Sinds afgelopen week ben ik weer aan het werk. Nou drinkt ons kereltje bijna altijd maar één kant, tenzij hij te weinig heeft dan krijgt hij de tweede er nog even bij. Hij is na het drinken eigenlijk altijd tevreden. Nu ik weer aan het werk ben krijgt hij bij de oppas twee keer zijn flesje met gekolfde melk. Hij drinkt heel goed uit de fles, alleen hij heeft meer nodig dan wanneer hij aan de borst drinkt. Ik kolf meestal één kant zo'n 90á 100 cc. maar uit de fles heeft hij wel 140 cc. nodig. Zou dit komen doordat hij minder moeite hoeft te doen om iets te krijgen? Hij drinkt namelijk altijd met het tepelhoedje, dus dit is iets lastiger voor hem. Het grootste probleem is alleen dat hij sinds een paar dagen erg slecht aan de borst drinkt. Als ik hem aanleg hapt hij heel even, en laat dan weer los. Hij word dan heel erg boos en gilt moord en brand. Ook al probeer ik het een paar keer, hij word alleen maar bozer. Er zit nu niks anders op dan kolven en de fles te geven, dan is het wel goed! Hebben jullie tips? Liefs, Anna
Wat jij kolft is niet perse wat hij binnen krijgt he? Hij krijgt meer uit de borst dan jij met de kolf. Kolf je dan 1 borst of 2? Per proberen aan te leggen denk ik, hij pakt vanzelf wel weer. Ik had het ook toen ik ziek was, heb toen ook 2 dagen alles gekolft en in de fles gegeven maar wel proberen aan te leggen.. en sommige voedingen dronk hij uit de borst maar de meeste niet.. Nu weer alles uit de borst gelukkig.
O ja, daar heb je een punt. Al moet ik zeggen dat het kolven wel echt super makkelijk gaat en dat als ik klaar ben m'n borst wel heel leeg aanvoelt. Ik kolf ook altijd maar één kant omdat ik per voeding ook altijd één kant geef. Maar nu hij uit het flesje dus meer nodig heeft moet ik haast de andere kant ook nog zo''n 50 cc. kolven, anders heeft hij weer niet genoeg! Lastig hoor...
Is ook ingewikkeld. Julian drinkt ook meestal 1 kant (steeds vaker 2) maar als ik kolf doe ik wel beide kanten.