Ik kom er niet uit..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lijsterbes1, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Flanel hoeft niet volgens kraam. Is achterhaald zei ze. Maar gebruik ze soms wel om ff onder zijn kont te leggen bij verschonen enzo.
    Hydrofielen kan je nooit genoeg hebben. Laatst nog 18 erbij gehaald. Ik gebruik ee minimaal een stuk of 5 per dag. En op vakantie kan je niet altijd wassen.
    Ik heb verder de hele zwitsallijn maar gebruik t nu niet door wat huidproblemen. Maar over ern tijdje ga ik op zwitsal over.

2. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    flanel heb ik nooit gebruikt maar hydrofiel had ik er wel 18 en nog tekort aan (hier een flinke spuger, maar gebruik het overal voor, in bedje onder hoofd als ze dan eens wat uitspugen hoef je niet heel het bedje te verschonen, ook onder hoofdje in box en kinderwagen, met in bad doen (maakt fijner droog en beter dan normale handdoeken en met die tere huidjes heel belangrijk!)

Alleen al met badje gebruikte ik er 2 per dag (een eronder en een om echt af te drogen) dan had ik er dus altijd 3 liggen (box, bed en kinderwagen) maar die moest ik minimaal 3 keer per dag verschonen (als het niet meer was) dus heb nog oude van mijn zoontje ook toen gebruikt hihi

Bepanthem vind ik niet fijn, smeert niet fijn uit en maakt hier de uitslag alleen maar erger, dus hier bij luieruitslag na elke poepbroek de billen even afwassen en sudocreme erop

Zwitsal is hier altijd goed gegaan maar eigenlijk alleen de wasschuim gebruikt en lotion deed ik altijd op de kleertjes (voor de geur)

SHampoo heb je in het begin niet echt nodig (kan ook met wasschuim) en als je alleen die hoeft te kopen en hij/zij kan er niet tegen is het geen mega investering hihi

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik ben precies één van de enige die wel flanel luiers gebruikt?

Ik gebruik ze onder haar hoofdje in het bedje.

ik heb gemerkt dat ze meer vocht kunnen opnemen dan hydrofiel.
    Als mijn dochtertje wat teruggeeft, dan is dat zo door een hydrofiel gelekt, en kan ik alsnog een ander hoeslaken gaan leggen.

Bij een flanel doek is het er nog nooit doorgelekt.

Bovendien vind ik ze ook wel erg zacht! Lekker voor onder haar hoofdje.

Zwitsal heb ik niet, ik vind dat het stinkt :D

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Nodig voor bedje:
    1 matrasbeschermer
    2 of 3 hoeslakentjes
    2 lakentjes
    1 dekentje
    1 slaapzak (alhoewel ik er zelf 2 heb en dat handig vind omdat hij nogal kan spugen en in het begin de luiers niet zo goed de poep ophielden dus die vaak ook vuil werd)

Verder hier nooit hydrofielen gebruikt. Heb er me onlangs een 6-tal aangeschaft omdat ik wou weten wat de hype was. Ik gebruik het nu om zijn mond af te vegen na het drinken of hij speelt er graag mee net voor het slapengaan maar dat is ook alles. Nooit gemist dus. Maak je geen zorgen, als je er geen genoeg hebt haal je die zo weer bij.

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Waar heb je dan alle vouwtjes goed mee afgedroogt want normale handdoek is vaak veel te dik, ik moet zeggen dat je voornamelijk de eerste 4-6 maanden het veel gebruikt daarna word minder.

hier wel minimaal 4 lakens en hoeslakens en 2 dekens (ook voor de wieg dezelfde aantallen)

Slaapzakken 2-3 (inbakerzakken ook als ze helemaal zuur waren bah bah)

Matrasbeschermers ook 3-4 stuks voor wieg en ledikant dus 6-8 in totaal)

Deel Deze Pagina