Dames, Doe ik iets fout of wat is het ik snap het niet meer. Mijn baby is nu 4 weken oud, sinds een dag of 4 drinkt ze een stuk slechter. Eerst ongeveer een dag of 5 dronk ze 8 flessen per 24 uur van 100ml. Daarna is ze minder gaan drinken. Kan op zich geen kwaad. Sinds een paar nachten laat ik haar ook 1 keer 6 uurtjes door slapen. Maar nu drinkt ze de ene fles 90cc en de ander weer maar 50cc en dan weer 80cc. Een stuk minder dan voorheen en ook nog 7 flessen per 24 uur. Ook word ze voor de ene fles wakker en voor de andere fles moet ik haar wakker maken. Ik geef trouwens gewoon nutrilon standaard. En sinds de dagen dat ze slechter drinkt spuugt ze ook. Niet veel maar na de fles komt er meestal altijd wel wat uit. Nu is ze ook wel verkouden maar niet zo heel erg Ook slaapt ze overdag heel diep en is ze snachts meer wakker. Ze is nu 3 kilo. Ze was een prematuur, 3 weken te vroeg geboren. Wat is nou een juist schema voor een baby van 4 weken
Het juiste schema is het volgen van je baby. Zolang ze goed groeit, geen zorgen maken over de hoeveelheden. Misschien even naar het weeguurtje gaan?
Ik heb zelf een weegschaal dus hou het zelf bij en ze komt wel aan gelukkig. Maar misschien moet ik overgaan op 6 flessen van 100ml en dan een langere tijd tussen de flessen laten
Ligt er ook aan hoeveel ze weegt voordat je grotere flessen gaat aanbieden. Als ze koorts krijgt moet je wel de huisarts bellen he, want ze is nog erg klein. Ik zou vaste voedingstijden maken zodat ze sowieso overdag genoeg krijgt en dan in de nacht zoals je nu doet er wat langer tussen laten. En dan laten drinken hoeveel ze wil, ze hoeft niet perse alles op te drinken. Heb je niet gevoel dat ze moe wordt tijdens het drinken door haar verkoudheid? Anders voordat je de fles geeft even lekker met haar in de douche gaan zitten zodat haar neusje vrij komt.
Ik zou er even, tot het beter gaat, niet meer dan 4 uur tussen laten zitten en even op schema voeden. Misschien ook een groter speentje, wij zaten al heel snel op 1+ omdat hij de fles niet leeg kreeg met de 0+ van avent. 7 of 8 voedingen is helemaal niet gek hoor op die leeftijd, als je bv geeft drinken ze nog wel vaker, en dan ook kleinere beetjes per keer.