Ik kom niet in me ritme

Discussion in 'De lounge' started by Fleur1, May 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Sinds dat Daan er is kom ik niet in een ritme.
    Ik loop dag en nacht op te ruimen en te poetsen en ben hoofdzakelijk de rest van de dag bezig met Daan.

Hoe doen jullie je huishouden en kind combineren? hoe zie jullie dagritme eruit.

HELP HELP HELP HELP

2. Marijtje

Marijtje Actief lid

Sep 20, 2006
    201
    0
    0
    ha ha, sorry wil je niet ontmoedigen, maar bij mij is dit na 3,5 jaar nog steeds zo.....! ;)

3. milou

milou Niet meer actief

tijdens een slaapje doe ik wat dingen in huis of ga met hem boodschappen doen of lekker buiten zitten/tuinieren. tijdens de bv kom ik eindelijk toe aan lezen. heb ik voor merlijn nooit de rust voor gevonden :) en 's avonds als vriendlief thuis is, of als hij een middagje thuis werkt ga ik een paar keer per week sporten.

wat wil je nog meer doen dan?
    voor je huishouden zou je ook een schoonmaakster kunnen nemen, als je je dat kunt veroorloven. dan heb je weer wat meer tijd voor andere/leuke dingen.

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    ik blijf gewoon achter de fijten aanlopen.
    Als ik de kamers allemaal boven een beurt geeft dan blijft benden alles liggen.
    Doe ik beneden alles dan blijft boven weer alles liggen en ga zo maar door.

5. milou

milou Niet meer actief

misschien moet je je eisen wat bijstellen. moet het huis helemaal spik en span zijn, of breng je liever wat leuke tijd door met daan?

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Kan er zelf niet over meepraten aangezien ik nog geen kids heb maar bij vrienden gaat het zo:

Die doen idd tijdens de slaapjes wat in huis en bij de meeste helpt de man savonds nog mee zodat de volgende dag alles weer op orde is.

Succes !
    Liefs kaatje

7. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    doe je dan elke dag het hele huis?
    Ik doe oke iets te weinig hihihi, maar ik doe gewoon elke dag een klusje. Dus de ene dag de wc en badkamer, dan pak ik een dag voor de slaapkamers, dan de huiskamers. Dus niet alles elke dag. En nu ben ik aan het stofzuigen (ff tussendoor hier spieken) en Sam ligt op bed.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    1keer in de week hulp. Verder tijdens 2 slaapjes stofzuigen, was, vaatwasser en dat is het wel. Meer doe ik eigenlijk niet in huis. Maar ik ben dan ook niet zo netjes. Tijdens de andere slaapjes doe ik wat voor mezelf (zoals hier zijn!).

9. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Oh wat herkenbaar! Doordat ik ook nog kolf blijft er echt weinig tijd over.
    Ik heb mijn eisen maar wat bijgesteld...

Verder ben ik erachter gekomen dat Jarik het geweldig vind om er in het wipstoeltje bij te zitten als ik bijv. de was ophang of afwas. Ondertussen praat ik tegen hem en hij 'kletst' terug of zit te spelen met een speelgoedje. regelmatig geef ik hem een flinke knuffel.

Zo zijn we allebei blij en gebeurt er ook nog wat ;).

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik doe 2x per week boven alles en 2x per week beneden alles als ik het red maar dat is niet zo meer de helft van de tijd.

Ik doe veel wandelen met Daan en ben veel bezig met hem. Daan zijn kamer moet ik iedere dag peotsen en ook iedere dag zijn bed verschonen op dit moment ivm ringworm. Daan heeft veel last van stof dus ik moet wel poetsen.

Helaas is me man heel veel weg ivm met zijn werk hij gaat vaak op maandag weg en komt op zaterdag pas thuis en als hij tussen door wel thuis is is dat pas vaak na 2200 en is hij voor 5 uur weer weg dus als het zondag is ga ik hem ook nog eens geen klusjes geven.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Pffff, hier alles maar 1 keer per week hoor. Wel dagelijks stofzuigen vanwege de honden. Maar dat is in een half uurtje klaar. Dan nog eens twee keer een half uur aan de was enzo. Ik ben echt max. anderhalf uur per dag met het huishouden bezig. Dat past prima in 2 slaapjes.

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Tja ik doe om de dag stofzuigen beneden, 1x per week boven en de rest kwestie van bijhouden. 1x in de zoveeltijd zorg ik dat iemand oppast zodat ik er ff flink tegenaan kan. Meer poetsen doe en wil ik niet, mn kids verdienen ook aandacht.

Liever dat ze me herinneren als een leuke moeder is een niet altijd even net huis dan als een moeder die voortdurend zat te stressen en meer poetswijf dan moeder was.

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Dat vind ik wel een slimme tip 1x in de zoveel tijd even iemand op laten passen om er tegen aan te kunnen.

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Is zeker een hele goede!

15. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Mooi gezegd!

16. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En ik vraag mijn zusje om mij te helpen met de grote schoonmaak, zijn we wél de hele dag bezig maar hoef ik er niet meer naar om te kijken voorlopig. En t bijhouden gaat nog wel.. Je moet idd niet meer zo 'perfectionistisch' zijn in t huishouden en niet alles kán meer spik en span zijn, ikzelf moet hier ook heel errug aan wennen. Maar wat zeeuwsmeisje zei daar kan ik heel goed in komen! :thumup:

17. caromama

caromama VIP lid

Jan 23, 2007
    9,017
    5
    38
    Ik probeer in ieder geval 1x per week boven alles te doen, en beneden 1x per week alles. Verder doe ik om de dag beneden stofzuigen of swifferen. De was in het weekend wassen, drogen en wegruimen.

Ik ben van nature al geen geweldige huisvrouw, maar met die kleine erbij is het helemaal geen makkie! Hij slaapt ook nog eens heel licht, dus boven stofzuigen als hij slaapt is er niet bij.

En poetsen als hij wakker is is wel leuk, maar niet erg effectief! Meestal eindigen we met meer rommel dan we mee begonnen! :)

Ik doe inderdaad ook één keer in de zoveel tijd een dag de kleine naar oma zodat ik een grote schoonmaak kan doen. Helaas is het vrijdag weer zover. We hebben een verplichte ATV dag op het werk en oma wil er niet van weten om haar oppasdag over te slaan, dus dan ga ik thuis maar aan de slag ;) Maar het wel altijd fijn als het dan gedaan is en alles weer helemaal op en top schoon en fris is.

18. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hoi Fleur,
    ik begrijp je redenatie van dat je iedere dag moet poetsen omdat Daan last heeft van de stof. Ik weet niet in welke vorm: huisstofmijt, astma, wat anders?
    Als je je huis goed saneert (misschien heb je dat allang gedaan) dan lijkt het me niet verstandig iedere dag te poetsen. Op die manier kan Daan straks helemaal nergens meer tegen.
    Begrijp me niet verkeerd hoor, als er sprake is van een ernstige aandoening of allergie, dan kan je idd niet anders. Maar ik bedoel, vind je zelf dat je zoveel moet poetsen of is dat een medisch advies?

Zelf heb ik een huisstofmijtallergie op de hoogste schaal. Nu weet ik wel dat ik heel wat minder kwetsbaar ben dan een baby, maar ik doe het hele huis één keer per week stoffen en stofzuigen. Verder hebben we ons huis op de volgende punten gesaneerd: bijna overal gladde vloer (vinyl, laminaat) en daar waar de vloer niet glad is, wel laagpolig, synthetische gordijnen, anti-allergeen hoezen op het bed, weinig pluche in huis, leren bankstellen. Verder staat het raam op de slaapkamer dag en nacht open en andere ramen in huis ook regelmatig.
    Op deze manier gaat het best goed.
    Ik weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt, maar misschien kan het je helpen.

19. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Nou dat heb ik nou ook...heb ik het beneden eindelijk schoon, is het boven een zooi en omgekeerd.

Een gesprek met een collega deed me de ogen openen: Wat voor een moeder wil je zijn? Eentje die de hele dag staat de poetsen of eentje die gezellig met de kinderen dingen onderneemt.

Ik wil het allebei, mijn huis schoon en leuke dingen doen met Lynn. Maar als ik moet kiezen, dan kies ik toch voor het laatste

(en daarbij schoonmaken is het echt ondankbaar, voor je het weet is het weer vies)

20. hardloper

hardloper Niet meer actief

hoi, geen ritme hier, is erg moeilijk met drie kinderen,maar ik ben lid geworden van een huishoudforum, en daar staan schema's op om alles goed bij te houden, ook eentje voor als je werkt of kinderen hebt, dus minder tijd hebt... is misschien een idee? (het gezellige huishoudclubje)
    ik vind het erg practisch, en het helpt mij wel...

groetjes, lidwina

Share This Page