Haj meiden wie kan me helpen met een voedings shema Mijn zoontje is 5 maanden en cb vind dat ik van de laaste fles van 10:30 af moet, omdat ik elke avond mijn zoontje moet wakker maken en dat eigenlijk niet nodig is. Maar nu kom ik helemaal niet uit hier is mijn normalen schema van 5 flessen. 06:30 Eerste fles na de nacht 10:30 Fles 13:00 Fruit 14:30 Fles 17:00 Groenten 18:30 fles 22:30 laaste voor de nacht ( maar die moet afvallen) Maar nou zijn het CB Dat ik dan de laaste fles van 18:30 moet verdikke met rijstepap nou ja prima maar ook moet gaan verlaten naar half 8 uur of 8? Hij hij niet echt te klein en HEEFT IEMAND PLEASE een shema met 4 voedingen of kan iemand mee helpen kom er nie meer uit. Bedankt sorry voor de spel fouten ergen dislectie Edit moderator: verplaatst naar Voeding -> Flesvoeding
Merel kreeg vanaf 6 maanden : 7.00 fles 9.30 fruit 11.00 fles 15.00 fles 17.00 groente 19.00 fles met pap. 5 flessen geven als je ook groente en fruit geeft wordt misschien een beetje te veel (of krijgt je baby nog niet veel fruit en groente?). Merel kreeg vaak genoeg nog een fles in de nacht of laat in de avond tot een jaar ongeveer. Dat had ze echt nodig. En als jij zelf vindt dat die avond fles (22.30) er nog niet af hoeft....dan gewoon niet doen toch?! Gewoon blijven geven tot je zelf echt denkt dat het genoeg is, of dat je kindje aangeeft hem niet meer nodig te hebben. Wij hebben Merel het zelf laten bepalen wanneer ze honger had en dus fles kreeg. Wat ze er ook over zeiden bij het CB. Na 6 maanden wilde ze die laatste fles niet meer, dronk vaak maar 20 cc en viel in slaap of was gewoon niet wakker te krijgen. Doen wat jou het beste lijkt!
het CB adviseerde allen om dus de fles rond half 8 te doen maar hij is vaak om 6 uur dood moe van douchen. Dus weet dan nie als ik hem voor dat uurtje naar bed moet doen of huilen want nu normaal krijg iej namelijk de fles van half 7 en net beetje geven maa gild alles bij elkaar omdat iej zo`n honger heeft
dat is het hem we krijgen bijna nie wakker om half 11 ? dus weet nou nie goed als die nodig heeft ja of nee
Anders doe je hem een uurtje later in bad. Dus om 19:00 uur. (klok gaat toch vooruit, dus maakt voor je zoontje niets uit). Dan lekker fles geven en dan naar bed?
Dat had mijn zoontje ook en wij hebben de laatste fles dus ineens weggelaten en hij sliep de hele nacht door. Gewoon een keer proberen! Maar ik zou je schema misschien als volgt aanpassen 6.30 uur fles met rijstebloem 9.30 uur fruit 11.30 uur fles 15.30 uur fles 17.30 uur groente 19.30 uur fles met pap Dus tussen de 1e en 2e fles zit 5 uur maar dat je dat zeg maar door de fruithap rekt. Dus dan zou hij door de fruithap het moeten redden tot 11.30 uur! Weet niet of dit werkt voor jou zoontje maar mijn zoontje zijn schema is als volgt 7.00/7.30 uur papfles 10.30 uur fruit 12.00 uur fles 16.00 uur fles 17.30 uur groente 20.00 uur papfles Dus tussen zijn 1e en 2e fles zit ook meer dan 4 uur
Ik zou gewoon eens een keer uitproberen hoe het gaat als je hem laat slapen en die laatste fles dus overslaat. Of inderdaad wat later douchen en dan om 20.00 de laatste fles geven. Tess zat met 5 maand nog maar op 3 flessen van 180 maar dat is dan ook een heel slechte eter.
je kunt 200 gram groente en fruit gaan geven. en dan de fles van 18.30 met rijstebloem. en dan maar afwachten.
bedankt allemaal maar is hier nu een groot drama huilen gillen ... hij is om 6 uur wezen douche....en kwart over 6 beetje melk gegeven om hem te sussen. maar gillen gillen gillen.... van de honger en dan nu die pap fles van 19:30 maar nu laat iej 120 staan daar kan die tog nie heel de nacht mee door hij wil echt nie meer. moet ik nouh doen....
Je kunt inderdaad gewoon proberen wat er gebeurt als je de laatste fles weglaat. Als je werkt, valt het wel aan te raden om dat in het weekend te doen, voor het geval hij ineens besluit wel wakker te worden 's nachts. Hier hebben we dat afgelopen weekend geprobeerd. Vrijdagavond de fles van 19.00 uur iets later gegeven en iets meer erin dan normaal en toen hebben we haar in haar wiegje gelegd. En de volgende morgen werd ik om 07.00 uur met een schok wakker en toen sliep ze nog steeds! Ze was wel vrij snel wakker en toen was ze net zo levendig als altijd. Dus zijn we ermee doorgegaan en ze is nog niet één keer wakker geweest 's nachts. En dat terwijl ze middenin de 19 weken sprong zit en daardoor heel slecht drinkt...... Dus ik zou gewoon proberen en kijken wat er gebeurt. Je merkt gauw genoeg of hij het aankan of niet en ook of je flessen moet ophogen of rijstebloem toe moet voegen. Als het lukt, is het natuurlijk voor jezelf ook heel lekker. Ik geniet tenminste heerlijk van lange nachten. Joepie! Zo lekker en zo lang had ik echt bijna een jaar niet meer geslapen. Terwijl ik toch wel moe was succes ermee!
lekker in bed leggen en om 23.oo wakker maken en een fles geven. morgen gewoon om 18.30 een papfles geven en lekker naar bed. je zoontje is nu oververmoeid.
Pffh hij heeft nu 120 laten staan kan ik hem daar mee nu gewoon helenacht laten gaan plus die 100 cc die heb gehad om kwart over 6 dan heb die nu onegveer 100 cc op met pap?
Oh jee, op hetzelfde moment aan het typen blijkbaar....... Hè, vervelend joh. Volgens mij moet je niet in paniek raken. Als hij niet wil, wil hij niet. Waarschijnlijk is hij nu te moe om te drinken? Dan zou ik toch proberen hem te laten slapen. Als hij echt honger heeft, komt hij vanzelf, echt waar. Rekken is niet handig denk ik. Daar schiet niemand iets mee op.
neej idd nou ik begin morgen goed hij ligt nu in bed en hoop gewoon dat iej door slaapt morgen ochtend gewoon om 6:30 de fles en morgen nieuwe schema helemaal op nieuw oppakken.. 6.30 uur fles 9.30 uur fruit 11.30 uur fles 15.30 uur fles 17.30 uur groente 19:00 Douchen 19.30 uur fles met pap Zo..Dan...En dan zien we wel hoe het loopt nu heb ik allen nog 1 vraag Hij is vaak moe eind van de dag zal ik hem dan om 17:30 nog even bed in doen tot het douchen om 19:00 anders krijg ik het zelfde gegil als vandaag en schiet het helemaal niet op. Bedankt bedankt bedankt meiden julliej zijn een paar sgaten
Als hij moe is, zou ik hem toch echt even op bed leggen, zeker als je denkt dat je daarmee dit soort drama's voorkomt. Ik denk dat je gewoon goed naar hem moet kijken. Het CB kan heel veel willen, maar als het gaat om het laten vervallen van de laatste fles is er geen sprake van MOETEN. Het is een ADVIES. En als dat advies bij jullie voor grote drama's zorgt, moet je het lekker naast je neer leggen en op de oude voet verder gaan, dat is MIJN advies . Jij bent z'n moeder, je hebt hem bij je gedragen en maakt hem al vijf maanden elke dag mee. Als er iemand is die weet wat goed voor hem is, ben jij het!
Demi is 4 maanden en krijgt d'r laatste fles tussen 1800 en 19.00 en ze slaapt gewoon door tot 07.30/ 08.00. Gewoon proberen zou ik zeggen en als ie snachts wakker word eerst proberen een speentje te geven...je komt er snel genoeg achter of ie nog honger heeft dan kan je m alsnog geven! Ik geef de laatste fles 210 CC met 7 scheppen en 3 scheppen nutrix!
je hoeft je zoontje helemaal niet pas om 19.30 zijn laatste fles te geven, dit mag ook om 18.30. dit is het ritme van je kindje. het CB geeft inderdaad adviezen, maar het is aan jou wat je ermee doet. er zijn genoeg kindjes die om 18.00 uur de laatste fles krijgen en de nacht doorslapen.
Goh, lekker zeg! Hier gaat het gelukkig ook nog steeds goed. Ze zit nu dus al een week op vier flessen. En het lijkt wel alsof ze 's nachts beter slaapt nu we haar niet meer wakker maken om 23.00 uur. Verder vind ik het heel fijn dat we eventueel de fles die we nu rond 20.00 uur geven ook wat later kunnen geven, zonder te denken "ja, maar hoe moet dat dan straks?" Wat een rust hè? Lekker vroeg naar bed Ik ben benieuwd of het bij jou ook zo goed blijft gaan. groetjes, Hinke