Hallo iedereen, Ik zag dat er een topic was geopend over Moeders voor Moeders. Maar nu vroeg ik me af, de mensen die niet hebben meegedaan, waarom niet? Bij sommigen komen ze de flessen niet ophalen of je gebruikt medicijnen of je kwam te laat achter de zwangerschap, maar deze vraag is echt voor degene die er wel aan mee konden doen, maar het niet gedaan hebben. Dit vroeg ik me zomaar af. Doe zelf nu alweer 8 weken mee en ik vind het een kleine moeite, heb er ook niet echt over na hoeven denken. Maar hoe denken de dames die niet hebben meegedaan erover? X Linda
Ik was in die tijd teveel met mezelf bezig. Ik was blij verrast toen ik zo snel zwanger bleek Ik heb heel erg moeten wennen de eerste tijd. Ik voelde me erg raar en vooral in mijn lichaam. Toen heb ik besloten om het nu niet te doen. Ik kon dat toen gewoon niet. Mocht er ooit een tweede mogen komen, dan ga ik het wel doen.
hoi linnepin, de vorige keer dat ik zwanger was heb ik wel mee gedaan. helaas een curretage gehad. nu ik weer zwanger ben geworden ben je erg blij maar leef je ook met een angst en zenuwen. en kon het even niet aan in de bakken te plassen ook al is dat inderdaad een kleine moeite. en ik praate mijzelf goed door te zeggen dat ik al had mee gedaan. gr chantal.
Het is toch niet erg om niet mee te willen doen? Nu lijkt het net alsof je bijna een zonde begaat als je het niet doet.
Toevallig is er net iemand bij me langs geweest van MvM Ik had me aangemeld via internet. Ik begin dus morgen met flesplassen Ik vond van mezelf dat ik mee moest doen, vooral omdat wij er zelf ook ruim 4,5 jaar mee bezig zijn om zwanger te worden En ondanks dat we nog een beetje onzeker zijn zelf....doen we het toch ! Maar ieder voor zich
Ik vond het ook een kleine moeite om mee te doen en dacht: als het bij mij niet op de natuurlijke manier kan, is het ook fijn als andere mensen dit voor mij zouden doen. Uiteindelijk heb ik het niet vol kunnen houden. Was zo misselijk steeds dat ik bij het openen van de flessen moest overgeven. Ik ben er vroegtijdig mee gestopt. Wanneer je je niet goed voelt, is het best wel een opgave vond ik. Ik schaamde me ervoor om af te bellen.
Bij ons kwomt er helaas geen ophaal dienst. Bij me moeder komen ze wel maar ik mocht me niet opgevn op hun adres
Ik had mij in eerste instantie wel opgegeven voor MvM maar; ik heb ook niet meegedaan met MvM. Ook is was, net als Bosi, teveel met mezelf, mijn lichaan en mijn zwangerschap bezig, dat ik het geen prettig idee vond om ook nog eens hier mee bezig te zijn. Het voelde voor mij als een soort van 'verplichting' en dat was iets wat ik op dat moment gevoelsmatig niet kon. Ik was nog erg aan het wennen aan het feit dat ik zwanger was..jekent het vast wel... Bij een eventuele volgende zwangerschap weet ik nog niet of ik mee doe. Zover hebben we nog niet voor uit gedacht.
Bij ons in de buurt was er geen ophaaldienst. Je moest het dus zelf weg brengen en dat was best een eindje weg en heb overdag geen auto dus vandaar dat ik niet heb meegedaan.
Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap niet gedaan! Was ook te veel met mezelf bezig, was nog erg jong.. Nu ik zwanger ben van de 2de zit ik eigenlijk nog een beetje te twijfelen, ben ten eerste erg bang dat ik een miskraam ofzo krijg en ten 2de vind ik het eigenlijk ook niks die flessen in mijn wc enzo.. en dan ziet ook meteen de hele buurt dat ik zwanger ben als ze die flessen op komen halen..
Ik heb niet meegedaan, omdat ik hiervoor 2 miskramen heb gehad. De allereerste zwangerschap heb ik wel geplast maar ik vond het toen erg pijnlijk om voortijdig de flessen definitief in te gaan leveren. Dat risico wilde ik niet meer lopen.
ik wilde niet. Net als anderen hier was ik veel met mezelf bezig en daar had ik mijn handen al vol aan
Ik was en ben nog steeds te veel met mezelf bezig, ook nog steeds elke dag beroerd van misselijkheid, etc. Volgende x misschien want ik vind het idee om andere moeders te helpen natuurlijk een fantastisch idee!