Nummer twee was al een ramp om een naam voor te verzinnen. ML en ik liggen nogal ver uit elkaar wat betreft namen die we mooi vinden. We hebben twee prachtige meiden met de namen V.eerle en L.ieke. Nu kregen we in mei te horen dat we er nog een cadeautje bij krijgen. Ik ben nu bijna 30 weken zwanger van onze 3e dochter en hopeloos op zoek naar een mooie leuke meisjesnaam. Zelf heb ik wel een lijstje wat ik mooi vind. Ik zou graag de derde ook een naam geven eindigend op een e. Maar ML vindt dit geen goed idee. Dus wat had ik in gedachte; Flore, Sanne, Meike, Suze, Nore of Mare. Wat ik niet zo mooi vind is; Mirthe, Jinthe, Fenne, Sterre, Linde, Silke, Sietske. Niet dat het geen mooie namen zijn maar omdat we al mensen in onze omgeving hebben met deze namen. Nu de vraag aan jullie. Wat vinden jullie een goeie combi. En dan hoef je natuurlijk niet te kiezen uit mijn rijtje maar andere input is zeer welkom! Misschien dat ik dan toch afkom van mijn idee dat het op een e moet eindigen? Dusssss help!!!! Mijn dank is groot!
Flora vind ik er idd erg leuk bij of Fleur! Namen die niet eindigen op een E- klank: Sophie Emma Tess Eva Roos Cato Nova Isis Sara
Elke Geertje Neeltje Polleke Mijntje En zonder e op het einde vind ik Eva er mooi bij passen. Of Mara.
Ik kan me voorstellen dat je man een andere eindletter wilt dan de e. Ik zou zelf voor een naam gaan met twee lettergrepen (hebben de andere meiden ook) en eindigend op een medeklinker. Hier wat ideetjes: V.eerle, L.ieke en M.arit (ipv Mare?) V.eerle, L.ieke en M.erel V.eerle, L.ieke en J.asmijn V.eerle, L.ieke en C.arlijn V.eerle, L.ieke en A.nouk V.eerle, L.ieke en A.nniek V.eerle, L.ieke en A.mber V.eerle, L.ieke en I.ris V.eerle, L.ieke en C.armen
Ik zou het mooi vinden om een naam met een L én een E erin te doen, dat hebben de zussen ook Flore vind ik dus heel mooi erbij! De namen van de zussen vind ik trouwens super leuk! Ideetjes voor namen met een L én E erin: Aline Annefleur Annelie Annelin Annelot Aurélie Camille / Kamille Carlijne / Karlijne Caroline, Carolien Celia Charlotte Delphine Elianne, Eliane Elin Eline, Elina, Elien Elise / Elize, Elisa / Eliza Ella, Elle Ellemiek, Ellemieke Ellemijn Ellen Ellenoor Ellie Ellis Elodie Else, Elsa Elsemieke Elske Emilie Emmeline Evelien, Eveline Evelijn Feline, Felien Floortje Florine, Florien Hannelore! Hazel Heleen, Helene Hilde Ilse Iselie Iselin Isolde Jeldau / Jeldou Jelke Jelske Jolien, Joline Jule Jules Julianne Juliët Juline! Juultje Kathelijn / Cathelijn Kathelijne / Cathelijne Kristel / Christel Laure Lauren, Loren Laurien, Laurine Lenne Lenthe / Lente Liselot Lizet / Liset, Lisette / Lizette Lore Loreen Lorien, Lorine Madeleine Madelief Madelon Marleen Marlie Marlies Marloes Mathilde Melle Merel! Merle, Marle, Mirle Mille Neeltje Noralie Odile Ophélie Philine Pleun Rosalie Rosalinde Rosaline Sille / Cille Tessel Vlinder Willemijn Yentl / Jentl Milou of Marlou vind ik er ook wel mooi bij klinken. Dan hebben de zussen alledrie een L in de naam.
Ik vind Merle er heel mooi bij, of Ninthe. Verder zonder e: Norah, Hannah, Rhodé, Danée, Jonne/Jonna.
Dank dames! Het blijft super lastig! Sofie is mooi maar al de tweede naam van V.eerle. En L.ieke heeft als tweede naam Julíe. Ik hoop maar dat we voor dat ze geboren wordt uit de naam zijn😊. Alle ideeën zijn natuurlijk nog welkom!
Persoonlijk vind ik een e op het eind heel mooi! Onze dochter heet ise. Een zusje in de toekomst zou flore heten!
Zelf zou ik gaan voor een eerste naam met een e klank en een tweede naam met een ie klank. Dan heb je echt een mooi koppel. Bijvoorbeeld: Rose Lexie Hanne Evi Ilse Marie Sanne Nadieh Nore Annelie Suze Amelie