In oktober ben ik gestart met 3 x per week freeletics (Google maar eens). Ik ben wat meer op mijn eten gaan letten zonder heel streng te zijn. Ik ben nooit echt te zwaar geweest, maar heb wel behoorlijk veel buikvet. De kilo's vlogen eraf en ik werd zichtbaar strakker. Zag zelfs het begin van een wasbordje. Tot ik in december de Hellweek van fl in ging. Eens in de 14 weken heb je een hellweek waarbij je zeven dagen achter elkaar twee trainingen per dag hebt. Resultaat: slijmbeursontsteking. Een paar weken rust en weer opbouwen met als gevolg weer een slijmbeursontsteking. Nu sport ik helemaal niet, op eens per week krav maga na, en eet ik weer veel en slecht en wordt mijn buik weer dikker en dikker. Ik voel me weer onzeker en straal een negatief zelfbeeld uit. Hoe kom ik uit deze negatieve spiraal? Hoe zet ik de knop om om weer te starten met sporten en beter te eten? De rest, zelfbeeld, komt dan weer vanzelf. Heb ook altijd veel hardgelopen met 17 km als verste afstand. Steuntje in de rug aub 😓
Tja knop om. Accepteren of niet? Niet accepteren dan ga je naar een ( niet die met hell week aangezien spieren ook moeten rusten) fitclub/ personal trainer. En ga je goed eten. Accepteer je het? Ook prima. Jouw keuze he.
Het klinkt behoorlijk heftig, de sport die je doet/deed. Kun je iets gaan doen dat minder belastend is maar waardoor je toch in beweging blijft? Ik ben misschien een beetje lui maar ik ben ook van mening dat een lichaam gemaakt is om te bewegen (en dat mag best intensief zijn) maar niet om extreem te sporten. Dan begint het vanzelf te protesteren.
Je moet rustig weer beginnen...en dan ook echt heel rustig. Misschien zelfs eerst samen met een fysio of personaltrainer En stoppen met veel eten...pak Myfitnesspall erbij en begin met bijhouden. Ook al sport je niet...als je niet teveel eet en gezond dan kom je niet aan in buikvet.
Andere sport vinden? Of andere manier van trainen? Want zo'n hellweek is gewoon fysiek niet verstandig, je spieren moeten ook kunnen herstellen, anders overbelast je zo iets. Dus ik zou zeggen; zoek een andere sport waar je weer helemaal enthousiast van wordt! En ik denk dat als je weer enthousiast bent, je vanzelf die knop met eten weer om kan zetten, of iig dat het makkelijker zal zijn!