2,5 maand: hoeveel keer voeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jane1972, 6 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo meiden,

Ik weet; het kan erg verschillend zijn, maar hoeveel voedingen hebben jullie bij beebje van 2,5 maand (of iets jonger, of iets ouder?)

Het cb zei dat 5 a 6 voedingen per 24 uur voldoende moeten zijn. Wat is jullie ervaring hiermee?

En: hoeveel minuten drinkt jullie kindje ongeveer per voeding? Hier ongeveer 15 minuten, 2 borsten.

(Ik zat zo rond de 6 a 7 borstvoedingen, maar na prikjes en toestanden of regeldagen is dat nu weer 8, soms 9.)

2. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hi Jane,

Famke kreeg toen 7 voedingen en nu in principe nog steeds, hoewel ze nu volgens mij zelf aangeeft over te gaan naar 6 voedingen.

Toen zij 5 weken was, vertelde het CB al dat ik beter op 5 voedingen over kon gaan, maar mijn Lactatiedeskundige vond dat een slechte zaak. De nachtvoeding is nog heel belangrijk voor zo'n kleine baby. Zij vertelde dat het helemaal niet erg is om nog 7 voedingen te geven, zolang je er zelf geen last van hebt. De lactatiedeskundige zei dat ik me vooral niets moest aantrekken van het CB op dat gebied.

Toen Famke 2,5 maand was dronk ze varierend van 6-13 minuten per kant. Nu is dat veel minder geworden. Ze heeft de borst volgens mij al na 4 minuten leeg, maar heeft nog steeds voldoende luiers en komt goed aan. 10 minuten is nu lang.

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Precies, van borstvoeding heeft het cb vaak weinig kaas gegeten is mijn ervaring. Ik zat nog op zo'n 8 voedingen. Dat werd vanzelf minder....

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb er 7 (soms 6 en soms 8) Soms komt hij ook gewoon lekker even een slokje nemen en mamatanken, dat tel ik niet als voeding.

De voedingen duren soms 5 minuten soms 10 of 15. We zitten heerlijk samen op bed te tutten.

5. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Volgens mij zat ik rond die tijd op 7 á 8 voedingen op een dag.
    Prima toch? Geleidelijk aan werd dat minder.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik zat op 8-9 voedingen per dag, waarvan tenminste 1 nachtvoeding.
    Voedingen duurden toendertijd tenminste 25 minuten.

Laat het CB maar kletsen, als ik daar naar had geluisterd dan was ik al failliet geweest..... :evil:

Het maakt idd niet uit hoe vaak je kindje drinkt, voeden op verzoek, dus als je kind erom vraagt, is de juiste manier.
    Als je denkt dat je kindje een keer extra kan gebruiken, leg je aan op JOUW verzoek.

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Rond die tijd zat ik op 8/9 voedingen denk ik. Vaak nog twee nachtvoedingen. Gewoon kijken naar je kind en voeden waarneer hij dat wil.

8. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Rond die tijd zaten wij op 7. Nu (na vier maanden) op 5.

9. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Ik zit op 5 voedingen per dag ongeveer, soms 6 en heel af en toe 7. Wel drinkt mijn zoontje lang, ik ben er zeker een half uur mee bezig (2 borsten).

Xx Juf

10. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik zit ook op ongeveer 7 á 8 voedingen per dag. Overdag drinkt ze om de 2 á 3 uur en 's nachts om de 4 uur. De duur van de voedingen is rond de 20 minuten denk ik. Soms langer maar dan is het meer sabbelen ipv drinken (speentje wil ze niet dus ach...). En soms is ze met 10 minuten klaar. Het ligt er maar net aan hoelang er tussen de voedingen zit.

liefs Lara

Deel Deze Pagina