hoi sneeuw ik kwam er tot voor kort ook niet uit nog een kindje of niet , ik ben nu ook 40 jaar, maar bij mij is het gevoel sterker geworden dan het verstand, WE GAAN ER VOOR ! een derde kindje, ondanks alle risico's mijn man wil ook graag en mijn gynacoloog heeft bevestigd dat het zeker de moeite waard is ! het ziekenhuis zal wel een tweede thuis worden mocht ik nog zwanger raken ik haal uit jouw verhaal dat je gevoel en verstand nog in evenwicht zijn. een keer zal dat omslaan naar een tweede kindje of toch je gezinnetje zoals het nu is veel geluk met je beslissing spinnekop
Hoi spinnekop, ik wens jou ook veel geluk! Weet je wat me opvalt, dat ik eigenlijk alleen maar verhalen lees van mensen die er uiteindelijk toch voor zijn gegaan. Nooit lees ik ergens dat men toch is gestopt met nog een kindje krijgen na alle twijfels van dien. Waar zijn die mensen?? Of zullen de meeste toch uiteindelijk doorslaan naar het toch proberen? Mijn twijfels wisselen echt enorm, niet eens van dag tot dag alleen, maar soms ook van uur tot uur. Soms weet ik zeker er voor te willen gaan, dan weet ik weer zeker dat ik gelukkig ben zoals het is en er een streep onder wil zetten. Ik wil er gewoon niet zoveel meer mee bezig zijn want dat frustreert ook enorm en kost heeeeeeeeeeel veel energie. Gelukkig heb ik een zeer flexibele man die me in welke keus ook steunt
Ik heb voor mezelf besloten dat als ik niet zwanger ben op mijn 40e dat we het dan niet verder gaan maar goed, dat is natuurlijk makkelijk praten als je al twee gezonde kinderen hebt. Voor mij ligt daar dus de grens maar die is persoonlijk. Wat betreft risico's zit het risico vooral in het krijgen van het eerste kind na je 36e en de kans op meerlingen neemt aanzienlijk toe. Voor mij is die datum dus niet gerelateerd aan gezondheid maar aan het afsluiten van een periode en een nieuwe fase in gaan. Ik hoop begin volgend jaar nog een keertje zwanger te mogen worden en dan zal ik rond mijn 40e verjaardag hopelijk een gezond 3e kindje mogen krijgen. Oja, wij zijn bereid tot volledig onderzoek en consequenties te verbinden aan de uitkomsten hiervan. Dit is natuurlijk voor iedereen ook een groot persoonlijk iets.
Succes met je keuze. Ik kan je daarover niks zeggen. Ben 27 en de derde is onderweg. Hierna gaat de knoop erin. Als je op latere leeftijd besluit kinderen te krijgen, door op latere leeftijd een partner te treffen, ongewilde kinderloosheid ect. is het alleen maar een groot geschenk, een kroon op je liefde/leven. Echter vind ik dat er wel makkelijk gezegd wordt hier....ach ja, dat vergroot risico, geen zwangerschap is zonder risico's. Nee uiteraard niet! Maar de statistieken schieten toch best omhoog na je 35e. Allicht is het verstandig om een pre-conceptie gesprek aan te vragen bij de vk/gyn. Zij kan eventuele twijfels wegnemen. Ik heb ook zo'n gesprek aangevraagd (ivm HELLP) en zij hebben een bloedonderzoek gedaan, zodat dit allemaal goed op orde was (wat ook alweer enkele risico's kan verminderen). Nou succes!
@ Sneeuw: ik denk dat de mensen die defnitief hebben besloten niet voor een kindje te gaan ook niet meer heer op het forum zijn en je daarom minder dergelijke reacties krijgt. Ik heb ook echt lang getwijfeld, maar zoals al eerder verteld eind jarig jaar toch besloten er voor te gaan. Ondanks een mk en een bbz toch nog vol goede moed voor een 3e poging. Het is wat ons betreft zeker de moeite waard. Succes met je belissing!