Ik heb me vreselijk misdragen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Joeja, 6 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik moet het toch even van me aftypen, want ik kom maar niet op gang vandaag, en het blijft door mijn hoofd malen.

Even vanaf het begin.
    Ik woon al dik 5 jaar boven iemand die een psychische stoornis heeft. Ik heb het geluk dat het een iets oudere vrouw is (58 jaar geloof ik), anders zou ik me echt bedreigt voelen hier. Al 5 jaar lang pest ze me, bedreigt ze me, scheld ze me uit en verteld andere bewoners allemaal rare dingen over mij die niet waar zijn. Ze heeft me zelfs al een keer geduwt! Niet alleen ik, maar de hele flat heeft last van haar gedrag. Ze loopt iedereen uit te lokken op een gemene manier. Dik 5 jaar lang dien ik al schriftelijke klachten in bij de woningbouwvereniging en doe ik aangifte bij de politie, maar men kan er niks aan doen scheint. Jusitie heeft er al naar gekeken, maar de rechter heeft het afgeketst omdat er te weinig getuigen waren? :(
    Ik heb haar al die tijd genegeerd, ben niet op haar ingegaan omdat ik weet dat ze psychisch niet goed zit. Ik neem haar helemaal niet serieus en vind haar eigenlijk heel erg zielig. Van alle geluiden hier in de flat (en dat zijn er nogal wat) denkt zij dat ik dat ben om haar te pesten. Daar is het allemaal om begonnen, want ik heb het mens echt nooit iets gedaan.
    Sinds ik zwanger ben is het voor mij allemaal anders. Ik ben beschermender over mezelf en vooral over mijn kindje, en nu doet het me wel degelijk iets als er zo'n gek mens onder mij woont. Wie weet waartoe ze in staat is! Een paar weken terug heeft ze mijn buurjongen van 16 met papier in het gezicht geslagen terwijl ie gewoon voorbij liep. Dat was voor mij de druppel. Maar de politie kan nog steeds niks ertegen doen zeggen ze. Ze gaan regelmatig bij haar langs, hebben haar al waarschuwingen gegeven enzovoort, maar het houd niet op met haar. Gister.... :oops: was bij mij het kookpunt bereikt. Ik was met mijn man en mijn dochter aan de wandel en mijn buuf (die van tegengestelde richting aangelopen kwam) bedreigt mij in het voorbijgaan met de dood :confused: Mijn moederlijk instinct begon te werken denk ik, en ik heb me omgedraait en ik heb haar bij haar smerige haar gepakt en haar een klap in het gezicht gegeven :oops: Ik had het gedaan voor ik het zelf door had.... Ik riep volgens mijn man ook nog dat dit niks was vergeleken met wat ik met haar zou doen als ze nog 1 keer haar mond tegen me open zou doen waar mijn kind bij was :-s

En nu schaam ik mij een ongeluk..... Ik heb gisteravond nog de wijkagent gebeld waar ik een hele prettige samenwerking mee heb ivm. de onderbuuf, en ik heb hem verteld wat er was gebeurd. :confused: Hij zei: " je hebt het nog lang volgehouden... zolang er geen mensen bij waren die tegen je kunnen getuigen is er niks aan de hand. Voor zover het mij aangaat is dit nooit gebeurd ;) "

Maar ja... ik heb dat wel maar mooi gedaan :( Ondanks dat ze me werkelijk het bloed onder de nagels uit heeft gehaald voel ik me dom omdat ik me uiteindelijk toch uit de tent heb laten lokken. Het is toch een oudere vrouw die een psychische aandoening heeft. De wijkagent zei ook nog dat ze misschien nu geintimideerd was en zich rustig zou houden. Maar voor mezelf kan ik het niet goed praten. Gelukkig gaan we volgend jaar verhuizen.

2. owjee! het was dan misschien achteraf niet zo heel slim, maar ik snap je actie wel. Ik ken ook een paar van dat soort 'gevallen' en soms is het zo moeilijk om je in te houden (en ze wonen niet eens bij me in de buurt).
    Gelukkig heb je je wijkagent even op de hoogte gesteld, dat vind ik erg netjes van je! ik hoop dat ze zich nu wat rustiger houd.

3. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Klinkt mij heel bekend ik m'n oren, alleen is het in mijn geval de buurman. Klinkt net of dit verhaal over ons gaat.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het is niet goed te praten...maar wel menselijk denk ik.
    Verhuizen?

Oke, je kan dan zeggen: laat me niet wegpesten...maar dat doe je dan ook niet. Het arme mensje is immers niet helemaal in orde.

Ik zou verhuizen! (zeker met kids).

5. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    jezelf niet schamen hoor!
    werd tijd dat er iemand een keer tegenin ging!
    wel goed van je dat je de wijkagent hebt ingelicht.

dit houd toch niemand lang vol?

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    uhm tja het is niet goed te praten nee
    maar of ik me zolang had ik kunnen houden? nee!
    dus tja misschien heeft dit effect?
    gevoelsmatig doet zij dit ook bij jou. of ze nu psychisch wel of niet in orde is!

7. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Wat een mens zeg! Kan me voorstellen dat ze je het bloed onder je nagels vandaan haalt..
    Ik snap je reactie ook wel een beetje, ik zou het ook niet zo lang volhouden denk ik.

Maar wel heel goed van je dat je de wijkagent hebt ingelicht!
    En ook wel heel fijn dat jullie gaan verhuizen, dan heb je daarna eindelijk "rust".

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow...oops...ik zie inderdaad nu pas dat jullie volgend jaar gaan verhuizen :-D

9. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Dank jullie voor de steunende woorden, ik voel me nu toch wel iets beter eronder.
    We willen graag een huisje kopen, en we hebben iets op het oog nu waarvan ik hoop dat het door kan gaan. De woningbouwvereniging echter heeft ons ook al een andere woning aangeboden, maar ik weiger mezelf in de onkosten te jagen en in 1 jaar 2 keer te verhuizen met een klein kind. De onderbuuf weigert ook, want die hebben ze in eerste instantie benadert ervoor.

Het is echt een rotmens. Jullie kunnen je niet voorstellen wat ze al allemaal geflikt heeft. Ze luisterd me af als ik op het balkon sta, en gaat vervolgens tegen de huismeester vertellen wat ik vertrouweljk met mijn man besproken heb, maar ze verzint er dan dingen bij waarover ze dan klaagt :confused:
    Ze slaat met een tang (ofzo) op de verwarmingsbuizen , ze klopt op het plafond met een bezem als er geluid is, ze beweert (en dient ook werkelijk een klacht in!) dat ik boterhammen op haar balkon gooi, de dierenbescherming is hier al langs geweest omdat ik mijn dieren zou mishandelen (Kwestie van tijd voordat ze de kinderbescherming belt?), ze heeft me geduwt, uitgescholden, bedreigt, als ze me ziet kijkt ze me na tot ik uit beeld ben, ik mag van haar de wasmachine niet meer na 10 uur aanzetten want ze blijft snachts wakker van het geluid (amahoela.. ik was wanneer ik dat wil, zij heeft overal last van daarvoor ga ik me niet in onmogelijke bochten wringen), ik sla zogenaamd met deuren, loop de hele dag op naaldhakken, boor iedere dag, zing onder de douche om 2 uur snachts (deze vond ik wel grappig), ze heeft last van onze blaffende hond (we hebben geen hond), ik gooi servies van het balkon af, met oud op nieuw hebben we ook vuurwerk van het balkon af gegooid (we waren niet thuis maar dat ter zijde. We hoorden van de buren dat de politie voor ons aan de deur was geweest hiervoor), ik heb mijn buurman ertoe aangezet incest te plegen met zijn zoon (pardon?!), ik zou hoereren hier voor de flat en met oudere mannen meegaan (ja inderdaad, 1 keer bij mijn vader in de auto gestapt en 1 keer een kus op de wang gegeven bij een kennis), and it goes on and on and on ....

@veraenroy: wat doet jullie buurman precies? en hoe gaan jullie ermee om?

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oww....dit klinkt zo vreselijk dat het gewoon hilarisch overkomt!
    Ik denk ook dat je dit heel luchtig moet incasseren...anders wordt je gek!

*krijgt zin om leuke -datkanikbeter- dingen te bedenken....*

11. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Hoi ook ik heb zo'n incident mee gemaakt ,maar het had bij meer mee te maken met jaren mij de les geven!

En op een gegeven moment dan kookt het bloed door je aderen ( dat de bom barst ) dat je in een vlaag zonder besef iemand bij de oren hebt gepakt! :-s

( En dit kan wel degelijk effect hebben , vooral als nog niemand anders degene ooit één lesje heeft geleerd! )

O'ja ik heb ook ooit zo'n rare buurvrouw gehad of buurvrouw ze woonde aan de andere kant van me ouderlijke huis!
    ( Later is ze verhuist )
    Ze kwam s'nachts rond ene bij me aan de deur ,ze kon niet slapen van me vorige hond sintbernard blafte ,en in eens zegt ze ow en nu is die stil!

Haha laat me niet lachen zo'n sintbernard horen we toch ook anders wel van boven naar beneden! :)
    En die hond lag toen gewoon te slapen op de bank!

Helaas heb je echt van die rare erbij!

12. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    so hee, wat erg zeg, vreselijk zelfs. Alleen ik kan iemand niet slaan, dan begin ik helemaal te trillen enzo, weet niet waarom. Maar vind het goed van je dat je het hebt gedaan, misschien houdt ze nu wel koest.

13. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Het is niet helemaal goed wat je hebt gedaan, maar ik kan t me wel goed voorstellen dat je dr een ram voor dr kop hebt verkocht!

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik kan het me wel voorstellen dat je haar een klap hebt verkocht na alles wat ze je al heeft aangedaan. Fijn dat jullie volgend jaar verhuizen, ben je tenminste van haar verlost.

Liefs
    Kirby

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    hahahahaha goed gedaan hoor meid!

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Wat vreselijk zeg! Ik zou doordraaien, ik heb ook een rotbuurman maar niks vergeleken met jou verhaal!

Raar trouwens dat de woningbouw niks kan doen.
    Hiervoor woonde ik een supergehorig flatje met toen 4 kinderen, je hoorde elkaar zelfs naar de wc gaan :( Mijn buren klaagden aldoor over de kinderen die rondrenden en toen ben ik uit mijn woning gezet wegens overlast (ik kreeg trouwens wel een eengezinswoning aangeboden direct hoor door dezelfde woningbouw, dus "eruit gezet" klinkt heftig) maar officieel was ik eruit gezet. Ik snap dus niet dat dat bij jouw buurvrouw niet kan :(

17. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Meid, ik kan me het heel goed voorstellen. Ik geloof dat ik precies hetzelfde gedaan had als jij eerlijk gezegd...

18. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Ik vind het knap dat je het nog zolang hebt volgehouden. Van mij had ze allang ik weet niet wat gehad.

Kun je niet met de hele flat iets van petitie tekenen of iets dergelijks?

19. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik denk dat ik ook allang haar strot had dichtgeknepen..wat dat betreft heb ik geen lang lontje dus go joeja go joeja :)

20. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    oeeeh dat klinkt heftig ....
    idd knap dat je het dan zo lang hebt volgehouden , ik heb oook n fijne buuf gehaddie dreige met van alles werd helemaal gek van der , samen met mijn andere buuf die onder har woonde hebben we toen aangifte gedaan maar idd konden ze er ook niet veel meer mee dan n dossier opbouwen en hopen op meer klachten :S ze was al 2 keer verhuisd ivm het zelfde blergh werd gek van der en der blerende jongen , kon t verschil tussen mijn zoontje en haar kinderen niet maken in het begin heeel irritant .

maar als ze niet helemaal klopt in der bovenkamer zal ze toch wel bekend zijn bij het riagg of iets dergelijks ? kan de wijkagent daar geen melding van maken ?

Deel Deze Pagina