huilen voor het slapen gaan...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jantina, Aug 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Waarom moeten somige baby's toch zo vresselijk huilen voor ze gaan slapen :( Het doet me echt pijn dat tehoren maar ik moet britt laten gaan
    vaak is het 10 tot 15 min en dan slaapt ze..als ik tussen door bij haar ga kijken maak ik het alleen maar erger.Wordt dit huilen op den duur minder?Ik laat britt echt niet graag huilen, maarja dit moet gewoon echt anders slaapt ze nooit in..
    Hoe doen jullie dit?

Groetjes jantina

2. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Dat heeft mijn kindje af en toe ook, en daarna slaapt ze. Of ik moet ze helpen met slapen door haar aan mijn pink te laten zuigen. Niet ongerust
    zijn, hoor, het hoort erbij. Zijn veel baby's die hulen voor slapen.

3. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Cecile heeft sinds kort dat ook, maar vooral na de laatste fles begint ze te jammeren en wil ze niks meer ze draait haar hoofdje van je af.
    De eerste keer vond ik dat zo apart, maar heb haar toen in bed gelegd.
    Ze sliep direct en dat was ik niet eigenlijk gewend van haar want ze kon ook zo nog een uur wakker zijn met huilen en jammelen.

4. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi AnnaS,
    Dat baby met hun hoofdje weg draaien, dat geeft aan dat ze moe zijn.
    Baby's kunnen toch wel een aantal dingen duidelijk maken met geluid maar ook non-verbaal.
    Wegdraaien met hoofd, dan zeggen ze eigenlijk"ik ben moe", vandaar dat ze heerlijk in slaap vallen.Huilen hoort er af en toe bij, je hoort het vanzelf als het geen gewoon huilen is, als er iets is dan huilen ze wel door, of ze gaan harder krijsen.

5. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    mijn zoontje heeft ook een tijdje voor het slapen gaan gehuild. nu is het zo goed als over soms doet ie het nog maar dan is het meer uitproberen wanneer mama weer komt dan dat het in het begin was. het is bij ons dus wel minder geworden.

6. Niet meer actief

soms met huilen en soms zonder huilen gaat ze slapen..

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Mijn dochter heeft het ook. 10 á 15 minuten huilen. Het gaat door merg en been en in het begin zat ik zelf lekker mee te janken. Totdat ik doorkreeg dat het iets is wat gewoon "moet".
    Huilen is het enige wat baby's kunnen, zo verwerken ze voor het slapen gaan de indrukken van de dag. Even lekker alle spanning van je afhuilen kan heel erg opluchten en bij baby's is huilen dus het enige wat ze kunnen om die spanning kwijt te raken. Alles wat ze zien en doen is nieuw voor ze, dus er komen wat spanningen op ze af! Dat moet allemaal verwerkt worden.

Maar het is en blijft verschrikkelijk om te horen, maar het gaf mij wat meer rust toen ik dit hoorde of las (ik weet niet meer hoe ik eraan kom, lees en hoor zoveel de laatste tijd :) )

Of het overgaat kan ik je (nog) niet vertellen, want ik zit er nog middenin ;)

8. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Esmee heeft het altijd gedaan en doet het nu nog altijd! en dat 4 keer per dag.... ik vind het ook heel erg.

9. stitch

stitch Fanatiek lid

Sep 24, 2006
    1,561
    0
    0
    dat is hier nu ook zo, vreselijk...........
    het is gelukkig niet elke keer het geval maar het komt regelmatig voor.
    en niet zo zachtjes huilen.
    moelijk he!

10. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    nou idd het is echt niet zacht...ze krijst het uit
    voor de gene die haar niet kennen zouden denken dat ze kas overstuur gaat....

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris huilt ook bijna bij elk slaapje. De ene keer maar 5 minuutjes, andere keer 10 en soms ook helemaal niet, maar dan is hij ook echt doodmoe en dat is vaak als we weg zijn geweest en hij dan niet geslapen heeft. En ook de ene keer krijsen en andere keer gewoon huilen, in het begin kon ik er ook moeilijk mee omgaan maar ik weet dat hij het huilen gewoon even nodig heeft om in slaap te komen...

En veel baby's huilen voor het slapen gaan, wat soms voor ons als mams erg moeilijk is om aan te horen

12. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) En dan nog z'n slaapkamerraam open.. wat zullen de mensen wel niet denken, denk ik dan.. :oops: . Dus t raam gaat eerst ff dicht, als meneertje slaapt, doe ik m weer open.. :rolleyes:

13. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

Jun 19, 2006
    1,271
    0
    0
    Sven heeft het ook, vind het zo moeilijk...
    als je hem oppakt dan is alles weer goed, maar eigenlijk moet ik dan gewoon geduld hebben en dat doen we dan ook maar, tenzij het te lang duurt dan ga ik zeker weer zijn kamertje binnnen

14. illuminate

illuminate Actief lid

Apr 20, 2007
    416
    0
    0
    Een aantal dagen geleden huilde Mark heel erg, toen ik hem wilde laten slapen (rond 17u). Ik kwam erachter dat hij zijn slaapje na de voeding van 16u en voor de voeding van 19u niet meer wilde doen. Het was dus een verandering in zijn slaapritme. Ik laat hem nu gewoon opblijven op dat tijdstip.
    Hij huilde ook een keer, toen bleek dat hij honger had. Ik begreep alleen niet waarom hij honger had?! Ik geef hem BV, misschien had hij te weinig gehad?
    De ene keer valt hij als een roosje in slaap, de andere keer jammert hij; niet echt huilen. En soms huilt hij na een drukke dag met veel indrukken.
    Het is ook wel voorgekomen dat hij huilde, omdat hij een vieze luier had, of zijn luier doorlekte.
    Oftewel, Mark blijft een raadseltje.

15. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Esmee heeft dit nu ook trouwens tussen 16 en 19 uur, ze wil niet slapen en als ze dan toch in slaap valt is ze na 20 minuten weer wakker. Ik zit nu elke dag te twijfelen of ik haar naar bed moet brengen of niet, zonder slaapje wordt ze echt vervelend tegen 18 uur. Moeilijk he...

16. Wen

Wen Actief lid

haha, dat doe ik ook..... :)

17. Wen

Wen Actief lid

18. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    Tessa doet het ook bij bijna elk slaapje. Ik vind het eerlijk gezegd fijn om te lezen dat er wel meer baby's zijn die het doen. In mijn omgeving krijg ik altijd de van "dat deed die van mij nooit" opmerking grrrr. Alsof ik het leuk vind.

Share This Page