hoe op hakken leren lopen??

Discussie in 'De lounge' gestart door linda81, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Wie draagt er pumps of hoge hakken en hoe heb je geleerd er knap op te lopen??Ben hier al 3 dagen een uurtje per dag aan het oefenen.Alvast bedankt voor reacties..:D

2. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik nam ze mee naar mijn werk... tot groot genoegen van mijn collega's...
    Ik liep erop tot ik het of zat was of ik het gevoel had dat mijn voeten een ander leven gingen leiden....;)

Waarom wil je er trouwens op leren lopen? Voor mij was de reden dat hakken mooier onder mijn trouwjurk zouden staan.... En nu heb ik er wel plezier van... draag haast nooit hakken, maar als ik er nu op loop lijkt het alsof ik het dagelijks doe....

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    haha, leuke vraag :D
    Heb je gelijk stiletto's aangetrokken, nee toch he?!

Het beste is de hakhoogte op te bouwen maar als je niks anders hebt dan pumps is dat natuurlijk niet anders.
    Let erop dat je een rechte houding houdt, dus borst vooruit en schouders naar achteren met een rechte rug. En dan rustig lopen en je steeds bewust blijven van je houding. Dus niet met een kromme rug en je kont naar achteren want dan kun je ze beter uitlaten ;)

Het went vanzelf maar blijf op je houding letten anders is het een heel genante vertoning.
    Heb ook weleens gelezen dat modellen dit oefenen lopend op matrassen maar dat lijkt me een hele happening als je dat thuis moet doen.

Succes!

4. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Ik draag het nooit, maar doen doen en nog eens doen! tenminste dat was 'vroeger' mijn pakkie an!
    succes!
    En het staat ook zo mooi vind ik!

xxx

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Oefenen, oefenen, oefenen. Helaas heb ik er nog steeds wel wat moeite mee, zeker na een paar wijntjes, maar het staat zo mooi.
    Ik ga er zeker niet op rennen, maar rustig lopen een feestje gaat prima. Thuis durf ik niet te oefenen, funest voor de vloer vrees ik.

6. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Ik wil ze gewoon aan omdat ik 36 kilo kwijt ben en nu een roze skinnyjeans heb gekocht en daaronder wil ik dus mijn tijgerprint hakschoenen aan.Ik heb ze opgemeten maar aan de achterkant van de hak is het 10 cm en in de binnenkant 9 cm ,niet idioot hoog dacht.ik./Ik hou ze gewoon aan in huis en als het zeer begint te doen doe ik ze uit.Ik was gewoon nieuwsgierig hoe anderen dat hebben!!!:D

7. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Langzaam opbouwen lijkt mij het beste.

Persoonlijk vind ik hoge hakken juist niet mooi staan. Ik houd meer van een casual sportieve look, of stoere laarzen met een lage hak.

Ben van mezelf ook al 1.80 en dat vind ik lang zat.

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oeh... das mij te hoog! :D
    Maar ik vermoed: oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
    Ik wilde zeggen dat je laag moest beginnen, maar 9 á 10cm is voor mij torenhoog en daar zou ik al niet eens aan beginnen haha! Centimeter of 6 á 7 is voor mij écht de max en die behoren dan tot de zogeheten 'zitschoenen' in mijn collectie.

9. noukie89

noukie89 Niet meer actief

whahaha ik loop altijd op hakken maar 10cm is mij veel te hoog
    als ik jou was zou ik met een sleehak beginnen daar heb je wat meer steun aan

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    ik loop graag en veel op (hoge) hakken, maar als je het niet gewend bent is 10 cm behoorlijk hoog hoor. ik zou met een lager paar beginnen en gewon blijven oefenen.

11. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Oke,bedankt voor alle tips!!Ga van het weekend wel ff een lager paar bestellen!!Sleekakken zijn al onderweg,bedankt voor de tips iedereen!!

12. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Een rechte houding aannemen en jezelf er op controleren in de spiegel. Niks zo erg als iemand die op hakken voorover gebogen loopt te strompelen ;)

Verder veel oefenen ja, maar zou ook beginnen met een wat lager paar van een cm of 6/7 en een wat steviger/breder hakje. Gelijk op stiletto's is ook zo wat, 1x door je enkel gaan en je zit een paar weken in 't gips ;)

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou ook aanraden laag te beginnen en dan op te bouwen. De hoogte maakt mij niet veel uit, maar de soort hak is heel belangrijk. Stiletto's of van die afschuwelijke queeniehakjes zou ik nooit aantrekken, veel te wankel en het ziet er gewoon niet uit als je er niet op kan lopen. Een paar pumps met een goede hak is al mooi zat voor mij.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

zonder mijn nek te breken???

nou uhm NIET

ik kan hakken tot een cm of 6 of 7 goed hebben maar hoger moet ik echt niet gaan ook geen porum want dan is het hele maat hey tieten waar is amfy

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Oeh ... van 0 naar 10 cm in 1 keer ... dapper :D ;)

Ik loop veel op hakken (krijg zelfs last als ik op platte schoenen loop), maar 8 cm is toch wel mijn grens qua comfort. Op 8 cm kan ik door de stad lopen zonder pijn aan mijn voeten, maar dan hangt ook echt af van het soort schoen. De ene 8cm is de andere niet ;)

Ik zou het opbouwen. Beginnen met een Sleehak of een had van 3 a 4 cm. Of een hoge hak met plateauzool. Dan lijkt het 10 cm, maar eigenlijk is het een stuk minder.

En ... gefeliciteerd met 36 kg eraf!!! Hardstikke goed!

16. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Dit is wel hoog om mee te starten hoor. Ik loop ook graag op hoge hakken (voordat de BI inzette met mijn tweelingzwangerschap iedere dag), maar 9-10 cm hakken zijn voor 'gevorderden' of heel slanke/sportieve starters. Ik heb zelf ook maar twee paar hakken (laarzen en een paar hakken) die zo hoog zijn en die draag ik niet gedurende een hele dag.

Uiteraard helpt oefenen, maar let op dat de schoenen ook gewoon echt goed zitten. Dat scheelt enorm. Ook kun je jezelf trakteren op een tussenmaat hak. Dan bouw je het op en kun je die andere schoenen veel langer dragen.

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Klinkt heel mooi! En wat goed dat je zoveel bent afgevallen.

Maar om te beginnen met een hak van 10cm is wel een hele uitdaging hoor :D
    Ik kan op alles lopen......ik heb modeshows gelopen en dan moet je wel zelfs als het er niet voor gemaakt is.
    Zoals hierboven al gezegt is:
    Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Het is net als fietsen......in het begin heel moeilijk maar als je het eenmaal kan verleer je het niet meer.

Heel veel succes!

18. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Ten eerste "goede" schoenen met hak. Geen plastic Bristol schoenen want dan loop je meteen al vreselijk, blaren etc.

Ten tweede, niet meteen te dunne hak, zwik je meteen door je enkel.

Ten derde, inderdaad niet te hoog meteen.

Ik loop nu nog op 11 cm hak. Ben het gewend dus kan tot einde zwangerschap er op lopen.

Ok, m'n Uggs zitten lekkerder.... :D

Maar voel me wel heel vrouwelijk als ik m'n hakken aan heb. <3

19. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    liep er tot 5 jaar geleden dagelijks op maar denk dat ik nu ook weer zou moeten wennen hahaha... als ze het niet gelijk begeven dan...

heel dapper gelijk met 10cm beginnen maar hoop voor je dat het beetje kwaliteit is anders zullen ze nooit lekker gaan lopen ben ik bang... succes met de sleehak... daar loop je zo op weg maakt niet veel uit hoe hoog die zijn...

20. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Oefenen oefenen oefenen meer kan je niet doen.. En als het je niet lukt om vrouwelijk te lopen.. Zou ik lagere nemen.. Niet lullig bedoeld maar als je wel eens mensen ziet lopen die er dus niet op kunnen lopen dan loop je behoorlijk voor lul.. Oh en probeer een beetje met je naar binnen te lopen en dan bedoel ik niet heel erg maar zeker niet met de voeten naar buite. Want dat staat ook niet gracieus.

Succes hihihi

Deel Deze Pagina