Ik ben normaal een kei (al zeg ik het zelf) in Sint gedichten maken, maar nu kom ik er even niet uit.. Ik moet een gedicht maken voor een puberneefje die het schijnbaar niet heel makkelijk heeft op het moment (veel gebeurd de laatste tijd en beetje met zichzelf in de knoop). Officieel weet ik dit niet en ik wil het ook niet gebruiken in het gedicht. Maar puur om aan te geven dat ik een beetje mild wil zijn qua gedicht. Hij houdt van gamen en voetbal en meer weet ik niet. Het liefst wilde ik een 'gedicht' maken met allerlei moeilijke woorden, zodat het toch een beetje grappig wordt omdat hij al die woorden op moet gaan zeggen en ongetwijfeld gaat struikelen qua woorden (moet kunnen ondanks dat 'ie niet zo lekker in z'n vel zit toch?). Maar hoe pak ik zoiets aan? Of heeft iemand anders een idee voor een hilarisch 'gedicht'?
Een gedicht barstensvol gametermen? Of ja, die kent ie dan natuurlijk weer wel... Ik weet niet wat voor jongen het is en of hij dan tegen zo'n grapje kan, maar je kunt er als je dat wil heel lange woorden in stoppen of onzinwoorden zoals gnarf en fideliomarpatten of, nou ja, ga los
Ik zou denk ik allerlei gametermen wel heel grappig vinden. Weet je ook wat voor games hij speelt? Er zitten hier een aantal gamers die je vast wel kunnen helpen
Zelf zou ik een puber die niet lekker in zijn vel zit niet laten hakkelen op een Sinterklaas gedicht. Meer omdat ik dat zelf als puber echt niet had kunnen waarderen op het moment dat ik mij al rot voelde. Ik zou eerder ingaan op het actuele voetbal als hij echt van voetbal houdt. Het Nederlandse (club)voetbal en Nederlands team een beetje op een grappige manier te kakken zetten in een gedicht kan hij misschien wel waarderen? Extra leven hier en daar door nog een mogelijke laatste ultieme poging het EK te halen bijv. Eindig je het met 'game over', wel typerend voor het Nederlands elftal
Beste ... Om dit gedicht te beginnen moet ik wel iets overwinnen. Gamen is jou hobby Maar niet met zo'n oude floppy Je zit urenlang lekker binnen om met een computer game te beginnen. Uren staat dat ding dan aan, De consuler is niet ver bij jou vandaan. Jij bent zeker geen "noob" in het spel, maar dat weet jij vast en zeker wel. Jaja de sint weet ook wel iets van deze termen, en moest zich daarom over jou ontfermen. Ook heb ik van de Pieten vernomen, dat er nog een hobby is bijgekomen. Voetbal vind jij ook wel tof, Of zeg ik dit nu wat te grof. De games van het Nederlands Elftal waren best gênant. Ze konden beter genieten van een croissant. Een BG hebben ze enkele keren gespeeld, Is dit nou jou droom voorbeeld? Jij kunt dingen toch veel beter dan dat, Of zwetsen de sint en de pieten nu maar wat. Met dit cadeau hopen wij dat het je wat opfleurt, en dat zo'n match jou nooit gebeurd. Heb even wat geprobeerd voor je
Haha ik ook niet maar heb een een termen lijst voor gamers opgezocht en hier mee aan de slag gegaan. Ik hou van dichten... dus ben blij dat ik je heb kunnen helpen Ben natuurlijk na afloop wel heel benieuwd hoe hij het heeft gevonden.
Wat goed! Leuk zeg. Ik ben ook aan het rommelen, moet een gedicht voor m'n vader schrijven. Hij voetbalt en loopt hard, en na t voetbal gaat ie altijd even de kantine in voor een biertje. Echt lastig!
Beste, Sint had een leuk gedicht in gedachten, Je weet natuurlijk niet wat je moet verwachten. Als vader sta je met plezier in het leven. Je bent in sport ook erg gedreven. Voetbal en hardlopen is iets wat je graat doet, Dat doe je niet omdat het moet. Hardlopen is heel gezond, Zo ren je een aantal keer per week rond. Ook ren je graag achter de bal, En tijdens een partijtje krijgt die bal van jou vaak een harde knal. Gezellig is het altijd wel, Samen met z'n alle in een voetbalspel. Na afloop is het motto BIER! In de kantine hoor je dan een hoop gegier. Nu maak het kado maar heel gauw open, Voordat je weer heel hard hard gaat lopen. Zoiets?