Ik ben bijna 33 weken en kom maar niet op een mooie naam voor een meisje!! Over een paar weekjes word ik alleen staande mama en heb daarom jullie hulp nodig!! Ik ben opzoek naar een meisjesnaam - liefst een Italiaans tintje (hoeft er niet vandaan te komen) - liefst eindigen op een a en 2 of 3 lettergrepen - en moet niet vaak voor komen en mag niet beginnen met de letter S.. omdat ik ook met een S begin Ik weet dat ik veel eisend ben maar hoop dat jullie me kunnen helpen!!
Ik vind Rosalie altijd prachtig, maar das niet echt italiaans en eindigt niet met een a klank. soraya is dat iets?
Even gezocht en misschien zit er nog wat tussen: Celia Chiara Donne Elena Eloisa Evelina Gianna Ilaria Liona Mea Miah Milena Mirella Zola Niet eindigend op een -a, maar wel mooi: Noëmi
ik vind het ook wel erg mooi maar toen ik het las had ik niet bedacht dat je het moest uitspreken als djoya. Dus alleen al daarom zou ik het niet doen. Kun je niet via google zoeken op italiaanse (klinkende) meisjenamen?
Gioia is onze favoriet (mocht het een meisje blijken te zijn ), het betekent 'vreugde' en ook 'juweel' in het Italiaans Je kunt het ook schrijven als Joya - voor veel mensen is dat waarschijnlijk wel duidelijker En verder: Giada (djada) Livia Elena Emilia Lavinia Felisa (feeliza) Gloria Francesca Valeria Valentina Donatella Stella (=ster) Serena Flora Fiorenza (fjorendza) Vittoria Tosca Oriana Luana Arianna (=Ariadne) Giorgia Giuna / Giuni Giulia Tullia (toelia) Elvia Catarina Alessia Alessandra Fedra Savia Emma Giovanna Mea / Mia Sveva Angelica Laura Alba Rosalba Rosalia Amalia Isotta (=Isolde) Lorena Loretta Chiara (kjara) Amata Elisa Elisea Lorenza Ofelia Nog meer Italiaanse meisjesnamen vind je oa hier: ELENCO NOMI FEMMINUCCIA Hopelijk heb je hier iets aan! Veel succes!