Klein hoofdje?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hommel82, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Hoi,

Bij de 35 weken echo liep het hoofd een week achter maar er wacht geen reden tot ongerustheid volgens de vk. Nu bij 38 weken hebben we een ctg en echo gehad ivm minder leven voelen. Bij het opmeten van het hoofdje zagen we dat die op 35 weken stond? De gyn in zkh zei dat er niks aan de hand was omdat ze het niet goed kunnen meten wanneer het in de bekken ligt. Toch maken wij ons een beetje zorgen, waarom meten als het niet betrouwbaar is? Hopelijk kunnen jullie mij ook gerust stellen dat het geen kwaad kan, het zit me helemaal niet lekker. En zou het kwaad kunnen wanneer het hoofdje echt zo ver achter loopt?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Hommel82,

je kunt nu niet meer zeggen dat een bepaald lichaamsdeel achter loopt qua groei, want misschien is het gewoon een kleiner hoofdje. Achter lopen klinkt altijd zo negatief, terwijl het gewoon een variatie in grootte kan zijn. Dus zeker als de gyn niets raars heeft gezegd zou ik proberen me er toch niet te druk over te maken. We kijken met de metingen ook niet naar het aantal weken wat ie aangeeft, omdat je te maken hebt met een marge en die kun je alleen zien in een grafiek. En als het hoofdje niet onder de onderlijn valt met de grootte is er niets aan de hand. Losse metingen zeggen dus niets; ok niet als ie nu 35 weken aangeeft; de grafiek is belangrijk en dat zal denk ik wel goed zijn als de gyn niets heeft gezegd.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina