat en het geen blijvend probleem zal zijn na de keizersnede.