Hoelang voordat.......

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Siertje2981, 26 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ben vandaag 6 weekjes mama van een mega mooi meisje! Ben er super trots op en houd mega veel van haar.
    Toch, en ik weet dat het nog super vroeg is, voel ik mij niet lekker betreffende mijn lichaam. Niks is meer zoals het was en het afvallen enz gaat ook niet bepaald hard of zo :). (Nu 12 van de 20 kwijt, maar blijf hierop hangen)

Ik vroeg mij af hoelang het duurde voordat:

- je weer je eigen broeken aan kon.
    - je weer op het gewicht van voor de zwangerschap was.
    - geef geen borstvoeding, maar komt het ooit nog goed met die twee? Voelen zo leeg en slap... (Kleine B cup nu)
    - er meer dames zich "ongelukkig" hierover voelen. (ondanks dat ze weten dat het door iets moois komt!!)

Nogmaals, ik weet dat het vroeg is en mijn kraamtijd net over is! En dat het komt door iets mega moois, maar ben ook wel een beetje gehecht aan mijn figuur... Ik mag gelukkig weer gaan sporten dus dat ga ik in jan ook zeker weer oppakken!

Nou, wens iedereen een fijne 2e kerstdag!!

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    oh oh ik heb me ook vaak zo gevoeld hoor! ( en nog:))
    ik vind als je al 12 kilo kwijt bent al best veel hoor!
    ik was zelf maar 10 kilo aangekomen en na 2 weken alles al kwijt. voelde me dus ontzettend futloos en slap de eerste 2-3 maanden na de bevalling. het ging mij echt te snel. en nog, ik zit nu nog een aantal kilo onder mn startgewicht zeg maar, niet fijn maar t komt er maar niet aan...
    zodra je weer in de buurt van je oude gewicht komt, kun je je broeken ook weer aan lijkt mij. ik had na 2 weken dus mn eigen spijkerbroek weer aan, hadden toen een dagje weg dus moest een gewone broek aan haha en ik had niet zo'n goede band met die zwangerschapsbroeken die zaten mij niet fijn.
    ik heb maar 1 week bv gegeven maar met mijn borsten is t ook niet meer goed gekomen.... :( niks meer van over... maar of dat door die ene week bv komt of toch was geweest weet ik natuurlijk niet.
    ik vind het ook belangrijk om nog gewoon mezelf te zijn ipv alleen maar mama en er zelf ook nog leuk uit te zien enzo.
    idd weer lekker gaan sporten als je kunt en rustig opbouwen.
    geef je lichaam de kans om te herstellen en wil niet te snel, ze zeggen altijd 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren toch...:)
    dus je hebt nog ff;)

en zoveel mogelijk lekker genieten van je kindje, mijn zoontje is inmiddels 15 maanden maar t voelt nog alsof ik 2 maanden geleden bevallen ben. mijn kleine baby word een grote jongen..;)

en natuurlijk nog een hele fijne kerst!:D

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Bedankt Nicole :)
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben hihihi!
    Verwacht ook zeker niet dat het weer word zoals het allemaal was. Hoeft ook niet want er is een mooi mensje uit mij gekomen. Maar weer een beetje in proportie zou fijn zijn :)

Ga idd niet te snel van start met sporten enz (heb een ks gehad dus echt rustig aan opbouwen, ben ik heeeeeel goed in ;) :p).

Eerst maar genieten van de kerst en oud en nieuw met m'n gezinnetje!!!

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik herken je gevoel wel hoor! Ik ben nog 10 kg te zwaar en m'n borsten zijn een beetje een zielig hoopje.

Ik heb altijd problemen gehad met mijn lichaam en heb het nu wel extra moeilijk.

Ik heb gelukkig een man die me erdoorheen helpt. En een lief klein meisje waar ik het allemaal voor over heb:).

Accepteren werkt het beste en echt bedenken dat je het wel een jaar mag/moet geven voor alles weer een beetje bij het oude is. Al zal het nooit meer worden als daarvoor.

5. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Helaas geen ervaring met het moeten afvallen (na zwangerschap lichter dan ervoor), maar gezond afvallen is beter dan snel resultaat. 500 gram tot een kilo per week is gezond.
    Als je niet lekker in je vel zit, is afvallen lastiger dan wanneer je je goed voelt.
    Wanneer je hersteld bent ga je vanzelf meer bewegen, dat helpt ook. En voor je het weet is je kleintje zwaar en ben je gratis aan het gewichtheffen.

6. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier ook geen ervaring met afvallen na de bevalling.
    Ben in de zwangerschap 5 kg gegroeit. Na 2 weken was ik 15 kg afgevallen en zo mager als een lat. Heb er nu weer wat kilootjes bij. Ben nog steeds slanker dan ik ooit ben geweest.
    Heel apart.

7. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hihihi! Zou ik niet erg vinden :).
    Heb altijd al issues gehad wat betreft m'n gewicht.
    Hopelijk gaat het sporten wat voor me doen ;D

8. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Ik heb me ook af en toe zo gevoeld en nog steeds soms wel. En ik ben al bijna 5 maanden verder. Ik was 16 weken na mijn bevalling weer terug op mijn gewicht van de voor de zwangerschap, maar die buik is nog niet zo strak. Helaas kan ik nog niet heel veel buikspieroefeningen doen, heb dan echt 3 dagen mega buikspierpijn en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Mijn gewone broeken kon ik ook echt pas weer aan toen ik weer terug op mijn oude gewicht was en nog steeds zitten ze niet altijd lekker omdat de buik dan nog een beetje in de weg zit. Heb aan het eind van de dag ook echt de rand van mijn broek in mijn buik staan. Wat mijn borsten betreft, die zijn niet heel veel gegroeid in de zwangerschap dus ik heb er geen last van dat ze leeg en slap voelen.

Bedenk dat je nu ook nog wel last hebt van de hormonen. Nu die bij mij weg zijn kan ik wat beter relativeren en kijk ik niet meer met schaamte naar mijn eigen lichaam. Komt dus goed!!!!!!

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Thanx lollibol!!!

Grappige is, als je zwanger bent en je loopt tegen het einde, dan wil je zo graag bevallen! Dit ten eerste natuurlijk omdat je je kindje wilt zien en knuffelen, maar ik ook vooral om m'n lijf weer terug te krijgen. (Bi, al vanaf week 28 thuis, mega buik) Je, ik tenminste, realiseerde me niet dat dit niet zo snel gaat allemaal en dat je lijf echt moet herstellen :). Lekker naïef, :), dan maar m'n verwachtingen bijstellen ;).

Komt ook zeker wel weer goed :D

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Grappig dat het bij iedereen zo verschilt. Ik was tijdens mijn zwangerschap sowieso niet veel aangekomen, maar ik ben 3 weken terug bevallen en ik draag nu al een week mijn spijkerbroeken weer. Mijn borsten zijn wel kleiner geworden ondanks dat ik FV geef. Maar dat is in mijn geval niet erg omdat ik cup G had.
    Wat ik wel vervelend vind is dat sinds de bevalling dat ik geen eetlust heb... Niks smaakt!

11. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zag laatst weer een foto van mn zwangere buik... Het was toch wel leuk om zwanger te zijn...!

Ik ben tijdens de zwangerschap niet aangekomen maar daarna wel 13 kg afgevallen. Zullen mijn zwangerschapskilos toch wel zijn dan. De broeken van voor de zwangerschap zijn allemaal de deur uit, die zakten gelijk al af toen ik dacht mn gewone kleren wel weer aan te gaan doen na twee weken.

Ik geef wel bv, maar naar ik weet hebben je borsten vooral te lijden onder de zwangerschap. Of dat weer goed komt... Geen idee. Ben straks ook wel benieuwd!

12. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik was ruim 15 kilo aangekomen, heb 9mnd bv gegeven. Tijdens borstvoeding mag je niet dieten. Ivm bi kon ik niet sporten. Maar na de maanden bv ben ik begonnen met dr frank. Ik vermoed door alleen al t vervangen van bruin brood naar koolhydraadarm brood...verloor ik in notime de e tra kilo's... Hoefde nog maar 1,5 kilo om weer gerug te zijn op eerste gewicht. Werd ik weer zwanger. Wederom 15 kilo aangekomen.
    Wellicht, als je gewoon kan sporten en gezondevoeding... Och ieder lijf is anders.
    En mijn borsten, waren gewoon weer braaf 75b even afwachten wat ze nubgaan doen.

13. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Idd is zes weekjes nog wel wat "krap" hoor. Beetje geduld denk ik, maar kan me ook voorstellen dat je gewoon weer eens even je eigen lichaam terug wilt hebben;).

Ik heb de hele zwangerschap in eigen kleding doorgebracht dus kan er helaas niet veel over zeggen.
    Ik ben behoorlijk afgevallen na de bevalling en tijdens de zwangerschap niet echt gegroeid, dus hier na de bevalling al direct onder 't startgewicht. Het échte afvallen kwam bij mij overigens pas na een week of 10. Maar ik geef borstvoeding, geen idee of 't daar mee te maken heeft.

14. kloontje

kloontje Actief lid

9 okt 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was na mijn bevalling 2 kilo lichter dan voor ik zwanger werd, maar mijn broeken kon ik echt niet aan. heb inmiddels allemaal nieuwe passende broeken. Die andere nooit weer gepast.

Ik denk dat je heupen uitzetten tijdens de bevalling. Een paar dagen voor mijn bevalling had ik namelijk een fijne zwarte broek uitgezocht, deze zou ik dan na de bevalling aan doen (zwart, altijd fijn). Nog even gepast, prima.. broek ging makkelijk dicht, buik hing erboven dus dat zou na de bevalling geen probleem zijn.
    Een paar uur na de bevalling wil ik dus mijn fijne zwarte broek aan trekken, ik kwam echt centimeters te kort, die knoop zou nooooit dicht gaan. Dus ik kon in mijn pyama broekje mee naar huis.
    Blijkbaar is de boel gewoon uitgezet tijdens de bevalling.
    Geen idee of dat inmiddels weer goed is gekomen, ik wilde er niet op wachten en heb inmiddels nieuwe fijne broeken gekocht :)

15. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Onze meid is nu 2 weken oud en ik pas al bijna een week mijn oude broeken weer (wel de heup broeken hoor). Het gewicht (12kg) ben ik al helemaal kwijt, alleen mijn buikje wil nog niet helemaal weg gaan.

Moet wel zeggen dat ik voor de zwangerschap al iets teveel woog naar mijn zin en die kilo's dus ook nog kwijt hoop te raken door de borstvoeding.

En ondanks dat ik dus weer op gewicht ben voel ik me nog langs niet zo als voor de zwangerschap, heb behoorlijk wat striemen op mijn buik en heupen gekregen en mijn borsten voelen als echte melkkannen. Sexy kent mijn lijf niet meer. Hopelijk komt het nog goed, ooit.

16. gusto

gusto Niet meer actief

Dat verschilt natuurlijk bij iedereen. Ligt er aan hoeveel je aankomt, en wat je figuur was voor je zwanger werd.

Ik ben maar 8 kilo aangekomen, die waren er een dag na de bevalling weer af en een week later kon ik al m'n eigen broeken weer aan. Mijn buik voelt alleen nog wat zachter dan voorheen, maar mag gelukkig bijna weer sporten :)

Ik heb ook een b cup, maar die zijn eigenlijk niet echt veranderd (moet ik wel bij zeggen dat ze ook tijdens de zwangerschap niet zijn gegroeid, en ik geen stuwing oid heb gehad, misschien doordat ik ben bevallen via een keizersnede). Bij mijn dochter voelden ze ook wat slap en leeg na de bevalling dat was met een maand of 2/3 toch wel weer in orde.

Ik begrijp wel heel goed dat je ermee zit hoor! Bij mijn dochter duurde het wel een paar weken voordat alles weer 'in model' zat, en dat vond ik ook vreselijk lang. Ik wilde zo graag mijn maatje 36 weer terug. Heel veel meer dan gezond eten en straks weer lekker sporten kan je alleen niet doen. Ik heb in die tijd veel gewandeld met haar, dat hielp wel. En toch echt die sportschool in op een gegeven moment ;)

17. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Wat een verschillende verhalen! :D

Mag opzich nog niet klagen want van de 20 die ik aan ben gekomen tijdens de zwangerschap zijn er er nu 13 af. ;)

Ben vandaag voor het eerst weer gaan sporten :D. Vanaf jan is het de bedoeling dat ik twee keer in de week weer ga sporten. Lopen doe ik idd elke dag, min een uur.

Einde van de maand ga ik weer werken (werk in een kledingwinkel) dus dan mag ik weer nieuwe broeken kopen. :D

18. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Bij mij zou de vraag eerder zijn "hoe lang voor het je weer wat interesseerd hoe je er uit ziet"
    Ik kan me er echt niet druk om maken. Ik vind de zwangerschapsbroeken nog echt heerlijk zitten en moet m'n best doen om er 's ochtends aan te denken mijn haar te borstelen. Het interesseerd me echt niets. Met kerst heb ik me voor het eerst echt opgetut en leuke kleding aangedaan. Waarom? Omdat mijn man de week ervoor zei "je doet toch wel hakken aan, hè?". Ik wist niet dat het hem wat interesseerde, maar realiseer me nu wel dat ik er toch wat meer aandacht aan moet gaan besteden...

Zo'n beetje ijdelheid is dus goed denk ik. Het motiveerd om je best te doen er weer goed uit te zien en gezond te worden, maar onzekerheid is niet nodig. Je lichaam heeft een hoop doorstaan, daar mag je best wat van zien en trots op zijn!
    Ik heb maar 1 zwangerschapsstriem op mijn buik en als ik die zie geeft dat een gevoel van trots. Bewijs dat dit lichaam een kind ter wereld heeft gebracht.

19. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Onze kleine uk is nu 10 weken.
    Ik was ook 20 kilo aangekomen, ben er nu 10 kwijt..
    Heb nog meestal mijn zwangerschapsbroeken aan, heb wel 2 'normale' broeken gekocht (2 maten groter dan voor de zwangerschap), omdat ik er nu af en toe ook wel leuk uit wil zien. Met die zwangerschapsbroek is het net of ik weer zwanger ben...
    Vanaf deze week ga ik weer meer sporten en vaker wandelen met de kleine. En gezonder eten!
    Hopelijk zijn die 10 kilo er dan zo af..

20. Enjoyceke

Enjoyceke Lid

14 jan 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 21 augustus bevallen van mijn zoontje na een heftige korte bevalling, veel bloedverlies gehad en dus niet fit en lekker in mijn vel. Ik was 20 kilo aangekomen in mn zwangerschap. En na de bevalling was ik er 8 kwijt. Nu voelde ik me eind november pas weer enigzins lekker in mijn vel, maar ja in december afvallen is niet echt handig. Dus beginnen we nu in januari ook pas mee. Je moet eerste lekker in je vel zitten voordat je de rest van de kilo´s weg wil krijgen!
    Veel succes in ieder geval... hoop dat het mij ook lukt om mn oude broeken weer aan te krijgen, voordat ik zwanger wordt van een 2e.

Joyce

Deel Deze Pagina